Nu kan kunderne handle online i deres lokale supermarked

I dag begynder udrulningen af et koncept, som til en start vil koble udvalgte af de fysiske butikker i Coop sammen med online-supermarkedet Coop.dk MAD, der så dagens lys i 2016. Det betyder, at kunderne nu kan bestille deres dagligvarer online og få deres varer hos udvalgte lokale butikker eller som i dag via Coop.dk MAD.
”Vi skal være hele Danmarks online-supermarked, og det skal vi, fordi behovet er tilstede hos forbrugerne, og fordi vi har musklerne og viljen til at sammenkoble vores onlinehandel med de mange Coop-butikker rundt om i hele landet. På den måde skaber vi en bedre og langt mere fleksibel kunderejse for vores mange kunder,” siger Morten Viktor, kommerciel direktør hos Coop.dk MAD.
”Bestil & Hent” foregår på den måde, at man som kunde går ind på Coop.dk MAD, og her vælger man enten at få leveret sine varer direkte til døren fra Coop.dk MAD, eller om man vil have varerne fra sin lokale butik. Vælger man den lokale butik, så vælger man mellem de varer, den valgte butik har, inklusive lokale specialiteter, og henter dem så på parkeringspladsen ved butikken, hvor varerne er pakket og klar til at blive taget med hjem.
Landsdækkende convenience
Udrulningen af ”Bestil & Hent” startede i sidste uge, hvor konceptet blev testet, og fra i dag bliver Kvickly Kalundborg den første butik til at åbne helt op for den nye service. Allerede i næste uge bliver der sat strøm til Brugsforeningen for Als og Sundeved. I løbet af 2019 vil Coop-butikker fordelt over hele landet tilbyde lokalkunderne et miks af ”Bestil & Hent” og hjemmelevering.
”Vi starter i dag en service, der for alvor kan give onlinehandlen med dagligvarer sit afgørende gennembrud i Danmark. Med ”Bestil & Hent” kombinerer vi den lokale styrke i form af lokale butikker med et lokalt udvalg af varer med online-handelens convenience. Lagt sammen med Coop.dk MAD, som forbrugere allerede kender, bliver den nye service et tilvalg, der kan gøre hverdagen lidt lettere for danskere over hele landet,” siger Morten Viktor.
”Bestil & Hent” vil især blive udbredt i de dele af Danmark, der ligger udenfor de største byer, hvor Coop.dk MAD har time-levering. Det betyder, at kunder i disse områder kan få deres online-varer hurtigere end i dag. I første omgang kan man bestille inden midnat og hente varer fra næste formiddag. Senere vil bestillingstiden blive endnu kortere.
Yderligere information:
Morten Viktor
Kommerciel Direktør, Coop.dk MAD
Mobil: +45 20 40 28 54
E-mail: movi@mad.coop.dk
Om Coop.dk MAD
Coop.dk MAD blev etableret i 2016 og er Coops dagligvarebutik på nettet med ca. 7.500 dagligvarer, måltidskasser, intelligente opskrifter, 50 specialbutikker og et bredt udvalg af populære varer til fast lav pris.
Coop.dk MADs mission er at gøre det nemt, inspirerende og hurtigt at handle dagligvarer online – fra hverdagens basisvarer til delikatesser fra specialbutikker. Med andre ord – hele Coop, som man kender fra de fysiske butikker, blot pakket ind bag forbrugerens favoritskærm og leveret til hoveddøren, hvor end man er fra Gedser til Skagen.
Coop.dk MAD har åbent døgnet rundt og leverer til døren i hele Danmark – undtagen på ikke-brofaste øer.
Læs mere her
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker10.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.
Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse
Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum