Gjensidige Forsikring etablerer nordisk alarmcentral

Den nye nordiske alarmcentral bliver placeret i København, og etableres oven på det eksisterende fundament i Gouda Rejseforsikrings alarmcentral. Gouda Rejseforsikring er markedsleder på rejseforsikringer i Danmark. Gennem de seneste 14 år har Gouda Rejseforsikring betjent sine nordiske kunder via sin egen alarmcentral i København. Siden 2013 har selskabet været en del af Gjensidige-koncernen.
”Når kunderne har akut behov for os, fx når uheldet er ude på en rejse langt væk fra hjemlandet, er det helt centralt, at de oplever en personlig, kompetent og dedikeret skadebehandling. Vores ambition er derfor at skabe en nordisk alarmcentral, der sætter vores kunders behov i centrum. Det giver en unik helhed i kundeforløbet, når vi selv håndterer salg, rådgivning, akut assistance og skadebehandling. Samtidig giver det Gjensidige muligheder for at udvikle best-practice og kompetencer på en systematisk og fokuseret måde – og derigennem på sigt at skabe synergier på tværs i koncernen,” siger Anne Mari Kalager, kst. koncerndirektør for Skade i Gjensidige.
Sideløbende med etableringen af en nordisk alarmcentral vil Gjensidige fortsætte udviklingen af en række digitale løsninger, der skal supplere den personlige kontakt. Udviklingen skal samtidig fastholde Gjensidiges førerposition for kundeorienterede digitale løsninger.
”På det norske marked er Gjensidige førende, når det gælder hurtig digital håndtering af en lang række simple forsikringsskader. Vores mål er at være det mest kundeorienterede selskab i Norden, og det kræver skarpt fokus på såvel den personlige som den digitale betjening af kunderne. Digitale løsninger vil aldrig kunne erstatte den personlige kontakt, men i mange tilfælde kan det gøre det nemt og hurtigt for kunderne at anmelde en skade eller fx få kontakt til en læge i hjemlandet via en app på mobiltelefonen,” siger Anne Mari Kalager.
Dan Kjølhede Laursen, direktør for Gouda Rejseforsikring: ”Jeg er glad for at se, at den service og kundetilfredshed vi igennem mange år har leveret til rejsende i Gouda Alarm, nu bliver udvidet til at omfatte alle Gjensidiges rejsekunder i Norge, Sverige og Danmark.”
Gjensidige har i dag et godt og velfungerende samarbejde med sine leverandører på rejseforsikringsassistance, SOS International og Falck Global Assistance. I forbindelse med at Gjensidige opbygger egen alarmcentral, vil samarbejdet på dette område med SOS og Falck blive afviklet i løbet af 2019.
Etableringen af egen alarmcentral for hele Gjensidige-koncernen betyder, at man vil ansætte en række specialister. Gjensidige og Gouda Rejseforsikring ønsker at blive det forsikringsselskab, der tiltrækker de dygtigste medarbejdere inden for rejseforsikring og alarmbetjening.
Fakta om Gjensidige og Gouda
Gjensidige Forsikring er en af Nordens største forsikringskoncerner.
I 2013 købte Gjensidige Gouda Rejseforsikring, som er markedsleder på rejseforsikringer på det danske marked. Gouda Rejseforsikring sælger rejseforsikringer til private og virksomheder, og selskabet har desuden strategiske partnerskaber med en række forskellige rejsebureauer.
Gouda Rejseforsikring fik højeste kundetilfredshed 2017, kåret af kunderne på rejsforsikringsguiden.dk.
Nøgleord
Kontakter
Trine AndrupKommunikationschef
Tlf:27 52 51 06tran@gjensidige.dkBilleder
Information om Gjensidige
Gjensidige er et af de ledende nordiske skadeforsikringsselskaber, og er noteret på Oslo Børs. Vi er cirka 3.800 medarbejdere, heraf 700 i Danmark, og vi tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også bank, pension og opsparing. Driftsindtægterne var 27 mia. NOK i 2017, mens forvaltningskapitalen udgjorde 149 mia. NOK
Følg pressemeddelelser fra Gjensidige
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Gjensidige
Hedebølge resulterer i dehydrering for danske feriegæster3.7.2025 07:33:00 CEST | Pressemeddelelse
Mens der opleves rekordhøje temperaturer og hedebølge i Europa, er det alfa omega at danskerne husker at drikke rigeligt med væske og sørge for saltbalancen, når de er på ferie. Sådan lyder opfordringen.
Boligkøbere drømmer om et godt energimærke: Men mange boliger lever ikke op til ønskerne2.7.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kun 12 procent af landets boligejere ville vælge et hus med et lavt energimærke, hvis de skulle købe i dag. Men over halvdelen af de danske boliger har energimærke D eller lavere. Det viser en ny undersøgelse.
På ferie med sygdom: Det skal man være opmærksom på1.7.2025 07:31:00 CEST | Pressemeddelelse
Sol, varme og saltvand kan lyde tillokkende i sygdomstider. Danskere med kendt sygdom bør dog gøre sig overvejelser inden turen går sydpå på ferie, og især være opmærksomme på deres rejseforsikring, lyder opfordringen.
Her er de ting, der irriterer danskere mest i lufthavnen28.6.2025 09:01:00 CEST | Pressemeddelelse
Sommerferien står for døren, og for rigtig mange kan opholdet i lufthavne være en stressende oplevelse. Og i en ny undersøgelse afslører danskerne, hvad der særligt irriterer dem ved andre rejsende, når de er i lufthavnen.
Over 485 timer med negative elpriser: Første halvår slår tidligere rekorder24.6.2025 08:30:28 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne har i årets første seks måneder oplevet et historisk højt antal timer med negative elpriser. Det skyldes især de mange solskinstimer i løbet af foråret.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum