
Jesperhus investerer millioner i HUGO Badeland

Jungledyret HUGO har sin helt egen legeplads på Mors, og med en millioninvestering i tematisering og renovering, får børnene endnu flere muligheder under ferien. Og børnefamilierne er vilde med det.
En flot blå sommerhimmel, et væld af palmer, eksotiske planter og ikke mindst et område med strandsand, leder straks tankerne hen på sydens sol og varme.
Men vi befinder os i den tidligere svømmehal i Jesperhus Parken på Mors. Her er der investeret over syv mio. kroner i at bygge svømmehallen om til et tropisk badeland, samt opgradere de øvrige faciliteter herunder vandbehandlingen.
Sætter nye standarder med pirathytte i loftet
Her findes både soppebassiner for de helt små, og det store bassin for de lidt større børn.
- vi har bygget en hytte helt oppe under loftet otte meter over vandet, hvor ungerne kan skyde med vandkanon efter vennerne nedenunder. Den er, så vidt vi ved, den første af sin art. Vi har allerede fået følere fra udlandet, der gerne vil til Mors og se Pirat-hytten, der er forbundet med et tårn på bassinkanten med et specielt designet kravlenet, som man kender det fra HUGO-hytterne på vores resort-område, fortæller direktør Peter Overgaard.
Jesperhus har haft Force Teknologi med under udviklingen af det nye vandland.
- så sikkerheden er i top, og sådan skal det også være, så forældrene roligt kan sende børnene over i badelandet, slår Peter Overgaard fast.
Oser af pirater og HUGO
HUGO figuren er kendt fra Flemming Quist-Møllers tegnefilmsfigur, der blev folkeje hos børnene efter en række spillefilm i 90´erne. Egmont ejer i dag figuren, som Jesperhus har fået tilladelse til at anvende.
Tematiseringen af svømmehallen til et nyt vandland med udgangspunkt i HUGO og de øvrige figurer i Jesperhus´ børneunivers, byder også på en ny kæmpe vand-rutchebane med navnet Slangehovedet inspireret fra Jungledyret HUGO´s film.
Dermed råder man over tre rutchebaner, ligesom man har skelet til udlandet, og lavet et område med en ny Junglebar. Her serveres mad og drikke både for de badende gæster, men også for dem, der ikke selv er med børnene i vandet.
Jesperhus investerer årligt over en million kroner i shows med Jungledyret HUGO samt vennerne Rita, Zik & Zak.
- vi har tre daglige shows i blomsterparken, to godnatshows på resort-området og selvfølgeligt det store Piratshow i Piratkroen, der sidste år spillede for fulde huse og havde flere end 15.000 gæster alene. Shows vi selv udvikler indholdsmæssigt og bygger op fra bunden fra år til år. Vi vil gerne give børnene kvalitet og derfor er historierne i vores parkshows også bygget op omkring H. C. Andersens folkekære eventyr. Piratshowet er fart på med fægtekampe mv., tilpasset målgruppen, som er op til 10 år, fortæller Peter Overgaard.
Han står sammen med sine brødre Jesper og Karsten i spidsen for de over 300 ansatte, der servicerer de mere end 200.000 gæster, der besøger Jesperhus gennem sæsonen.
Jesperhus kan allerede glæde sig over fremgang i forhold til sidste år, der - trods vejret - var et godt år.
- vi er lige nu 10% over sidste år på bookinger, og det skyldes det nye badeland og at vi har så mange indendørs aktiviteter at byde på, at en enkelt dag eller to med regn, ikke vil få børnene til at kede sig. Der er aktiviteter fra tidligt morgen til sen aften, og det tiltaler børnefamilierne, slår Peter Overgaard fast.
Jesperhus Feriecenter åbner sæsonen fredag den 23. marts. Blomsterparken åbner dog først den 10. maj.
Man kan læse meget mere og booke ophold på www.jesperhus.dk
Nøgleord
Kontakter
Pressekontakt :
Direktør Peter Overgaard på tlf. 4042 3701
Billeder
Links
Information om Jesperhus
Jesperhus er en ferie- og forlystelsespark beliggende i Legind Bjerge udenfor Nykøbing Mors.
Den er i dag en af landets største ferieparker med flere end 200.000 gæster om året.
Jesperhus består af Nordeuropas største blomsterpark, der åbner Kristi Himmelfartsdag hvert år med en veteranbiludstilling med mellem 500-600 biler. Blomsterparken er fyldt med smukke blomster og dækker et otte hektar stort område. Her er der også HUGO Legeland, parkshows med HUGO og hans venner, Junglezoo og meget andet.
Herudover består Jesperhus af et kæmpe ferieområde med 650 campingenheder, 40 campinghytter, 103 hytter med eget bad og toilet, 10 feriehuse med bad og toilet- heraf flere tematiserede HUGO-hytter - kæmpe udendørs og indendørs HUGO Badeland, 4-D biograf, sports - og aktivitetshal, Piratkro med piratshow, et udfordrende mountainbike track og mange, mange flere aktiviteter inde og ude. Resort området starter sæsonen den 23. marts 2018.
Jesperhus har indgået aftale om brugen af figuren Jungledyret Hugo med Egmont, der ejer rettighederne.
Følg pressemeddelelser fra Jesperhus
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Jesperhus
Jesperhus investerer millionbeløb efter succesrig sæson21.11.2019 14:55:00 CET | Pressemeddelelse
De danske børnefamilier har fået øjnene op for feriecentret på Mors, der har igangsat de største investeringer i ti år. Med den kommene investering på 13 mio. kroner, er der investeret godt 20 mio. kroner de sidste par år.
Jesperhus slår dørene op til nyt Abeland8.4.2019 06:28:39 CEST | Pressemeddelelse
Jesperhus slår nu dørerne op til det nye legeland Zik & Zak´s Abeland. Det godt seks millioner kroner dyre byggeri sætter helt nye standarder for børnenes muligheder for leg i Jesperhus.
Jesperhus fortsætter væksten med solidt overskud31.1.2019 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
Jesperhus kom i regnskabsåret 2017/2018 ud med et overskud på små 3.9 mio. kroner – godt 1,1 mio. kroner bedre end året før. Har investeret to-cifret millionbeløb i nye oplevelser til de danske børnefamilier.
Jesperhus laver julekalender-app til børnene29.11.2018 07:56:20 CET | Pressemeddelelse
Der er lagt op til spænding og en lille smule gys, når Jesperhus åbner den første låge på årets julekalender på lørdag. Dr. Træls vil spærre HUGO inde i et bur !
Jesperhus bygger nyt abe-land for millioner7.11.2018 18:05:46 CET | Pressemeddelelse
Jesperhus har de seneste tre år investeret et to-cifret millionbeløb i udvikling af publikumsfaciliteterne. Nu bygger man et seks millioner kroner dyrt indendørs eldorado for børnene : Zik & Zak´s Abeland.