Booking.com afslører verdens mest imødekommende steder baseret på Guest Review Awards 2018

KØBENHAVN – 30. JANUAR 2019 – Booking.com, en af verdens førende digitale platforme i rejsebranchen, hylder de overnatningssteder der kontinuerligt giver gæsterne en enestående oplevelse, med en Guest Review Award for 2018. Prisen, der er blevet uddelt de seneste 7 år, gives i år til 759.845 overnatningssteder i 219 lande. De lande der har fået flest priser, er Italien (106.513), Spanien (46.646), Frankrig (45.286), Tyskland (36.042), USA (35.626), Kroatien (34.027), Storbritannien (31.206), Rusland (26.729), Polen (26.572) og Brasilien (24.477). I Danmark har i alt 1649 overnatningssteder fået udmærkelsen og den gennemsnitlige karakter for overnatningsstederne er 8,5 (højeste karakter er 10)
Verdens mest imødekommende steder
Med udgangspunkt i det antal overnatningssteder, der har modtaget en Guest Review Award i 2018, afslører Booking.com nu for første gang nogensinde verdens mest imødekommende steder ifølge gæsteanmeldelserne. De mest imødekommende lande, dvs. de lande hvor den højeste procentdel af det samlede antal kvalificerede overnatningssteder har fået en pris, er Østrig, Tjekkiet, Polen, New Zealand, Taiwan, Rumænien, Ungarn, Irland, Serbien og Grækenland.* De allermest imødekommende rejsemål i verden er Göreme (Tyrkiet), Slunj (Kroatien), Eluanbi (Taiwan), Niagara-on-the-Lake (Canada), Lake Tekapo (New Zealand), Bendigo (Australien), Newport (USA), Nozawaonsen (Japan), Fernando de Noronha (Brasilien) og El Chaltén (Argentina).** Dette er særligt relevant for de 62 % af danske rejsende, der vurderer, at en imødekommende og interessant lokalbefolkning er noget af det, der vægter højst, når de skal vælge et rejsemål.***
Listen over de mest imødekommende indkvarteringstyper understreger at de rejsende fortsat sætter pris på unikke overnatningssteder: Riad, bed & breakfast, feriegård, pensionat, lejlighedshotel og ryokan.**** Og i Danmark var Bed & Breakfast den allermest populære overnatningskategori i 2018.
Lejligheder og unikke overnatningssteder er stadig de rejsendes favoritter
For andet år i træk er lejligheder globalt set den type overnatningssted der får de bedste anmeldelser, og udgør mere end en tredjedel (36%) af de overnatningssteder der har fået en Guest Review Award i 2018. Og selvom hoteller ligger på andenpladsen, er næsten tre fjerdedele (73%) af alle de vindende overnatningssteder huse, lejligheder eller andre unikke overnatningssteder, herunder alt fra både og igloer til privat indkvartering og landsteder. Fire af de fem bedst vurderede indkvarteringstyper tilhører den alternative kategori: lejlighed (269.649), hotel (148.913), pensionat(78.574),bed & breakfast(66.697) og feriehus(56.303).
De danske rejsendes fortsatte interesse i at opleve et bredt udvalg af unikke overnatningssteder afspejles også i en undersøgelse som Booking.com for nylig har foretaget blandt 21.000 rejsende i 29 lande. Den viser at mere end en fjerdedel af de danske rejsende (26%) ville foretrække at bo i en feriebolig (feriehus eller lejlighed) fremfor et hotel i 2019. Derudover svarede næsten en tiendedel (8 %) at de ville overveje at udleje deres egen bolig på et website hvor man kan booke overnatning, i løbet af det kommende år. 21 % af de danske rejsende vil også gerne prøve en indkvarteringstype i 2019, de endnu ikke har prøvet før.
“Uafhængigt af overnatningsstedets type, størrelse og beliggenhed oplever vi at kunderne sætter pris på personlige oplevelser – om det så er et særligt fokus på detaljer eller en unik tilgang til service,” siger Olivier Grémillon, Vice President hos Booking.com. “Med disse priser hylder og takker vi alle de fantastiske overnatningssteder som skaber enestående rejseoplevelser for vores kunder hver dag.”
Et udvalg af enestående danske overnatningssteder, der har modtaget en Guest Review Award i 2018:
Overnatningssted |
Indkvarteringstype |
Karakter |
|
1 |
Tåsinge B&B, Svendborg |
Bed & Breakfast |
9,8 |
2 |
B&B Villa Filsø, Tim, Vestjylland |
Bed & Breakfast |
9,8 |
3 |
Langø Overnatning, Langø, Lolland |
Homestay |
9,8 |
4 |
Birkum BB, Odense SØ |
Bed & Breakfast |
9,8 |
5 |
Porshus Ferielejlighed, Sundstrup, Viborg |
Lejlighed |
9,8 |
6 |
Hørhavegarden B&B, Højbjerg, Aarhus S |
Bed & Breakfast |
9,8 |
7 |
Rødkærgård Bed & Breakfast, Kerteminde |
Bed & Breakfast |
9,7 |
8 |
Heltoften Bed & Breakfast, Nykøbing Mors |
Bed & Breakfast |
9,7 |
9 |
Kathrines Bed & Breakfast, Svendborg |
Bed & Breakfast |
9,7 |
10 |
Dyssegaard B&B, Skallerup, Vordingborg |
Bed & Breakfast |
9,7 |
11 |
Ruhetgaard Holiday Apartment, Ærøskøbing |
Lejlighed |
9,7 |
12 |
I/S Haramara, Vester Skerninge, Sydfyn |
Lejlighed |
9,7 |
13 |
Sellebjerg Apartment, Bindslev, Nordjylland |
Lejlighed |
9,7 |
14 |
Bache House, Billund |
Villa |
9,7 |
15 |
Toften 2 Apartment, Håstrup, Faaborg |
Lejlighed |
9,7 |
Noter til redaktører:
For at modtage en pris skulle overnatningsstederne have en gennemsnitlig karakter på minimum 8,0 baseret på mindst 5 anmeldelser kl. 11.59 (CET) d. 31. oktober 2018. Kun kunder der har overnattet på et overnatningssted, kan lave en anmeldelse af deres oplevelse på Booking.com. Efter gæsterne er tjekket ud af overnatningsstedet, bliver de inviteret til at bedømme deres oplevelse i seks kategorier: rengøring, komfort, beliggenhed, faciliteter, personale og valuta for pengene. Disse anmeldelser bliver aldrig redigeret eller ændret på nogen måde, så andre rejsende kan stole med at de er troværdige beretninger om gæsteoplevelsen på et overnatningssted på Booking.com.
*Landene er sorteret efter den samlede andel af Guest Review Award-vindere i 2018 sammenlignet med det samlede antal kvalificerede overnatningssteder i det land. Antallet af prismodtagere i landet skulle også være højere end gennemsnittet for at komme med på listen (mindst 4.000 prismodtagere).
**Rejsemålene er sorteret efter den samlede andel af Guest Review Award-vindere i 2018 sammenlignet med det samlede antal kvalificerede overnatningssteder i byen. Rejsemålene skulle også være højere end gennemsnittet for at komme med på listen (mindst 50 prismodtagere).
***Dette er defineret som procentdelen af deltagere der gav dette 7 ud af 10 eller højere. Undersøgelsen blev bestilt af Booking.com og udført uafhængigt blandt 53.492 personer i 31 markeder. For at deltage i denne undersøgelse skulle deltagerne være fyldt 18 år, have rejst mindst én gang i de sidste 12 måneder og enten være den primære beslutningstager eller involveret i beslutningerne om rejsen. Undersøgelsen blev udfyldt online mellem d. 16. Oktober og 12. November 2018.
****Overnatningsstederne blev sorteret efter det samlede andel af Guest Review Award-vindere i 2018 sammenlignet med det samlede antal kvalificerede overnatningssteder indenfor hver type på verdensplan.
Kontakter
For mere information, kontakt vores pressekontor i Danmark: booking@aspekta.dk /
+45 5339 1023
Billeder

Information om Booking.com
Om Booking.com:
Siden Booking.com B.V. blev grundlagt i 1996 i Amsterdam, er det vokset fra at være en lille, hollandsk opstartsvirksomhed til en af verdens største internetvirksomheder indenfor rejsebranchen. Booking.com, der er en del af Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG), har nu mere end 17.000 ansatte fordelt på 200 kontorer i 70 lande rundt om i verden.
Med en mission om at give mennesker mulighed for at opleve verden investerer Booking.com i digitale teknologier der gør det nemmere at rejse. Hos Booking.com forbinder vi rejsende med verdens største udvalg af fantastiske overnatningssteder, lige fra lejligheder, feriehuse og familiedrevne bed & breakfast-steder til 5-stjernede luksusresorter, træhytter og igloer. Booking.coms website og mobile apps er tilgængelige på 43 sprog, tilbyder mere end 29 millioner enheder og dækker mere end 145.000 rejsemål fordelt på 229 lande og territorier i hele verden.
Hver dag bookes der mere end 1,5 millioner overnatninger på vores platform. Uanset om man skal på fritids- eller forretningsrejse, kan man booke det bedste sted hurtigt og nemt med Booking.com uden bookinggebyrer – og vi matcher prisen. Takket være vores kundeservice kan gæster ringe og få hjælp døgnet rundt på 43 sprog.
Du kan følge os på Twitter og Instagram, synes godt om os på Facebook og finde de seneste nyheder og data på vores nyhedsside.
Følg pressemeddelelser fra Booking.com
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Booking.com
Ny undersøgelse viser en stigende bevidsthed blandt rejsende om turismens påvirkning på samfundet – både derhjemme og i udlandet7.5.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Siden Booking.coms første undersøgelse om forbrugernes holdninger til at rejse mere bæredygtigt i 2016, har næsten 230.000 rejsende på 35 markeder svaret på Booking.coms spørgeskemaer. De seneste data fra 2025 viser et skift i de rejsendes opfattelse af, hvad bæredygtighed omfatter, hvor 45% af danske rejsende oplyser, at de er bevidste om turismens indvirkning på lokalsamfundene såvel som på miljøet. Mens 48% af de danske rejsende mener, at turisme har en overordnet positiv indflydelse, der hvor de selv bor, peger de også på udfordringer som trafik, affald, trængsel og stigende leveomkostninger. Kun 5% af de danske rejsende mener, at der bør være et loft på antallet af besøgende, hvor de bor. De fremhæver i stedet et behov for investeringer i samfundet gennem forbedringer af infrastrukturen. Rejsende bestræber sig i stigende grad på at støtte økonomien på de rejsemål, de besøger – 71% ønsker, at de penge, de bruger, går til lokalsamfundet, og over halvdelen (55%) ønsker at efterlade s
Booking.com præsenterer Traveller Review Awards 2025 og løfter sløret for årets mest imødekommende rejsemål29.1.2025 13:15:00 CET | Pressemeddelelse
Et rekordhøjt antal på 1,71 millioner rejsepartnere i 212 lande og områder anerkendes for deres store gæstfrihed med en Traveller Review Award 2025. For ottende år i træk er Italien det land der har det højeste antal prismodtagere (207.730), efterfulgt af Frankrig (155.203), Spanien (147.700), Tyskland (102.031) og Storbritannien (88.209). Lejligheder er den mest prisbelønnede type overnatningssted med over 847.000 prismodtagere verden over, mens kapselhoteller er stormet frem som en ny favorit med den største stigning i antallet af prismodtagere i forhold til sidste år.
Farvel til det traditionelle, goddag til dybere relationer: ni forudsigelser om rejser i 202516.10.2024 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Rejsende afviser traditioner og omskriver reglerne om alder, køn og selvfølelse, når de søger nye horisonter
Ny undersøgelse viser, hvordan LGBTQ+-rejsende tager kontrollen over deres rejser14.8.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nye data viser, hvordan danske LGBTQ+-rejsende fortsat skal forholde sig til et utal af forskellige udfordringer for at opleve verden på deres egne vilkår 59% af de danske LGBTQ+-rejsende har oplevet diskrimination, når de har været ude at rejse (67% i 2023) 40% af de adspurgte har afbestilt en rejse inden for det seneste år efter at have set, at LGBTQ+-personer ikke støttes på et bestemt rejsemål Næsten en tredjedel (30%) har haft en negativ oplevelse med en medpassager på et fly på grund af deres LGBTQ+-identitet 43% af LGBTQ+-rejsende har skabt sig et alter ego for at kunne begå sig sikkert i forskellige miljøer, når de rejser
Ny undersøgelse afslører rejsebranchens fortsatte udfordringer inden for bæredygtige rejser29.4.2024 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nye data fra Booking.coms årlige undersøgelse af bæredygtighed indenfor rejser viser, at 53% af de danske adspurgte mener, at det er vigtigt at rejse mere bæredygtigt, men at det ikke er en af deres primære overvejelser, når de planlægger eller booker rejser 16% er af den opfattelse, at der allerede er sket uoprettelig skade, og at de valg de foretager, ikke kommer til at ændre på dette, og 15% tror ikke, at klimaforandringerne er så alvorlige som folk siger 45% mener, at regeringer og myndigheder har størst potentiale for at modvirke de økonomiske konsekvenser af rejser, og 47% mener, at rejseudbydere har nøglen til at modvirke den miljømæssige påvirkning. Disse nye data fremhæver behovet for øget samarbejde for at håndtere den følelse af magtesløshed, der begynder at indfinde sig blandt forbrugerne, og for at sikre, at en mere bæredygtig rejsebranche fortsat er en prioritet
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum