Lowell

Jeg har fået en betalingsanmærkning – hvad betyder det?

Del
Danskeres forhold til betalingsanmærkninger er som regel kendetegnet enten ved stor bekymring eller meget lidt viden. Mange tror, at det er umuligt at slippe af med en betalingsanmærkning igen. Men er det virkelig sådan?
Danskeres forhold til betalingsanmærkninger er som regel kendetegnet enten ved stor bekymring eller meget lidt viden. Mange tror, at det er umuligt at slippe af med en betalingsanmærkning igen. Men er det virkelig sådan?

Hvad er en betalingsanmærkning? Hvis du undlader at betale en regning, kan du ende med at få en betalingsanmærkning. Betalingsanmærkninger bliver registreret hos kreditoplysningsbureauer og omtales i det daglige ofte som at være registreret i RKI, selv om der i virkeligheden er flere lignende virksomheder.

Hvorfor får man en betalingsanmærkning? Som hovedregel kan du blive registreret hos et kreditoplysningsbureau, hvis du ikke har betalt din regning og efterfølgende har modtaget flere rykkere, som du ikke har reageret på. Den sidste rykker skal altid indeholde et varsel om, at du vil blive registreret med en betalingsanmærkning, hvis du ikke inden for en kort frist betaler det skyldige beløb.

Hvilke konsekvenser har det, hvis jeg får en betalingsanmærkning? Det er almindeligt, at der kontrolleres for betalingsanmærkninger i forbindelse med ansøgning om lån, kreditter eller oprettelse af abonnement hos forskellige selskaber. Hvis du har en betalingsanmærkning kan det betyde, at du får afslag på din ansøgning om fx et mobilabonnement eller et banklån.

Nogle arbejdsgivere laver også en kontrol for betalingsanmærkninger ved ansættelse af nye medarbejdere. I de tilfælde er det bedst, at du er åben om, at du har en betalingsanmærkning.

Hvor længe bliver en betalingsanmærkning stående? En betalingsanmærkning står som regel i 5 år, men hvis du betaler din gæld, bliver anmærkningen slettet, når du har indbetalt hele beløbet.

Lindorff sender dagligt opdateringer til kreditoplysningsbureauerne med besked om sager, som er betalt og skal slettes fra registeret.

Billeder

Danskeres forhold til betalingsanmærkninger er som regel kendetegnet enten ved stor bekymring eller meget lidt viden. Mange tror, at det er umuligt at slippe af med en betalingsanmærkning igen. Men er det virkelig sådan?
Danskeres forhold til betalingsanmærkninger er som regel kendetegnet enten ved stor bekymring eller meget lidt viden. Mange tror, at det er umuligt at slippe af med en betalingsanmærkning igen. Men er det virkelig sådan?
Download

Information om Lowell

Lowell
Langmarksvej 57 D
8700 Horsens

https://www.lowell.dk/

Følg pressemeddelelser fra Lowell

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lowell

Færre unge kæmper med gæld, men det er de svageste, der sidder tilbage12.4.2019 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Tidligere på året offentliggjorde Experian en rapport vedrørende unges økonomi, hvori det konstateres, at antallet af unge, der er registreret i RKI er stødt faldende. Dette kan Lowell Danmark imidlertid nikke genkendende til. Dog tyder vores tal på, at der ganske vist er færre unge, der har økonomiske problemer. Til gengæld er det de svageste, der sidder tilbage med en gæld, de ikke kan betale tilbage.

Unge under 30 er blevet bedre til at betale deres gæld12.4.2018 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

De unge, der i gennem mange år er blevet anklaget for at have for meget gæld, har tilsyneladende forstået budskabet. En analyse af inkassosager, der blev overgivet til Lindorff tilbage i 2015 viser, at størrelsen på den misligholdte gæld den gang var omtrent lige så stor for unge under 30, som for personer på 40 – 50 år. Helt friske tal viser, at der er en klar tendens til, at de unge de seneste to år har sænket det gennemsnitlige gældsbeløb, der bliver overdraget til inkasso. Til gengæld har de 40-50 årige øget den gennemsnitlige størrelse på den gæld, der sendes til inkasso, med næsten 50%. De nye tal glæder adm. direktør for Lindorff Morten Engelbæk: ”Vores vigtigste opgave er at inddrive penge på vegne af vores kunder, så vi sikrer, at de har likviditet til at drive og udvikle deres forretning. Men derudover ser vi det også som en meget vigtig del af vores mission at hjælpe mennesker tilbage på sporet og udvikle et forbrug, der er bæredygtigt i forhold til deres indtægter. Det gæld

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye