Irma stopper tilbudsavis på Amager
Fra maj i år er det slut med husstandsomdelte tilbudsaviser fra Irma på Amager.
I stedet tilbydes alle kunderne at få den tilsendt pr. e-mail og se den på www.irma.dk eller hente tilbudsavisen i de 5 Irma butikker på Amager.
Årsagen er, at ikke færre end 46 procent af alle husstande i postdistriktet 2300 Amager nu siger nej tak til reklamer.
Samtidig ser Irma initiativet på Amager som en test af, hvordan kunderne reagerer, når de ikke længere får den ugentlige tilbudsavis ind ad brevsprækken. Målet er, at avisen på nettet skal blive mindst lige så meget læst og blive brugt som basis for de ugentlige indkøb som de trykte.
"Tilbudsavisen er med sit indhold fortsat uhyre vigtig for Irma. Så det handler ikke om at afskaffe den, men om at distribuere den på en måde, der passer vores kunder. Og så vi selv får mest muligt ud af vores investering i denne form for markedsføring," siger marketingchef Gitte Matzen, Irma.
"Det er klimavenligt og det er mindre omkostningskrævende med denne form for distribution. Tallene viser, at mange moderne forbrugere er trætte af de store mængder tilbudsaviser, og vi håber, at dette er første skridt mod at fjerne den traditionelle trykte husstandsomdelte avis. Vi vil allerhelst trække kunderne over til en elektronisk tilbudsavis. Det er også derfor vi konstant udbygger vores hjemmeside og tilbyder flere og flere funktioner.," siger Gitte Matzen.
Andelen af husstande, der siger nej tak til reklamer i 2300 Amager er Danmarks højeste. Men også i Kastrup og Dragør er andelen relativ høj, og disse to distrikter berøres også af det nye stop for distribution af tilbudsaviser.
"Ugens tilbudsavis er fortsat vigtig for vores omsætning. Derfor er det afgørende, at vi sikrer, at den bliver læst, selv om den ikke kommer ind ad brevsprækken. Vi tror kunderne på Amager er motiverede, og vi håber, at det vil sprede sig til andre områder i København i de kommende år," siger Gitte Matzen.
Irma er netop gået i gang med en omfattende kampagne på Amager, der skal få flere kunder til at tilmelde sig kædens e-mail service, hvor de vil få tilsendt tilbudsavisen elektronisk hver uge.
I alle Irma-butikkerne på Amager er der opstillet terminaler og caféborde, hvor man kan tilmelde sig via computer eller gennem udfyldelse af postkort. Der gennemføres ugentlige store konkurrencer, hvor der trækkes lod om 8 præmier med Irma varer til en værdi a 1000 kr. pr. styk. Der trækkes lod blandt dem, der tilmelder sig Irmas elektroniske nyhedsmail.
"Det er vigtigt at understrege, at de kunder, der fortsat foretrækker Irma avisen på papir, altid kan hente et eksemplar i butikken. Fra april udvider vi det tillige, så det også bliver muligt at hente næste uges avis," siger Gitte Matzen.
Det er ingen tilfældighed, at Amager er det første sted i Danmark, hvor den gammeldags husstandsomdelte tilbudsavis erstattes. Undersøgelser viser, at er københavnere generelt er mere positive for reklameinformation via Internettet end gennemsnittet af befolkningen.
Endelig viser undersøgelser, at blandt de forbrugere på Amager, som modtager tilbudsavisen, er det 10 procent færre, der læser den, i forhold til Irmas øvrige kunder.
Yderligere information: Marketingchef Gitte Matzen, 5159 3832
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker10.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum