Supermarked: Sådan siger du nej til tilbudsaviser
Skal denne tilbudsavis være din sidste?
Sådan står der på forsiden af den tilbudsavis fra SuperBrugsen, der i denne weekend dumper ind hos 1,5 million danske husstande.
Dermed gør SuperBrugsen nu som de første op med tilbudsavisen – men ikke med de gode tilbud.
For inde i avisen er der anvisning til, hvordan man siger nej tak til reklamer – og tips til, hvordan man fremover får til de gode tilbud, selv om man ikke ønsker at modtage en trykt tilbudsavis.
”Der er rigtig mange, der er glade for tilbudsavisen, og de skal selvfølgelig fortsat have den. Men vi ved også, at der er mange, der er trætte af de store mængder papirer, der kommer hver uge. Det er dem vi gerne vil hjælpe med dette initiativ,” siger kædedirektør Michael Løve, SuperBrugsen.
SuperBrugsen tog tidligere i år første skridt mod at reducere tilbudsavisernes miljøbelastning. Avisen blev lidt mindre og gik over til at anvende tyndere og FSC-mærket papir. Alene disse initiativer medfører en årlig reduktion i papirforbruget på 19 procent, svarende til 800 ton.
”Det viser, hvilket stort potentiale for ressourcebesparelser, der er, hvis vi kun sender tilbudsaviser til dem, der ønsker at modtage dem,” siger Michael Løve.
Nu tager man næste skridt. Men hvorfor ikke helt droppe tilbudsavisen?
”Det gør vi selvfølgelig ikke, fordi mange kunder stadig sætter pris på at kigge i fysiske tilbudsaviser frem for på hjemmesider, andre digitale kommunikationskanaler eller apps til mobiltelefoner. Men udviklingen går i den retning, hvor flere og flere foretrækker at få deres informationer ad disse veje,” siger Michael Løve.
”Vi vil bruge de kommende år til at opbygge nye kommunikationskanaler, der er lige så effektive som de gammeldags tilbudsaviser. Her vil vi ikke mindst satse på CoopPlus, hvor vi kan kommunikere digitalt og målrettet med vore kunder.
Helt afgørende er det, at vi sikrer vores leverandører den synlighed, den distribution og den vækst i deres volumen, som vi har aftalt, uanset hvilke kanaler vi anvender til at trække kunder til vores butikker og sælge de varer, vi har aftalt med leverandørerne,” siger Michael Løve.
Fact 22 procent af befolkningen har et Reklamer Nej Tak skilt · Årligt omdeles der 112.144 ton reklamer · Det er 8,1 procent af Danmarks årlige forbrug af nyt papir · Reklamerne udleder 257.931 ton CO2 årligt · Et Reklamer Ja Tak skilt kan spare 54.000 ton papir · Det svarer en besparelse på 3,9 procent af Danmarks årlige papirforbrug
|
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Kvickly Ry lancerer TRYG kassen30.4.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Måske den første af sin slags i Danmark: En kasse med ro og tid til snak åbner i Kvickly Ry
Coop Crew 2.0 - Ny aftale sikrer fortsættelsen af landets største fritidsjobindsats29.4.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med støtte fra Den A.P. Møllerske Støttefond har Ungdomsskoleforeningen og Coop siden 2019 ledet og drevet landets største fritidsjobindsats, Coop Crew, hvor over 2.000 unge har deltaget, og cirka 55 % af de unge har fået et fritidsjob. Efter planen ophører den økonomiske støtte fra fonden i 2025, men med en ny aftale mellem Ungdomsskoleforeningen og Coop sikrer parterne, med Coop Crew 2.0, fortsættelsen af den landsdækkende fritidsjobindsats.
Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum