Irma sætter ny mad fra lokale iværksættere på hylderne
Danmarks ældste dagligvarekæde, Irma, indgik i januar måned et samarbejde med Greater Copenhagen Food Startup og Coop Crowdfunding med ambitionen om at tilbyde kunder en række nye, økologiske og bæredygtige produkter fra urbane fødevareproducenter og samtidig støtte op om den spirende madiværksætterkultur.
De første i rækken af produkter fra danske fødevareiværksættere er nu at finde på hylderne i udvalgte Irma-butikker.
Det sker som led i Irmas strategi om at være etnyskabende, urbant madhus, der medvirker til større madglæde hos danskerne og samtidig bidrager til, at stadig flere madiværksættere lykkes med deres virksomheder.
Søren Steffensen, direktør for Irma, lægger heller ikke skjul på sin begejstring for, at de nye produkter nu er klar til kunderne:
”Vi føler en forpligtelse til at gå allerforrest, når der skal tænkes nyt i forhold til leverandører. Jeg ser det som en selvfølgelighed, at Irma støtter op om danske madiværksættere, der tør tænke innovativt, økologisk og bæredygtigt”.
NØD Snacks, Blid, Råhygge og Copenhagen Winery er nu hylderne
Kunder kan i deres lokale Irma har nu mulighed for at komme varer fra NØD Snacks, Blid, Råhygge - og snart også Copenhagen Winery - i kurven. Alle opnåede fuld finansiering via Coop Crowdfunding, og nu er de for alvor klar til at tage springet fra at være iværksættere med gode ideer til nytænkende fødevareproducenter.
De fire virksomheder tilbyder på hver deres måde kunderne i Irma et spændende alternativ til de varer, der allerede er at finde på hylderne. NØD Snacksproducerer økologiske, veganske snacks, der udelukkende består af nødder, frø og bær.Blid producerer lækre, håndbryggede læskedrikke i spændende smagsvarianter, og de har blide, naturlige bobler og er lave på alkohol (<1%) og sukker.Råhygge producerer økologisk kaffe med medicinske svampe, som giver en balanceret kaffe uden udsving og syrlighed, der ellers er kendetegnende for koffeinets effekt, og Copenhagen Winery, der kommer i butikken fra den 23. maj, producerer økologisk, boblende frugtvin udvundet fra frugt og blomster fra omkringliggende danske gårde.
https://irma.dk/kampagner/food-startup
Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker10.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum