Zizzi

Sports- og badetøj til kvinder med kurver gør op med 100 års mode

Del
Zizzi lancerer nye badetøjs- og sportskollektioner, der er skræddersyet til at fremhæve plus size-kvindens feminine kurver. Produktlinjerne udfylder et hul i markedet i en branche, der gør op med en 100 år gammel modefortælling.
De nye kollektioner fra Zizzi, Active og Swim, er skræddersyet til at fremhæve plus size-kvindens feminine fortrin. Foto: PR.
De nye kollektioner fra Zizzi, Active og Swim, er skræddersyet til at fremhæve plus size-kvindens feminine fortrin. Foto: PR.

Langt størstedelen af tøj til kvinder bliver i dag designet til en størrelse 36 med en lidt drenget kropsproportion. Nu er tøjbranchen ved at få øjnene op for de mange kunder med helt almindelige kroppe, der gennem mange år har måttet nøjes med et begrænset udvalg. Plus size-brandet Zizzi lancerer kollektionerne Active og Swim, der skal inspirere og give selvtillid ved at fremhæve det frodige og feminine. Ifølge brandet rammer kollektionerne et betydeligt hul i et marked, hvor forbrugeren vil have mulighed for at vælge tøj, der rammer ens personlige stil.

– Omkring 40 procent af danske kvinder hører til plus size-segmentet, og hidtil har mange måttet nøjes med at tage, hvad de nu kunne passe. Med Active og Swim dækker vi to forskellige behov, hvor vi har oplevet en stor efterspørgsel, og begge kollektioner er fra begyndelsen designet til, at kvinden skal lade sig inspirere og føle sig selvsikker ved at vise sine former, forklarer Mette Würtz Nielsen, Head of Product and Buying ved Zizzi.

Større diversitet på podierne

Ifølge Else Skjold, adjunkt og ph.d. ved Designskolen Kolding samt forsker i tøjmode, har et vestligt skønhedsideal om at være ung, sexet, moderne og perfekt været indbegrebet af fortællingen om mode Igennem godt 100 år. Samtidig har vi en beklædningsindustri, der er blevet mere og mere standardiseret, hvilket efterlader en stor gruppe mennesker, der ikke har ret meget at vælge imellem. Forbrugerne vil imidlertid ikke lade sig nøje, og der er et skred i gang, som for alvor vil slå igennem i de kommende år.

– I øjeblikket distancerer dele af modebranchen sig fra historien om champagne og alt for tynde piger på catwalken, og der er kommet større diversitet på podierne. Flere brands er ved at opdage, at en lang række kunder er blevet overset, og inden for de næste fem til ti år vil mange opdage, at det betaler sig at tilgodese flere, siger Else Skjold og uddyber:

– Rigtig mange kvinder med almindelige kroppe har svært ved at finde noget, der sidder pænt, så det er virkelig kærkomment og relevant, at tilgangen ændrer sig. Det kommer ikke til at ske i morgen, men der er en udvikling i gang, og det er de nye kollektioner fra Zizzi et godt eksempel på, siger Else Skjold.

Mulighed for at være den, man er

Folk, der bruger de mest almindelige størrelser, går ud fra, at de kan få tøj, der passer ens stil, men sådan er virkeligheden ikke altid for plus size-forbrugeren. Hos Zizzi oplever man netop, at den diversitet i markedet, der giver kunderne frihed til at vælge, har været en mangelvare.

– Mange tager for givet, at hvis man er plus size, er man ikke aktiv, og det passer selvfølgelig ikke. Og det er jo netop essensen af Active- og Swim-kollektionerne – vi ønsker at give vores kunder et bredere udvalg og friheden til at være dem, de er, siger Mette Würtz Nielsen.

Nøgleord

Kontakter

Olav Arnkjær
Relations Specialist, Epicent PR
(+45) 78 70 09 21
oar@epicent.dk

Billeder

De nye kollektioner fra Zizzi, Active og Swim, er skræddersyet til at fremhæve plus size-kvindens feminine fortrin. Foto: PR.
De nye kollektioner fra Zizzi, Active og Swim, er skræddersyet til at fremhæve plus size-kvindens feminine fortrin. Foto: PR.
Download
Med de to nye produktlinjer udfylder Zizzi et hul i markedet i en branche, der i øjeblikket gennemgår en stor udvikling. Foto: PR.
Med de to nye produktlinjer udfylder Zizzi et hul i markedet i en branche, der i øjeblikket gennemgår en stor udvikling. Foto: PR.
Download
Produktlinjerne Active og Swim er designet til at give selvtillid ved at fremhæve kvindens frodige og feminine fortrin. Foto: PR.
Produktlinjerne Active og Swim er designet til at give selvtillid ved at fremhæve kvindens frodige og feminine fortrin. Foto: PR.
Download
Kollektionen Active giver plus size-kvinder en diversitet i markedet, der hidtil har været en mangelvare. Foto: PR.
Kollektionen Active giver plus size-kvinder en diversitet i markedet, der hidtil har været en mangelvare. Foto: PR.
Download

Links

Information om Zizzi

Zizzi
Zizzi
Kløvermarken 29
7190 Billund

70 30 14 16http://www.zizzi.dk

Zizzi er et feminint og inspirerende plus size-brand med selvtillid og attitude. Med fokus på piger og kvinder i størrelse 42-56 er brandet kendetegnet ved passion for forbrugerne og deres behov. 

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye