
AutoMester har holdt danskerne bedre kørende i 25 år

Opskriften på succes
Helt fra starten har AutoMesters koncept været klart: Høj kvalitet baseret på frie, uafhængige værksteder. Målsætningen var at få ”flere glade bilister.” Det sidste udsagn var faktisk kædens oprindelige slogan.
Det lykkedes i så høj grad, at AutoMester i dag, med de mange medlemmer og over en kvart million kunder, ikke kun er Danmarks største værkstedskæde - men også en af Danmarks største retail-kæder.
”Mange bliver overraskede, når vi fortæller, at AutoMester faktisk har ligeså mange værksteder, som der er Netto butikker i Danmark” fortæller Tommy Stuckert, kædechef for AutoMester og fortsætter. ”Det er selvfølgelig ikke noget, der er kommet ”over night”. Det er resultatet af 25 års målrettet arbejde i en branche, hvor konkurrencen er benhård, hvor der er mange om buddet og hvor den teknologiske udvikling har givet nye muligheder.
Et vigtigt element i vores udvikling har været vores kontinuerlige markedsføring. Takket være en målrettet indsats, har vi fået opbygget den højeste kendskabsgrad blandt værkstedskæderne i Danmark, hvilket gør os attraktive overfor nye kunder såvel som nye værksteder.”
Om at følge med tiden
En stor del af succesen skyldes, at kæden har tænkt stort fra starten og fulgt med tiden både i forhold til den nyeste teknologi og uddannelse af mekanikere. AutoMester var blandt de første, der greb bolden, dengang internettet for alvor ramte de danske hjem.
”Vi så mulighederne og reagerede hurtigt – og har siden været first-mover på den digitale front, for hele tiden at være på forkant med kundernes behov og forventninger”, fortæller Tommy Stuckert.
Responsen var positiv, og AutoMesters brug af nye medier opdateres stadig i takt med den digitale udvikling. Automester.dk fungerer i dag som en online platform for den kundeservice, der har kendetegnet kæden igennem 25 år. Det online univers indeholder eksempelvis mulighed for online booking af service og andre ydelser døgnet rundt på mange af værkstederne, blog, digitalt kundemagasin og en FordelsKlub, der giver 5% bonus på værkstedsregningen samt adgang til en lang række tilbud på overnatninger, ferierejser, forlystelser m.m.
Med I prisvindende film
AutoMesters tilstedeværelse på TV har også været medvirkende til at forankre positionen som Danmarks største og mest kendte værkstedskæde - både gennem nytænkende tv-reklamer, sponsoraftaler med bl.a. Dansk Håndbold Forbund og medvirken i den Golden Globe- og Oscar-vindende spillefilm ”Hævnen” af Susanne Bier. AutoMester har i filmen lagt værksted og arbejdstøj til en scene med blandt andre Kim Bodnia og Lars Kaalund som AutoMester mekanikere.
Jubilæum med store gevinster
Det 25 års jubilæum fejres med en konkurrence, der afspejler AutoMesters ambitiøse og kundeorienterede univers. Konkurrencen kører i hele jubilæumsåret og præmierne udtrækkes på måneds- og kvartalsbasis. Den samlede værdi af alle præmierne er på over 650.000 kr. Hovedpræmierne er 4 nye biler inkl. en 3-årig serviceaftale hos AutoMester.
Hvis du tilmelder dig AutoMesters FordelsKlub, som i øvrigt er gratis, kan du være med i konkurrencen. Hver måned kan du svare på et spørgsmål. Svarer du rigtigt, deltager du i konkurrencen om månedens præmier. Du optjener samtidig et lod og deltager automatisk også i konkurrencen om de fire Kia Picanto biler, hvor der udtrækkes en bil hvert kvartal.
Vil du også deltage i AutoMesters jubilæumskonkurrence, så se hvordan og tilmeld dig på automester.dk eller hent den gratis FordelsKlub app – eller send AUTO til 1220. Det koster kun almindelig trafiktakst.
Billeder

Information om AutoMester

Følg pressemeddelelser fra AutoMester
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.