Coop Danmark A/S

Kvickly og Too Good To Go går sammen for at mindske madspild

Del
Kunderne i Kvickly over hele landet får nu mulighed for at købe lykkepose med friske, overskydende varer ved lukketid til en en tredjedel af prisen via appen Too Good To Go

Som den første landsdækkende dagligvarekæde i Danmark har Kvickly indgået en aftale med Too Good To Go.

Den betyder, at kunder over hele landet nu dagligt kan redde en lykkepose med varer fra Kvickly via Too Good To Go-appen. Prisen er meget lav, og indholdet er en blanding af overskydende varer fra butikken.

Formålet er at reducere madspildet, og det er typisk brød og kager, der ellers ville blive smidt ud, fordi de ikke er solgt før lukketid og ikke kan sælges dagen efter. I nogle varehuse kan man også finde poser med frugt og grønt eller andre varer. Man kan se i app’en, hvilken type pose, der er tale om.

Prisen for lykkeposerne er mellem 29 og 39 kr. Værdien af varerne i posen er typisk minimum 3 gange højere end prisen for posen, altså er der varer for ca. 90 – 120 kr.

Kvickly har testet det i en række varehuse, og har på baggrund af de erfaringer valgt at indgå en landsdækkende aftale.

”Det har været vigtigt for os at finde nye veje for at minimere madspild i vores 71 varehuse. Og vores erfaringer i testen har været så gode, at vi glæder os til, at det nu bliver landsdækkende,” siger kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly.

I september var 68 Kvickly-varehuse med i testen, og der blev alene her solgt 13.600 lykkeposer.

”Der bliver smidt mere end 700.000 tons mad ud i Danmark hvert år. Det skal der laves om på, og vi er derfor utroligt glad for det udvidede samarbejde med Kvickly,” siger Daniel Skov Jensen, key account manager hos Too Good To Go.

Too Good To Go bekæmper madspild ved at hjælpe fødevareforretninger med at sælge deres overskydende mad gennem Too Good To Go appen. Deres mission er at reducere madspild verden over, og at skabe en verden, hvor mad spises og ikke spildes.

Langt de fleste Kvickly-varehuse er med fra nu af, og alle er med inden udgangen af november.

Yderligere information:

Kædedirektør Allan Kristoffersen, 5159 3160 / allan.kristoffersen@coop.dk

Presseansvarlig Nicoline Rasmussen, Too Good To Go, 8177 3718 nrasmussen@toogoodtogo.dk

https://youtu.be/-9NtvVoPOEc

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye