Nu kan kunderne handle online i deres lokale supermarked

I dag begynder udrulningen af et koncept, som til en start vil koble udvalgte af de fysiske butikker i Coop sammen med online-supermarkedet Coop.dk MAD, der så dagens lys i 2016. Det betyder, at kunderne nu kan bestille deres dagligvarer online og få deres varer hos udvalgte lokale butikker eller som i dag via Coop.dk MAD.
”Vi skal være hele Danmarks online-supermarked, og det skal vi, fordi behovet er tilstede hos forbrugerne, og fordi vi har musklerne og viljen til at sammenkoble vores onlinehandel med de mange Coop-butikker rundt om i hele landet. På den måde skaber vi en bedre og langt mere fleksibel kunderejse for vores mange kunder,” siger Morten Viktor, kommerciel direktør hos Coop.dk MAD.
”Bestil & Hent” foregår på den måde, at man som kunde går ind på Coop.dk MAD, og her vælger man enten at få leveret sine varer direkte til døren fra Coop.dk MAD, eller om man vil have varerne fra sin lokale butik. Vælger man den lokale butik, så vælger man mellem de varer, den valgte butik har, inklusive lokale specialiteter, og henter dem så på parkeringspladsen ved butikken, hvor varerne er pakket og klar til at blive taget med hjem.
Landsdækkende convenience
Udrulningen af ”Bestil & Hent” startede i sidste uge, hvor konceptet blev testet, og fra i dag bliver Kvickly Kalundborg den første butik til at åbne helt op for den nye service. Allerede i næste uge bliver der sat strøm til Brugsforeningen for Als og Sundeved. I løbet af 2019 vil Coop-butikker fordelt over hele landet tilbyde lokalkunderne et miks af ”Bestil & Hent” og hjemmelevering.
”Vi starter i dag en service, der for alvor kan give onlinehandlen med dagligvarer sit afgørende gennembrud i Danmark. Med ”Bestil & Hent” kombinerer vi den lokale styrke i form af lokale butikker med et lokalt udvalg af varer med online-handelens convenience. Lagt sammen med Coop.dk MAD, som forbrugere allerede kender, bliver den nye service et tilvalg, der kan gøre hverdagen lidt lettere for danskere over hele landet,” siger Morten Viktor.
”Bestil & Hent” vil især blive udbredt i de dele af Danmark, der ligger udenfor de største byer, hvor Coop.dk MAD har time-levering. Det betyder, at kunder i disse områder kan få deres online-varer hurtigere end i dag. I første omgang kan man bestille inden midnat og hente varer fra næste formiddag. Senere vil bestillingstiden blive endnu kortere.
Yderligere information:
Morten Viktor
Kommerciel Direktør, Coop.dk MAD
Mobil: +45 20 40 28 54
E-mail: movi@mad.coop.dk
Om Coop.dk MAD
Coop.dk MAD blev etableret i 2016 og er Coops dagligvarebutik på nettet med ca. 7.500 dagligvarer, måltidskasser, intelligente opskrifter, 50 specialbutikker og et bredt udvalg af populære varer til fast lav pris.
Coop.dk MADs mission er at gøre det nemt, inspirerende og hurtigt at handle dagligvarer online – fra hverdagens basisvarer til delikatesser fra specialbutikker. Med andre ord – hele Coop, som man kender fra de fysiske butikker, blot pakket ind bag forbrugerens favoritskærm og leveret til hoveddøren, hvor end man er fra Gedser til Skagen.
Coop.dk MAD har åbent døgnet rundt og leverer til døren i hele Danmark – undtagen på ikke-brofaste øer.
Læs mere her
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.
Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he
Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,
Coop og BOFA tester nyt løsmarked med genbrugsemballager12.9.2025 09:31:19 CEST | Pressemeddelelse
Kvickly Rønne, EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA giver kunderne mulighed for at købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt.
Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum