Business Wire

Basware: Åben samhandel bliver en realitet for virksomheder af alle størrelser

Share
BASWARE

Som den første på markedet lancerer Basware i dag en samlet cloudbaseret B2B handelsplatform, der optimerer de elektroniske transaktioner for samhandel igennem det uafhængige globale netværk, Open Network, der forbinder indkøbere og leverandører med hinanden

Basware , den førende leverandør af løsninger til e-fakturering og ‘fra-indkøb-til-betaling’-processer har i dag lanceret Basware Alusta, en cloudbaseret samhandelsplatform til B2B transaktioner for køb og salg. Basware Alusta giver en åben og central adgang til alle Baswares services via et skalerbart, sikkert og åbent økosystem for samhandel mellem indkøbere og leverandører, uanset deres størrelse og fysiske placering.

Med lanceringen viser Basware sin dybe viden inden for optimering af processerne for e-fakturering, omkring processerne fra indkøb til betaling, og fra ordre til betaling, der samtidig markerer en ny æra for B2B handel og for hvordan organisationer køber og sælger varer og ydelser. Gennem Baswares fleksible, færdigpakkede software og service løsninger, der leveres sammen med indbyggede processkabeloner, kan både store globale virksomheder og voksende mindre og mellemstore virksomheder hurtigt og nemt få adgang til netop de fordele ved Baswares cloudløsninger, der passer til den enkelte virksomhed.

Basware Alusta er en ny fleksibel arkitektur, der giver adgang til fordelene ved e-fakturering og elektronisk dokumenthåndtering. I løsningen kombineres Baswares viden om best practice inden for B2B processer med en intelligent cloudservice, der sikrer adgang til verdens største B2B handelsnetværk, Open Network. Ved at favne alle de opgaver, der indgår i købs- og salgsprocessen mellem virksomheder, fjerner Alusta platformen kompleksiteten herved, reducerer omkostningerne og forøger den finansielle gennemsigtighed og handlekraft i den finansielle supply chain. Platformen erstatter herved de langsomme og dyre manuelle processer med en hurtig, fejlfri og automatiseret proces gennem én samlende software og service platform.

Basware Alusta platformens unikke egenskaber

Platformen har et antal unikke egenskaber, der gør den til den første af sin art, hvorved den gør åben samhandel til en realitet for alle. Disse egenskaber inkluderer:

  • Mobile klient – adgang til en række applikationer via smartphones og tablets supporters, herunder Android, Apple IOS, og iPad platforme. Herved får man adgang til vigtige processer i realtid.
  • CloudScan – er en unik innovation, der giver kunder mulighed for at downloade indskanningsmuligheder på få minutter, så lokale fakturaer kan skannes ind før man sender fakturadata til skyen til datafangst og validering.
  • Socialt samarbejde I realtid – platformen bringer de sociale mediers mulighed for samarbejde til B2B verden ved at give medarbejderne mulighed for at skabe private diskussionsgrupper, der forbinder alle afdelinger i en virksomhed til hinanden, og videre til leverandører og partnere. Dette sociale samarbejde giver et realtids overblik over hvad der sker med enhver transaktion, interaktion eller forhold, så alle kan hjælpe med at håndtere et opstået problem. Dette styrker relationerne i virksomhedernes supply chain.
  • Personaliseret brugergrænseflade på tværs af alle P2P (fra indkøb til betaling) og O2C (fra ordre til betaling) processer – For første gang nogensinde i B2B samhandel kan indkøbere og leverandører fra forskellige afdelinger få adgang til den samme transaktionsdata fra en sikker brugergrænseflade, der er designet til at være ligeså nem at bruge som en smartphone eller tablet. Fordelene herved er en meget høj brugertilegnelse af én samlende applikation, der i høj grad kan individualiseres.
  • Totalt overblik via én og samme platform – Brugerne har det fulde overblik over de likvide forpligtigelser og bevægelser i processen fra rekvisition til betaling. Dette giver økonomiafdelinger en tidlig indsigt i virksomhedens likviditet igennem hele processen fra start til slut. Dét giver mere nøjagtige likviditetsprognoser samt nedbringer behovet for ekstern kapitalfremskaffelse.
  • Adgang til et neutralt netværk – giver enhver slags virksomhed med hvilket som helst dataformat mulighed for at handle i det åbne økosystem uanset beskaffenheden af deres virksomheds infrastruktur, tekniske ekspertise eller hvilke lovgivningskrav, de er underlagt. Det er nemt at tilslutte sig platformen, der er opbygget så fleksibelt, at den kan håndtere de mange forskellige funktioner, der er i de finansielle operationer.
  • Software-as-a-service pakker for enhver smag – Basware Alusta platformen giver adgang til en række færdige løsninger hvori der er forskellige templates, der bygger på 25 års erfaring med finansielle processer. Der kræves ikke nogen upfront investering, men man betaler efter forbrug. For eksempel, kan mindre virksomheder vælge Baswares InvoiceReady eller InvoicePro løsninger, der er designet til at eliminere manuelle papirgange i bogholderiet, og senere kan opgradere efter behov.
  • Process-as-a-service – Med Basware Alusta kan virksomhederne også vælge at begynde at optimere en enkelt proces og senere udvide dette med flere processer og muligheder for samarbejde med andre virksomheder.

Esa Tihilä, CEO for Basware uddyber: “I dag tager vi et vigtigt skridt i Baswares udvikling. Vores lange historik inden for e-fakturering og optimering af processerne fra indkøb til betaling giver os en unik forståelse for de udfordringer både store og mindre virksomheder står overfor i denne nye æra af B2B samhandel. Vi styrker vores position som eksperter inden for B2B procesoptimering. Lanceringen af Baswares Alusta markerer et vigtigt skridt i at kunne levere et åbent, sikkert og globalt økosystem for både national og international samhandel for både indkøbere og leverandører. Det bygger på mange års viden om de mest optimale processer og på vores fulde tiltro til fordelene ved et åbent netværk, som vi tror på er essentiel for opnåelsen af effektive og omkostningseffektive B2B transaktioner.”

Vishal Patel, der er research director hos Ardent Partners kommenterer: “Effektivitet, synlighed og brugervenlighed er essensen af Baswares nye Alusta platform. Den cloudbaserede løsning er både sofistikeret og enkel, og den vil styrke virksomhedernes B2B relationer. Ved at kombinere platformen med Open Network, giver Basware sine kunder mulighed for at opdyrke bedre relationer til deres samhandelspartnere.”

Endelig udtaler Bruno Koch, der er brancheanalytiker hos Billentis: “I 2012 regner vi med at mere end tre millioner virksomheder af varierende størrelser vil begynde at bruge e-fakturering. Nogle vil begynde med en enkelt proces, mens andre vil benytte sig af et varieret udbud af elektroniske processer. Målet for alle er at reducere omkostninger og forbedre overblikket over deres likviditet. I takt med at e-fakturering vokser, vil efterspørgslen efter næste generation af procesoptimeringsløsninger, herunder e-fakturahåndteringsløsninger, også vokse, så længe de er fleksible i forhold til de forskellige virksomheders behov”.

Om Basware

Basware er den førende leverandør af cloudbaserede løsninger til e-fakturahåndtering og alle finansielle transaktioner i processen fra indkøb til betaling med mere end 1 million brugere i over 60 lande. Baswares cloudbaserede løsninger og services til B2B markedet giver et åbent, sikkert og globalt økosystem, som forbinder mere end 1,9 millioner indkøbere og leverandører på globalt plan og støtter samarbejdet og samhandlen. Løsningerne imødegår behovet hos både SME- og enterprisekunder, og er udviklet ud fra Baswares dybdegående kendskab til og erfaring med de mange finansielle processer, der er i forbindelse med B2B handel. De intelligente cloudbaserede løsninger giver adgang til det globale Open Network samhandelsnetværk og de fordele, der er herved. Med Baswares løsninger i ryggen kan kunderne drage fordel af et mere effektivt indkøb, et effektivt kreditor- og debitorbogholderi, vedvarende omkostningsreduktioner, et bedre overblik over likviditeten samt forbedrede indkøber-leverandør forhold. Løsningerne er tilgængelige som en cloudbaseret SaaS-løsning, som en lokalt installeret løsning eller gennem en business process outsourcing løsning i Europa, USA og Asien gennem egne kontorer og partnere. Se gerne mere på www.basware.dk

Contact:

Basware Danmark
Charlotte Wedell-Neergaard
Vice President og salgschef
51 57 95 76,
charlotte.wedell@basware.com
tai
Frontal
Elisabeth Due
Kommunikationsrådgiver
33 31 00 12
Elisabeth@frontal.dk

About Business Wire

Business Wire
Business Wire
101 California Street, 20th Floor
CA 94111 San Francisco

http://businesswire.com

Subscribe to releases from Business Wire

Subscribe to all the latest releases from Business Wire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Business Wire

FES Super Extends Partnership with SS&C28.5.2025 00:13:00 CEST | Press release

SS&C Technologies Holdings, Inc. (Nasdaq: SSNC) today announced the Fire and Emergency Services Superannuation Fund (“FES Super”) has signed a long-term agreement to extend its existing partnership with SS&C. The renewal reinforces SS&C’s leadership and continued growth in the Australian superannuation market, following several recent strategic wins in the region. FES Super leverages SS&C Bluedoor, a cloud-hosted registry platform, to manage its administration needs. The platform enables real-time automation and straight-through processing, helping streamline operations and improving member experiences. SS&C also provides member digital and reporting services to the fund. “Our top priority is acting in the best interests of our members,” said Adrian Rutter, Fund Secretary at FES Super. “SS&C’s flexible, customizable tools and consistent service enable us to continue doing just that. By leveraging Bluedoor’s integration capabilities and cloud-native services, we can efficiently deliver

Perma-Pipe International Holdings, Inc. Announces New Contract Award in Qatar27.5.2025 21:48:00 CEST | Press release

Perma-Pipe International Holdings, Inc. (Nasdaq: PPIH) today announced that it has received its first project award to be executed in Qatar since the announcement of the intent to mobilize there. The project will be for USD $2.4 million and will utilize Perma-Pipe’s fabrication capabilities and the XTRU-THERM® insulation system, a spray-applied polyurethane foam jacketed with a high-density polyethylene casing. Adham Sharkawy, Senior Vice President of Perma-Pipe’s MENA region, remarked, “In response to this important award, we will begin executing the project from a temporary facility in Doha, ensuring timely delivery and uninterrupted service to our client. Simultaneously, we are advancing the construction of our permanent facility in Qatar, which will serve as a long-term base for our regional operations. We are deeply grateful to our customers for their continued trust and confidence in Perma-Pipe’s capabilities.” Saleh Sagr, President, commented, “Expanding in Doha has been an impo

Galderma Intends to Buy Back approximately 2.4 Million Shares in the Context of the Accelerated Bookbuild Offering by EQT, ADIA and Auba27.5.2025 17:46:00 CEST | Press release

Galderma Group AG (SWX:GALD): Ad hoc announcement pursuant to Art. 53 LR Galderma intends to repurchase approximately 2.4 million shares in the context of the accelerated bookbuild offering of Galderma shares by Sunshine SwissCo GmbH (“EQT”), Abu Dhabi Investment Authority (“ADIA”) and Auba Investment Pte. Ltd. (“Auba”) announced today The repurchased shares will be held in treasury and financed by existing liquidity at hand Galderma (SIX: GALD), the pure-play dermatology category leader, today announced that it intends to repurchase approximately 2.4 million Galderma shares in the context of an accelerated bookbuilding offering (“ABO”) of approximately 16.7 million Galderma shares (approximately 7% of Galderma’s share capital) by EQT, ADIA and Auba. Galderma will participate in the ABO at the same price per share which will be determined in the bookbuilding. The repurchased shares will be financed by Galderma’s existing liquidity on hand and will not affect the company’s ability to de

New South Wales Minister for Industry and Trade Visits Novotech Seoul Office to Strengthen Clinical Trial Collaboration27.5.2025 17:44:00 CEST | Press release

Novotech, a globally recognized full-service clinical research organization (CRO) and scientific advisory company trusted by biotech and small- to mid-sized pharmaceutical companies to guide drug development at every phase, was honored to welcome The Hon. Anoulack Chanthivong, New South Wales (NSW) Minister for Industry and Trade, to its Seoul office on May 19. The Minister’s visit highlights a deepening collaboration between South Korea and Australia in the field of clinical research and highlights the strategic importance of cross-border partnerships in advancing global drug development. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20250527294947/en/ Novotech, a globally recognized full-service clinical research organization (CRO) and scientific advisory company trusted by biotech and small- to mid-sized pharmaceutical companies to guide drug development at every phase, was honored to welcome The Hon. Anoulack Chanthivong,

LambdaTest Introduces Automation MCP Server to Revolutionize Test Failure Triaging27.5.2025 17:00:00 CEST | Press release

~New server connects AI assistants directly to test execution data, streamlining debugging and accelerating development~ LambdaTest, a unified agentic AI and cloud engineering platform, has announced the launch of its Automation MCP Server, a breakthrough solution designed to simplify and accelerate the process of triaging test failures. By enabling direct integration between AI assistants and LambdaTest’s test execution data, the Automation MCP Server empowers developers and QA engineers to investigate and resolve issues faster, without leaving their integrated development environment (IDE). The Automation MCP Server offers a seamless interface within the IDE, allowing users to access and analyze real-time test data with ease. With intelligent root cause analysis, the MCP server can quickly identify the underlying reasons for test failures and take immediate action to fix the underlying code. This results in fewer debugging cycles and faster release times. The server also enhances aut

In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.

Visit our pressroom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye