Coop og Topdanmark går sammen om digitalt salg af forsikringer
”Vi vil sammen knække koden til digitalt forsikringssalg på dagligvaremarkedet.”
Sådan lyder meldingen fra Coop og Topdanmark, der har lanceret Coop Forsikringer – fra Topdanmark.
Coop har 1,8 mio. medlemmer og over 800.000 har downloadet Coops app, hvor de bl.a. får personlige medlemstilbud, følger med i deres optjente bonus og spiller spil med mulighed for at hente gaver i Coops butikker.
”Også når det gælder forsikring, foretrækker mange at orientere sig og handle digitalt, når det passer dem. Men forudsætningen er, at det er nemt, enkelt og attraktivt. Derfor har vi skræddersyet processer og produkter, så Coop -medlemmerne nu også kan få attraktive forsikringstilbud med bonus og købe dem direkte på Coops app, som de allerede anvender,” siger Anders Mittag,direktør for medlemsprogram & Digitale Kanaler i Coop.
Bonus flytter med til Coop Forsikringer
For Topdanmark har det været vigtigt, at der allerede er en stor trafik på Coops app.
”Ambitionen er at knække koden til digitalt forsikringssalg på dagligvaremarkedet. Coop har et stærkt digitalt øko-system og en app, som allerede anvendes af 800.000 Coop-medlemmer. Til den har vi nu udviklet et medlemstilbud på forsikring, som er født digitalt, og som har de fordele Coop-medlemmer er vant til, nemlig kvalitet til konkurrencedygtige priser, nem at anvende og medlemsbonus på dine betalinger,” siger forretningsudviklingschef i Topdanmark, Thomas Enna.
Den første forsikring, der bliver udbudt i Coop Forsikringer, er bilforsikring, men Coop forsikringer vil blive udbygget med flere produkter den kommende tid.
”Allerede i 2018 vil vi lancere endnu en forsikring i Coop Forsikringer og inden for få år vil vi kunne tilbyde de fleste af de forsikringer, som en husstand har brug for,” siger Thomas Enna.
Forventer over 50.000 kunder inden fem år
Coop Forsikringer har allerede fået de første kunder og efter at it-systemerne har vist, at de digitale salg går igennem systemet, som de skal, sætter Coop og Topdanmark nu mere tryk på eksponeringen af Coop Forsikringer over for Coops medlemmer i Coops app, i nyhedsbreve, og andre kanaler.
”Ambitionen er, at vi i løbet af fem år har over 50.000 kunder i Coop Forsikringer,” siger Anders Mittag.
Yderligere information:
Anders Mittag: mobil 2563 7356
Thomas Enna: mobil 51284121
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker10.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum