En million danskere har nu Coops våben i kamp om kunderne
Hidtil har tilbudsaviserne været det vigtigste kommunikationsmiddel i konkurrencen om dagligvarekunderne. Men Coop har over de seneste to år investeret flere penge i udviklingen af sin app, så man kan kommunikere direkte med kunder og medlemmer via telefonen.
Nu har man nået en milepæl.
En million downloads af appen.
Det er en fordobling i forhold til sidste år, hvor man til julen 2017 rundede 500.000 downloads.
Appen har en lang række tilbud til brugerne:
Personlige tilbud, som er målrettet det enkelte medlem
Daglige spil med præmier hver dag indtil jul. Over 100.000 spiller med hver uge for at vinde præmier som M&Ms, Oreos, Toms Guldbarre, Cola Zero og Änglamar
Daglige julekup – dagstilbud i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Irma og Fakta fra 1. – 23. december
Derudover er der adgang til 8.000 mad-opskrifter, kvittering på sine køb, indkøbsliste, betaling og mange andre faciliteter.
”Kunderne har taget appen til sig langt hurtigere, end vi havde forventet. Forklaringen er, at de oplever nogle konkrete fordele, som er målrettet: Personlige tilbud, spil osv.,” siger direktør for digitale kanaler og medlemsprogrammet i Coop, Anders Mittag.
”App’en giver os en unik mulighed for at møde vores medlemmer med målrettet kommunikation og personlige tilbud på deres smartphone, og på sigt betyder det, at vi kan spare på den trykte tilbudsavis, ” siger Anders Mittag.
Gennembruddet for appen kom sidste år til jul i forbindelse med særlige julekup. Der var en kolossal efterspørgsel, og det kneb Coop at følge med. Det er der taget højde for i år, hvor mængderne er mangedoblet.
Som noget nyt åbner Coop nu appen for ikke-medlemmer, så de kan prøve nogle af fordelene ved at være medlem. Læs mere på www.coopmedlem.dk
Yderligere information: Direktør for digitale kanaler og medlemsprogrammet, Anders Mittag, 2563 7356
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Finalister til Produktprisen og Irmaprisen 2025 er fundet15.5.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
70 spændende, lokale produkter fra hele landet er reduceret til 12, der nu skal dyste om Produktprisen 2025 i kategorierne Mad, Konfekture, Drikke og Innovation. Ved smagningen smagte og udvalgte dommerne samtidig fem produkter, der for første gang skal dyste om Coops nye pris, Irmaprisen, og dermed muligheden for en plads på hylderne i udvalgte Coop-butikker.
Coop udskriver valg til ny ungeminister7.5.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter tre år med en stærk stemme for unge i Coop er tiden moden til, at Coops ungeminister, Tobias Simonsen, træder af. Derfor udskriver Coop nu valg til posten som ungeminister, der skal fortsætte indsatsen for at gøre det sjovt, meningsfuldt og udviklende for de over 25.000 ansatte i alderen 13-25 år at arbejde i Coop.
Kvickly Ry lancerer TRYG kassen30.4.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Måske den første af sin slags i Danmark: En kasse med ro og tid til snak åbner i Kvickly Ry
Coop Crew 2.0 - Ny aftale sikrer fortsættelsen af landets største fritidsjobindsats29.4.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med støtte fra Den A.P. Møllerske Støttefond har Ungdomsskoleforeningen og Coop siden 2019 ledet og drevet landets største fritidsjobindsats, Coop Crew, hvor over 2.000 unge har deltaget, og cirka 55 % af de unge har fået et fritidsjob. Efter planen ophører den økonomiske støtte fra fonden i 2025, men med en ny aftale mellem Ungdomsskoleforeningen og Coop sikrer parterne, med Coop Crew 2.0, fortsættelsen af den landsdækkende fritidsjobindsats.
Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum