Netto åbner fremtidens discountbutik i Aarhus
Det bliver en anderledes Netto, som borgerne i Aarhus kan møde, når de fra i dag torsdag den 30. august går på indkøb i deres Netto i Veri Centeret.
Netto-butikken er nemlig den allerførste i Jylland, som åbner med Nettos helt nye butikskoncept, der skal løfte hele indkøbsoplevelsen. Butikken adskiller sig fra en typisk Netto, idet både indretning og look-and-feel har fået et gennemgribende løft. Og derudover vil butikken opleves anderledes, da alt fra musik og varer til indkøbsvognene er opdateret.
– Vi har ganske enkelt revitaliseret hele vores butikskoncept, som har fået en gennemgribende makeover. Kernen i vores nye koncept vil stadig være det, som kunderne kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men med vores nye koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, fortæller Michael Løve, der er direktør i Netto.
Kernen i butiksoplevelsen tager afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere lækker look-and-feel har den nye butik også en særlig indretning. Således spiller frugt- og grønt-afdelingen en mere bærende rolle, ligesom convenience-varer får sin egen sektion, så det er let for alle at finde de nemme måltider.
Samtidig har butikken færre af de klassiske spot-varer, som samtidig er placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer. 300 nye varer er i stedet tilføjet til det faste sortiment.
Butikschefen i den nye Netto-butik er Jørn Krag Pedersen, og han glæder sig meget til at byde kunderne indenfor i den helt nye butik.
- Vi glæder os meget til at åbne fremtidens discountbutik, og så endda den allerførste i Jylland. Det er ingen hemmelighed, at den gamle butik trængte til at blive frisket op, men det bliver en komplet anden Netto-butik, kunderne kommer til at møde. For det første er butikken næsten dobbelt så stor, der er nu direkte adgang fra parkeringspladsen, og så er butikken i endnu højere grad indrettet efter kundernes ønsker med mere plads til frugt- og grønt, convenience og nem navigering i butikken, siger Jørn Krag Pedersen.
Om Netto-butikken i Aarhus
Butikken har næsten fordoblet salgsarealet og har i alt et salgsareal på godt 900 m2.
Butikken adskiller sig fra en typisk Netto-butik i kraft af:
- Markant større frugt- og grøntafdeling.
- En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen.
- Ny placering til de kendte Spot-varer, som alt efter varetype er placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer.
- Mere plads til køl- og frost med plads til præsentation af det ferske kød
- Nyt inventar, med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med trælook i frugt- og grøntafdelingen.
- Nye farver på inventar og væg, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering.
- Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken – så der kommer meget dagslys ind i butikken.
- Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt.
- Udover frugt og grønt er også convenience, fersk kød og en lang række andre varer fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres.
- Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Nu kan du få målt dit blodtryk i Netto6.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I uge 19 lancerer Hjernesagen og Salling Group et nyt skridt i arbejdet for at forbedre danskernes sundhed og forebygge stroke. Her vil man for første gang invitere kunderne i udvalgte Netto-butikker til gratis blodtryksmåling og en snak om farerne ved forhøjet blodtryk.
Salling Groups overtagelse af Rimi Baltic godkendt5.5.2025 12:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Europa-Kommissionen har godkendt Salling Groups opkøb af Rimi Baltics forretning i Estland, Litauen og Letland.
Salling Group styrker sin markedsposition i historisk 202428.4.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Både top- og bundlinje blev løftet i et tilfredsstillende 2024 præget af et rekordstort investeringsniveau og en ny ambitiøs strategi for de kommende år.
Bilka fortsætter sin udvidelse af BilkaToGo Hjemmelevering28.4.2025 10:17:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 udvidet sin hjemmelevering markant, og nu kan kunderne i Esbjerg og Sønderborg også benytte sig af Bilkas populære hjemmeleveringstjeneste.
Bilka fortsætter sin udvidelse af BilkaToGo Hjemmelevering28.4.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 udvidet sin hjemmelevering markant, og nu kan kunderne på Lolland-Falster også benytte sig af Bilkas populære hjemmeleveringstjeneste.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum