Aabenraa Kommune har indført tidsbestilling i Borgerservice

Det er blevet nemmere at undgå køen, når man som borger skal have nyt pas, kørekort eller noget helt tredje i Borgerservice i Aabenraa Kommune.
Som noget nyt har Aabenraa Kommune nemlig indført, at man som borger kan bestille sin næste tid i Borgerservice hjemmefra, og det nedsætter blandt andet ventetiden.
- Principielt kan ventetiden helt undgås, og spidsperioderne kan reduceres, når borgerne bestiller tid på forhånd, siger leder af Borgerservice, Yvonne Callesen og fortsætter:
- Tidsbestillingen giver samtidig også medarbejderne bedre mulighed for at forberede sig til mødet med borgeren. Allerede inden fremmødet ved de, hvad sagen drejer sig om, og både borger og personale kan finde relevante oplysninger.
Når man som borger bestiller en tid i Borgerservice, får man i visse tilfælde oplyst, hvilke papirer og informationer der skal medbringes til betjeningen, dette vil senere blive udbygget til flere områder.
Tidsbestillingen kan tilgås via Aabenraa Kommunes hjemmeside, lige som det også er muligt at ringe ind og bestille en tid.
For de af Aabenraa Kommunes borgere, der ikke er digitale, er der mulighed for at bestille tid telefonisk på 73 76 76 76. Det er også stadig muligt at møde personligt op i Borgerservice og få den næste ledige tid.
- Tilgængelig er et nøgleord i Borgerservice og med indførelsen af tidsbestilling, bliver den øget. Vi bestræber at være digitale og følge nye, teknologiske muligheder, og jeg er glad for, at vi nu kan tilbyde borgerne en hurtigere og smartere løsning, når de skal besøge Borgerservice, siger Stabs- og Arbejdsmarkedsdirektør Søren Lorenzen og fortsætter:
- Jeg tror, tidsbestillingen bliver en gevinst for alle parter. Både borgere og medarbejdere drager fordel af den her løsning.
Kontakter
Stabs- og Arbejdsmarkedsdirektør Søren Lorenzen, tlf.: 73 76 63 63; e-mail: slor@aabenraa.dk
Leder af Borgerservice Yvonne Callesen, tlf.: 73 76 74 05; e-mail: yc@aabenraa.dk
Kommunikationskonsulent, Kasper Stoof, tlf.: 73 76 72 90; e-mail: ksje@aabenraa.dk
Billeder

Information om Aabenraa Kommune

Følg pressemeddelelser fra Aabenraa Kommune
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aabenraa Kommune
Kaj Glochau bliver ny formand for Arwos Holding A/S12.12.2025 12:54:10 CET | Pressemeddelelse
På en ekstraordinær generalforsamling i Arwos Holding A/S blev Kaj Glochau valgt som ny formand for Arwos Holding A/S pr. 1. januar 2026. På generalforsamlingen blev vedtægtsændringerne, som Byrådet anbefalede på byrådsmødet i november, godkendt.
Nyt Seniorråd i Aabenraa Kommune har konstitueret sig9.12.2025 14:46:03 CET | Pressemeddelelse
Det nyvalgte Seniorråd er trådt sammen og har konstitueret sig efter et valg, der for første gang siden 2017 blev afholdt som egentlig afstemning – og som samtidig blev gennemført digitalt.
Gasværksvej åbnet for trafik5.12.2025 12:59:09 CET | Pressemeddelelse
Ny lysregulering ved Kilen er nu åbnet – en vigtig milepæl i udviklingen af Aabenraas fremtidige trafikstruktur og i aflastningen af H.P. Hanssens Gade.
Beboerne på plejehjem i Aabenraa Kommune har en høj tilfredshed5.12.2025 08:38:30 CET | Pressemeddelelse
En landsdækkende brugertilfredshedsundersøgelse blandt plejehjemsbeboere i Danmark viser, at beboerne på Aabenraa Kommunes plejehjem har en høj grad af tilfredshed med livet, plejen og kontakten til medarbejderne på kommunens plejehjem. Det er Ældreministeriet, der har fået udarbejdet undersøgelsen.
Aabenraa Kommunes nye byråd er konstitueret3.12.2025 18:50:22 CET | Pressemeddelelse
Onsdag aften afviklede Aabenraa Kommunes nye byråd det konstituerende byrådsmøde. Her blev der udpeget borgmester og viceborgmestre. På de konstituerende udvalgsmøder blev formands- og næstformandsposter i de politiske udvalg fordelt.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
