Alle 26 BR-butikker er nu åbne

Legen er nemlig omdrejningspunktet for de nye BR-butikker. Det skal forstås helt bogstaveligt, idet der i BR-butikkerne er reserveret plads til for eksempel hinkestier, små opgaver og hovedbrud, alt sammen placeret i børnehøjde. Der bliver også rum til levende legetøjsoplevelser for eksempel i form af mulighed for at møde Fætter BR, men også mere produktrettede universer med eksempelvis LEGO, kreativ leg, gaming, og hvad der ellers optager danske børn og deres familier.
Strategien for BR på plads
Med udgangspunkt i de store butikker er der dermed skabt fundament for at føre BR’s strategi ud i livet i praksis. Størrelsen varierer i de åbnede BR butikker, men langt størstedelen af butikkerne er store og har masser af plads til leg. Events og oplevelser vil derfor også blive et vigtigt fokusområde. Derudover har kæden sørget for en servicemindet stab, der kan skabe oplevelser i børnehøjde og er imødekommende overfor hele familien. Ud over legeområder introducerer BR snart en ny klub, som knytter oplevelser, tilbud og medlemsfordele sammen i ét.
BR’s Brand og Marketing Manager Rikke Hammer Jakobsen fortæller om BR’s fremtidige position:
– Udtrykket i BR-brandet bliver friskt og enkelt – og med respekt for det kendte og elskede brand, som BR jo er. Som en del af Salling Group, der i forvejen har et stort setup, kan vi sikre altid at være konkurrencedygtige med priserne.
Fokus vil altså være oplevelser, rigtige priser og sortiment, for som Rikke tilføjer:
– Aktuelle trends skal afspejles i sortimentet, så det altid er 100% tidssvarende. Konkret kan vi skifte sortimentet i et meget dynamisk tempo, der sikrer aktualitet på hylderne. Overordnet har vi dog også nogle fokusområder, som vi tror på, har stor betydning for børn i Danmark.
BR vil også fremover kunne findes online:
– Vi er med på, at meget indkøb af legetøj bliver foretaget online, og derfor er vi selvfølgelig også i gang med at få skabt en lækker webshop til vores kunder. Webshoppen, som lanceres i løbet af sommeren, vil komplementere de fysiske butikker og vil med tiden også blive et oplevelsesunivers, hvor kunderne kan søge inspiration til leg og legetøj, afslutter Rikke.
Fakta om BR’s sortiment og strategi
26 butikker er åbnet, se på br.dk hvor
Legen er tilbage – i form af indkøbsoplevelser og events
Danmarks sødeste og sjoveste personale
br.dk webshoppen åbner i løbet af sommeren 2019
Sommerkatalog udkommer den 31. maj
Sortiment med fokus på varegrupperne:
– Lego
– Udendørs leg
– Dukker
– Biler
– Krea-leg
– Gaming
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder

Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Køb billetter til Grøn 2025 i Bilka, Netto og føtex3.4.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group støtter igen i år Muskelsvindfondens arbejde og gør det muligt at købe billetter til Grøn Koncert, når du handler i deres butikker.
Bilka udvider sin hjemmelevering markant og tester ny version af BilkaToGo PickUp1.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 tilføjet et stort tocifret antal postnumre til listen over byer, der kan benytte sig af BilkaToGo Hjemmelevering. Men ambitionerne er større, og Bilka ønsker at nå ud til endnu flere danskere, og derfor er de nu klar med endnu et tiltag – BilkaToGo PickUp Stigsborg.
føtex og Bilka tilpasser sig kundernes ændrede alkoholvaner med nyt sortiment28.3.2025 11:14:36 CET | Pressemeddelelse
Bilka og føtex er til for kunderne, og som direkte respons på livsstilsændringer og nye behov introducerer føtex og Bilka nu et stort sortiment af vinflasker i halv størrelse samt flere alkoholfrie alternativer.
Salling Group når ud til endnu flere kunder med godkendelse af COOP-aftale26.3.2025 11:53:00 CET | Pressemeddelelse
Netto og føtex rykker ind på nye adresser på tværs af Danmark, efter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen netop har godkendt aftalen, der ender med en overdragelse af 33 COOP-butikker og projekter til Salling Group.
Salling Group styrker ledelsen med to markante profiler11.3.2025 14:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med to nyoprettede stillinger i topledelsen understreger Salling Group ambitionerne om et styrket kundefokus, innovation, investeringer og opkøb som en del af Aspire 28.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum