Bilka glæder sig over klarere markedsføringsregler
Reglerne for hyppigheden af tilbud har hidtil ikke været fastsat, og landets butikker har derfor tolket disse forskelligt i deres markedsføring.
Forbrugerombudsmanden har trods det vurderet, at Bilkas tolkning af reglerne i en kort periode fra oktober 2017 til januar 2018, hvor denne tolkning har været benyttet, har overtrådt markedsføringslovgivningen og herpå fastsat klarere rammer for landets butikker. Bilka accepterer afgørelsen og ser frem til de fælles rammer:
– Vi har alene et ønske om at markedsføre vores tilbud efter bogen. Hidtil har der ikke været klare regler for frekvensen af kortvarige tilbudskampagner på legetøj, hvilket der er kommet nu, og vi indrettede allerede vores markedsføring efter det i sommeren 2018, hvor vi indledte dialogen med Forbrugerombudsmanden, siger Mark Nielsen, direktør i Bilka.
Bilka fulgte i tre måneder, fra oktober 2017 til januar 2018, en praksis og en tolkning, der svarer til praksis i en række af landets øvrige butikskæder. Siden i sommer har Bilka fulgt de nye anvisninger, der følger med Forbrugerombudsmandens påbud:
– Vi hilser helt overordnet de nye og klarere anvisninger, vi allerede har indført, velkomne, og vi ser frem til, at de bliver gældende og håndhævet på tværs af markedet, uddyber Mark Nielsen.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comInformation om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling skriver historie og slår dørene op i København4.9.2025 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Stormagasinet Salling åbner for første gang dørene til et helt nyt Salling i hjertet af København – et mere kompakt format, men med samme høje ambitioner, kvalitet og service. Den historiske åbning falder sammen med Sallings 120 års jubilæum.
Netto til angreb på inflationsdrivere: Sænker prisen på dyre dagligvarer resten af året3.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Landets største dagligvarekæde sænker og låser prisen på fem af de varer, som er og har været hårdest ramt af fødevareinflationen.
Fra Tjele Gods til indkøbskurven: føtex med stor økologisk satsning29.8.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan føtex-kunder i hele landet lægge økologiske grøntsager og mejeriprodukter fra Tjele Gods i kurven. Det sker som led i det nye partnerskab, der skal gøre økologien mere tilgængelig for danskerne.
Hver anden dansker sover dårligt: Salling Group vil gøre nattesøvnen bedre13.8.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med et helt nyt søvnunivers i Bilka - Salling NatteRo vil Danmarks største dagligvarekoncern gøre det nemmere at prioritere en god nattesøvn – og som en af de første i Norden lancerer dagligvarekæden nu også søvnprodukter med fiber, som er mærket og anbefalet af Asthma & Allergy Nordic.
Salling Seeds investerer 100 mio. kr. i østjysk innovationsfond12.8.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group investerer sammen med Aarhus Universitets Forskningsfond og to store østjyske aktører i en innovationsfond, der skal finde og dyrke innovative start-ups. Investeringen er samtidig den første i regi af Salling Seeds.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum