Børneloppen

Supermarked: Kom med dine hængepatter og am børnene offentligt

Bølgerne går ofte højt i diskussion omkring, hvorvidt mødre bør have lov til at amme deres børn offentligt. Det forstår de to iværksættere Johanna Kiel Nielsen og Sofie Brandt imidlertid intet af, og de opfordrer nu landets mødre til at komme præcis, som de er, når de besøger deres supermarkedskæde Børneloppen.

”Kom I bare med både hængepatter og morgenhår”, lyder opfordringen fra Sofie Brandt, der er direktør for supermarkedskæden Børneloppen.

Børneloppen er på rekordtid er gået fra at være en god idé i to kvinders hoveder til at blive en succesfuld to-cifret millionforretning. I sidste uge åbnede de to iværksættermødre endnu et såkaldt loppesupermarked for børnefamilier - denne gang i Slagelse.

Og Johanna Kiel Nielsen, som er den anden af kvinderne bag børnesupermarkederne, forstår ikke hele virakken omkring offentlig amning:

”Jeg kan helt ærligt slet ikke se problemet, og vi opfordrer mødrene til at amme børnene så meget, de har lyst til, når de er i vores supermarked. For os er de stadig supermoms”, fortæller hun.

Johanna Kiel Nielsen er oprindeligt fra Finland, og dér er de såkaldte loppesupermarkeder for børn et kæmpe hit. Allerede tilbage i 1990’erne begyndte de første at skyde op, og i dag findes der over 400.

Idéen bag et loppesupermarked er enkelt: Lej en stand og placér dit aflagte børneudstyr der. Supermarkedet sørger herefter for at sælge det for dig og tager en kommission for det. Du skal altså ikke selv stå på markedet, men kan lade andre gøre arbejdet for dig.

De to iværksættermødre åbnede deres første Børneloppen i oktober 2016 i Valby. Siden da er det gået rigtig stærkt, og Børneloppen har vundet flere priser.

Johanna Kiel Nielsen 51707077
Sofie Brandt 28511388

Information om Børneloppen

Børneloppen
Gammel Køge Landevej 135
2500 København

51707077http://boerneloppen.dk/

Følg pressemeddelelser fra Børneloppen

Flere pressemeddelelser fra Børneloppen

Iværksættermødre bag loppesupermarked for børnefamilier vil være globale7.2.2018 07:45:00 CET | Pressemeddelelse

På rekordtid er virksomheden Børneloppen gået fra at være en god idé i to mødres hoveder til at blive en succesfuld forretning med en to-cifret millionomsætning. I weekenden åbner de to iværksættermødre fra København - Johanna Kiel Nielsen og Sofie Brandt - endnu et loppesupermarked – denne gang i Slagelse. Deres ambitioner er dog internationale, lægger de ikke skjul på.