Succesfuld start i Aalborg: Salling Rooftop har rundet 100.000 besøgende
Siden Salling den 24. august slog dørene op for sit 1.400 kvm nye, store byrum på toppen af stormagasinet i Aalborg har mere end 100.000 lagt vejen forbi tagterrassen.
- Vi er overvældede over den store interesse og de mere end 100.000 besøgende på så kort tid. Vi er meget taknemmelige for den store opbakning, og det er en stor glæde at kunne give gode oplevelser til byens borgere og gæster, siger Anja Kibsgaard, der er stormagasinchef i Salling Aalborg.
Byens bedste udsigt trækker gæster til
De besøgende på Salling Rooftop kan blandt andet nyde panoramaudsigt over både by og fjord, et væksthus med café og bar, afslappende loungeområder og ikke mindst en skywalk i over 30 meters højde. Men det er bestemt én ting, der trækker gæster på toppen af stormagasinet.
- Udsigten over byen er fantastisk, og det er med til at tiltrække gæster. På Salling Rooftop kan vores gæster se byen på en ny måde, og samtidig er der plads til at slå sig ned og nyde omgivelserne med venner, familie eller kollegaer, siger Anja Kibsgaard, inden hun fortsætter:
- Vi kan også se, at der er mange besøgende, når vi har mindre koncerter, besøg af DJ og andre events. Gæsterne kommer for at få en anderledes oplevelse og et pusterum fra den travle hverdag. Vores ambition er, at Salling Rooftop skal bidrage med oplevelser hele året rundt, siger Anja Kibsgaard.
Siden åbningen har de besøgende på tagterrassen oplevet alt fra popkoncert med det nordjyske band Sundays til live jazz og Det Jyske Musikkonservatorium. Ligeledes har hver fredag budt på DJ og fredagsdrinks.
- - - -
Fakta om Salling Rooftop
- Der er plads til 500 gæster ad gangen
- Projektet har kostet ca. 30 mio. kr. at opføre
- Stormagasinet holder øje med besøgstallet via tællere ved indgangene
- Det er gratis at besøge tagterrassen, som har åbent i samme tidsrum som resten af stormagasinet
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Seeds investerer 100 mio. kr. i østjysk innovationsfond12.8.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group investerer sammen med Aarhus Universitets Forskningsfond og to store østjyske aktører i en innovationsfond, der skal finde og dyrke innovative start-ups. Investeringen er samtidig den første i regi af Salling Seeds.
Salling Seeds åbner for investeringer i startups og innovatører11.8.2025 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group åbner nu officielt for ansøgninger til koncernens nye investeringspulje, Salling Seeds. Med en samlet investeringsramme på 500 millioner kroner ønsker Salling Group at styrke koncernens adgang til ny viden, teknologier og bæredygtige løsninger.
Innovation Day 2025 med historisk stor præmie: Salling Group søger nye og innovative nonfood-produkter31.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group, Danmarks største detailvirksomhed, inviterer endnu en gang kloge og kreative hoveder til Nonfood Innovation Day på hovedkontoret i Aarslev, Aarhus, hvor et helt nyt og kundevendt format introduceres.
Salling Group hugger toppen af ananasen21.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kunder i Bilka, føtex og Netto behøver ikke længere irritere sig over flossede indkøbs- og affaldsposer, idet toppen af ananasen hugges af.
Kvindernes fodbold-EM: Få en signeret fanplakat, adgang til spillerportrætter og lær at lave Zidane-finten26.6.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Har du en fodboldfan i hjemmet? Lige nu kan kunder i Salling Groups tre dagligvarekæder Netto, føtex og Bilka tage EM-fodboldfeberen med hjem i stuerne, når de er ude at handle.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum