
Mentorbarn får hjælp af Kids-world.dk til at øge fokus på børn på danske børnehjem

Mentorbarn er en lille frivillig organisation, der arbejder på, at finde frivillige mentorfamilier til børn og unge, der er anbragt på børnehjem i Danmark. Mentorbarn bringer anbragte børn sammen med frivillige mentorfamilier, som giver dem stabile, nærværende og langvarige relationer.
Stifter og CEO i Mentorbarn, Ditte Reedtz, brænder for, at hjælpe disse relationer mellem og børn og frivillige familier, men hun har også erfaret, at der er mange andre arbejdsopgaver, der tager fokus, når man er en lille frivillig organisation.
Eksterne partnere er en nødvendighed
Der går meget tid med at tænke på, at få finansieret organisationen gennem fonde og i at øge kendskabsgraden hos befolkningen og dem, der kunne tænke sig at blive mentorfamilie. Derfor håber hun på, at et nyt, stærkt partnerskab mellem en stor virksomhed og en lille organisation, kan gøre en forskel.
»Det er frustrerende, når man i virkeligheden bare gerne vil fokusere på sin kerneopgave - i vores tilfælde at forbedre livsvilkårene og fremtidsudsigterne for danske børn og unge på børnehjem - men skal bruge uforholdsmæssigt meget tid på aktiviteterne omkring den, såsom udarbejdelse af fondsansøgninger, kommunikation på de sociale medier og indsamlingsprojekter,« siger Ditte Reedtz.
Derfor indgik Mentorbarn sidste år et længerevarende virksomhedssamarbejde med en af Danmarks største webshops med salg af tøj og tilbehør til børn i alle aldre, Kids-world.dk.
»Selvom alle aktiviteter således nøje udvælges med det primære mål for øje, ligger der en konstant frustration i, at der går tid fra andre aktiviteter, der mere direkte hjælper den udsatte målgruppe, i vores tilfælde at føre børn på børnehjem sammen med frivillige mentorfamilier,« fortsætter Ditte Reedtz.
Disse aktiviteter er nødvendige for at indhente de afgørende økonomiske midler til organisationens arbejde samt skabe bred synlighed ift. at tiltrække de frivillige kræfter, som er nødvendige for en organisations arbejde.
Hos Mentorbarn kan samarbejdet mærkes
»På samme måde som vi i Mentorbarn siger, at vi giver en hånd til danske børnehjemsbørn, så giver en virksomhed som Kids-world.dk virkelig Mentorbarn en hånd med sin støtte,« siger Ditte Reedtz.
En hånd som kan mærkes i den lille organisation.
»Kids-world.dk har adgang til en anden form for ressourcer og andre kommunikationskanaler end os og har endvidere en stor og trofast kundekreds. Vi er derfor overbeviste om, at samarbejdet fortsat vil skabe større synlighed omkring børn på danske børnehjem og vores arbejde for at forbedre deres kår,« fortsætter Ditte Reedtz.
Kids-world.dk har blandt andet været med til at promovere Den Store Julemission-kampagnen og Piece of Cake-kampagnen på deres sociale platforme. I skrivende stund har Kids-world.dk 127.000 og 64.000 følgere på henholdsvis Facebook og Instagram.
Det har betydning for Mentorbarn, at Kids-world.dk har valgt, at dedikere sig fuldt og holdent til at støtte Mentorbarn over en længere periode. Det skaber grobund for det partnerskab, der giver muligheder for, at opnå succes hos den lille organisation gennem den store virksomhed.
Kontakter
CEO & Stifter: Ditte Reedtz: ditte@mentorbarn.dk
Tlf. +45 20 71 39 40
Billeder
Links
Information om Kids-World
Mentorbarn er en frivillig organisation, som arbejder på at give danske børnehjemsbørn en bedre fremtid. Det gør de ved at bringe mentorfamilier og børnehjemsbørn sammen i frivillige, men alligevel forpligtende fællesskaber, hvor børnene får mulighed for at blive en del af en families helt almindelige hverdag.
Følg pressemeddelelser fra Kids-World
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Kids-World
Gaveregn på midtjysk sygehus: 23-årig iværksætter donerer 150 gaver til syge børn20.12.2018 12:33:09 CET | Pressemeddelelse
Iværksætter og ildsjæl – Martin Stendahl Dyrhøj - overrakte i går – onsdag d. 19. december – 150 gaver til Børneafdelingen på Viborg Sygehus. De mange gaver, med en samlet værdi af 25.000 kroner, skal deles ud til de børn, som af forskellige helbredsmæssige årsager er nødsaget til at tilbringe juletiden på sygehuset.
Børn i byen-prisen 2018: Her er vinderne!5.11.2018 05:00:00 CET | Pressemeddelelse
Søndag eftermiddag var der lagt op til spænding på Experimentarium, da vinderne af Børn i byen-priserne 2018 skulle kåres og fejres. Molo snuppede bedste tøj- og skobrand, Kids-world vandt titlen som Bedste forretning og Det perler kan prise sig med titlen som Bedste app. Se alle vinderne her.
Ingen sidder stille i stor dansk webshop23.10.2018 04:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Fysisk inaktivitet er et stigende problem i befolkningen. Vi rører os simpelthen for lidt, og det har store konsekvenser for vores krop og sundhed. Den tendens gør den store danske webshop Kids-World.dk op med. Den tredjedel af medarbejderne, der dagligt sidder ved en kontorplads her, bevæger sig - selv når de arbejder.
Brugernes Favorit har vind i sejlene1.9.2018 15:19:03 CEST | Pressemeddelelse
Den esbjergensiske virksomhed, Kids-world.dk, har i år haft ekstra meget vind i sejlene. Virksomheden blev bl.a. kåret som Brugernes Favorit, da foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) uddelte priser.