Coop Danmark A/S

Fakta indfører selvbetjente kasser

Del
Som den første kæde i Danmark indfører Fakta nu Bip & Betal, så kunderne kan slippe uden om kassekøen
Coops direktion har som nogle af de første testet Bip & Betal i Fakta. Fv: Koncerndirektør Jens Visholm, adm. direktør Peter Høgsted, koncerndirektør Jan Madsen og koncerndirektør Kræn Østergård Nielsen
Coops direktion har som nogle af de første testet Bip & Betal i Fakta. Fv: Koncerndirektør Jens Visholm, adm. direktør Peter Høgsted, koncerndirektør Jan Madsen og koncerndirektør Kræn Østergård Nielsen

I denne uge har Fakta premiere på selvscanning i de første 10 butikker.

Det betyder, at alle medlemmer af Coop kan slippe for kassekøen i Fakta. De kan handle ved selv at scanne varerne med deres mobiltelefon, lægge varerne direkte ned i indkøbsposen og betale med telefonen, uden at skulle stå i kø ved kassen.

Coop har testet systemet, der kaldes Bip & Betal, i en række Kvickly og SuperBrugser. Nu er planen, at det inden årets udgang skal rulles ud i Fakta-butikker over hele Danmark.

”Vi ønsker at give kunderne den ekstra fordel ved at handle i Fakta, at det er hurtigere og nemmere. For vores medarbejdere betyder det, at vi får frigivet ekstra ressourcer til at holde orden i butikkerne, For der vil ikke blive ændret i bemandingen, selv om det nu vil være muligt at betjene sig selv,” siger forretningsudviklingschef Lars Rasmussen, Fakta.

En af de første butikker hvor Bip og Betal kan afprøves er fakta i Taastrup.

For at kunne handle med Bip & Betal skal man hente Coop App´en til sin smartphone og vælge Bip & Betal. I butikken scanner man butikkens QR-kode ved indgangen. Man scanner så hver vare og lægger den direkte i indkøbsposen. Ved kassen betaler man med appen, og så er man ude af butikken. Der vil være stikprøvekontroller.

Yderligere information: Forretningsudviklingschef Lars Rasmussen, 52 21 35 10

Billeder

Coops direktion har som nogle af de første testet Bip & Betal i Fakta. Fv: Koncerndirektør Jens Visholm, adm. direktør Peter Høgsted, koncerndirektør Jan Madsen og koncerndirektør Kræn Østergård Nielsen
Coops direktion har som nogle af de første testet Bip & Betal i Fakta. Fv: Koncerndirektør Jens Visholm, adm. direktør Peter Høgsted, koncerndirektør Jan Madsen og koncerndirektør Kræn Østergård Nielsen
Download

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye