Borgerservice i Ishøj får tidsbestilling på alle områder

Hidtil har borgerne i Ishøj kunnet bestille tid hos Borgerservice, når de skulle have et nyt pas. Men fra den 10. december udvider borgerservice tidsbestillingen til alle andre områder også. Det betyder, at borgerne nu får mulighed for at bestille tid, hvis de har henvendelser, der handler om blandt andet sygedagpenge, folkeregister, lægeskift eller kørekort.
”For vores borgere kommer det til at betyde, at de nu kan undgå ventetid, fordi de ikke behøver at stå i kø. I stedet får vi et mere fleksibelt system, hvor borgerne kan komme til i det tidsrum, som passer dem bedst,” siger Kenneth Alsted Due, teamleder i Borgerservice i Ishøj.
Borgerne vil få bedre service
Formålet med den nye ordning er at tilbyde Ishøjs borgere en endnu bedre service, når de bestiller tid hjemmefra. Med tidsbestilling vil ventetiden og antallet af borgere i venteområdet falde, mens kvaliteten af betjeningen ved skranken vil blive forbedret.
”Når borgerne bestiller tid på forhånd, får vi et bedre overblik over de henvendelser, som vil komme i løbet af dagen. Dermed får borgerne en bedre betjening, da vi vil få mulighed for at sætte borgerne sammen med den mest kvalificerede medarbejder på området,” siger Kenneth Alsted Due.
Du kan stadig trække et nummer
Selvom Borgerservice nu indfører tidsbestilling på alle områder, kan borgerne stadig godt besøge Borgerservice uden at have bestilt tid.
På en stander ved indgangen kan borgerne se den næste ledige tid og bestille den, hvis de ønsker. Så kan borgerne udnytte ventetiden og eksempelvis handle ind, drikke en kop kaffe eller gå en tur.
Det er også fortsat muligt blot at trække et nummer og vente i venteområdet som hidtil, hvis der ikke er ledige tider. Dette vil dog betyde en øget ventetid.
FAKTABOKS: Hvordan bestiller jeg tid?
Hvis du skal en tur forbi Borgerservice, kan du fra den 10. december bestille en tid på ishoj.dk/bestiltid.
Her kan du se ledige tider og vælge den tid, der passer dig bedst.
Kontakter
Kenneth Alsted Due, teamleder i Borgerservice i Ishøj: 4357 7319 / kdu@ishoj.dk
Linne Caramés, udviklingskonsulent i Borgerservice i Ishøj: 4357 7815 / lcara@ishoj.dk
Billeder
Information om Ishøj Kommune
Følg pressemeddelelser fra Ishøj Kommune
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Ishøj Kommune
Sanne Møller er blevet fastansat som borgerrådgiver4.4.2025 11:53:57 CEST | Pressemeddelelse
Jurist Sanne Møller er blevet fastansat som borgerrådgiver i Ishøj Kommune. Hun har varetaget funktionen som vikar siden oktober sidste år, men er nu efter en ansøgningsrunde blevet fastansat
Ishøj Kommune i mål med energibesparelse syv år før tid18.3.2025 14:48:04 CET | Pressemeddelelse
Et politisk fastsat mål om at spare 15 procent på energiforbruget frem mod 2030 blev allerede indfriet i 2023. Derfor har Ishøj Kommunes Klima- og Miljøudvalg nu besluttet at hæve målsætningen til 20 procent
Ny lokalaftale styrker pædagogernes arbejdsvilkår og faglighed i Ishøj Kommune14.3.2025 11:31:49 CET | Pressemeddelelse
Ishøj Kommune og BUPL Storkøbenhavn har indgået en ny lokalaftale, der styrker pædagogernes arbejdsvilkår og faglighed. Bl.a. med øget forberedelsestid, en mentorordning for nye medarbejdere og en målrettet indsats for kompetenceudvikling
Ishøj-familie med i DR1-program28.2.2025 12:58:19 CET | Pressemeddelelse
Jesper og Regitze fra Ishøj deler deres klimavenlige hverdag i ’Jorden Kalder’ den 12. marts
Borgerne vil fremover møde velkendte ansigter i hjemmeplejen28.2.2025 10:06:27 CET | Pressemeddelelse
Ishøj Kommune starter op med faste, tværfaglige og selvstyrende teams i hjemmeplejen og hjemmesygeplejen. Derfor vil borgerne fremover møde velkendte ansigter i hjemmet, når de modtager pleje og hjælp fra kommunen
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum