13 nye brolæggere har fået svendebrev

De vordende brolæggere har haft travlt med at sætte store kørebanebrosten, som det endelige resultat af forårets svendeprøve. Under store klapsalver fra familie og venner blev den 10. marts en festlig dag på Learnmark Horsens og NEXT København.
Nye brolæggersvende fra Learnmark Horsens: (fra venstre) Lindeberg Bruun (Schantz Byg), Patrick Jensen (Vej & Park Sønderborg Kommune), Jesper Christiansen (faglærer), Rasmus Nørregaard Andersen (J.A. Brolægning v/Jørn Ole Andersen), Mikkel Andersen (Syddansk-Brolægning), Jørgen Tolstrup. Foto: Leanmark Horsens

Otte elever afleverede svendeprøve på NEXT København, mens fem elever viste deres værd på Learnmark Horsens. Emil Trier Holmqvist fra NEXT København udførte opgaven på overbevisende facon, hvilket Skuemestrene kvitterede med en Bronzemedalje.

Claus Johnsen, oldermand i Brolæggerlauget i DI Byggeri ønskede de nye brolæggere tillykke og uddelte et par gode råd:

- Erhvervsuddannelsen er den bedste platform I kan tænke jer på vejen frem i livet, det er en nøgle til et hav af muligheder - måske I vil starte egen virksomhed, læse videre til ingeniør, bygningskonstruktør eller arkitekt, sagde oldermanden og fortsatte:

- Det er en god idé som nyuddannet at blive i det firma, hvor man er udlært. Når man har fået noget erfaring og senere hen måske får lyst til at starte op som mester, ja, så er I altid meget velkomne i Brolæggerlauget, sagde han.

Oldermand Claus Johnsen, Brolæggerlauget, Tlf. 40 11 08 08, E-mail johnsenbro@gmail.com

Nye brolæggersvende fra Next København: (fra venstre) Emil Trier Holmqvist (Brolæggerteamet), Mads Petersen-Hove modtog Bronze medalje (Würtz Gruppen A/S), Andrè Frederik Petersen bestået med Ros (Strander Entreprenør), Rasmus Emil Wedel, (Brix Brolægning), Patrick Bo Rasmussen (Petri & Haugsted), Tristan Mayland Kepp (Brolæggermester Bo Kepp), Frederik Skafte Pedersen (v/ Martin Rasmussen), Steffen Østerlev Larsen (Kaj Bøje Pedersen). Foto: NEXT København