Irma stopper tilbudsavis på Amager
Fra maj i år er det slut med husstandsomdelte tilbudsaviser fra Irma på Amager.
I stedet tilbydes alle kunderne at få den tilsendt pr. e-mail og se den på www.irma.dk eller hente tilbudsavisen i de 5 Irma butikker på Amager.
Årsagen er, at ikke færre end 46 procent af alle husstande i postdistriktet 2300 Amager nu siger nej tak til reklamer.
Samtidig ser Irma initiativet på Amager som en test af, hvordan kunderne reagerer, når de ikke længere får den ugentlige tilbudsavis ind ad brevsprækken. Målet er, at avisen på nettet skal blive mindst lige så meget læst og blive brugt som basis for de ugentlige indkøb som de trykte.
"Tilbudsavisen er med sit indhold fortsat uhyre vigtig for Irma. Så det handler ikke om at afskaffe den, men om at distribuere den på en måde, der passer vores kunder. Og så vi selv får mest muligt ud af vores investering i denne form for markedsføring," siger marketingchef Gitte Matzen, Irma.
"Det er klimavenligt og det er mindre omkostningskrævende med denne form for distribution. Tallene viser, at mange moderne forbrugere er trætte af de store mængder tilbudsaviser, og vi håber, at dette er første skridt mod at fjerne den traditionelle trykte husstandsomdelte avis. Vi vil allerhelst trække kunderne over til en elektronisk tilbudsavis. Det er også derfor vi konstant udbygger vores hjemmeside og tilbyder flere og flere funktioner.," siger Gitte Matzen.
Andelen af husstande, der siger nej tak til reklamer i 2300 Amager er Danmarks højeste. Men også i Kastrup og Dragør er andelen relativ høj, og disse to distrikter berøres også af det nye stop for distribution af tilbudsaviser.
"Ugens tilbudsavis er fortsat vigtig for vores omsætning. Derfor er det afgørende, at vi sikrer, at den bliver læst, selv om den ikke kommer ind ad brevsprækken. Vi tror kunderne på Amager er motiverede, og vi håber, at det vil sprede sig til andre områder i København i de kommende år," siger Gitte Matzen.
Irma er netop gået i gang med en omfattende kampagne på Amager, der skal få flere kunder til at tilmelde sig kædens e-mail service, hvor de vil få tilsendt tilbudsavisen elektronisk hver uge.
I alle Irma-butikkerne på Amager er der opstillet terminaler og caféborde, hvor man kan tilmelde sig via computer eller gennem udfyldelse af postkort. Der gennemføres ugentlige store konkurrencer, hvor der trækkes lod om 8 præmier med Irma varer til en værdi a 1000 kr. pr. styk. Der trækkes lod blandt dem, der tilmelder sig Irmas elektroniske nyhedsmail.
"Det er vigtigt at understrege, at de kunder, der fortsat foretrækker Irma avisen på papir, altid kan hente et eksemplar i butikken. Fra april udvider vi det tillige, så det også bliver muligt at hente næste uges avis," siger Gitte Matzen.
Det er ingen tilfældighed, at Amager er det første sted i Danmark, hvor den gammeldags husstandsomdelte tilbudsavis erstattes. Undersøgelser viser, at er københavnere generelt er mere positive for reklameinformation via Internettet end gennemsnittet af befolkningen.
Endelig viser undersøgelser, at blandt de forbrugere på Amager, som modtager tilbudsavisen, er det 10 procent færre, der læser den, i forhold til Irmas øvrige kunder.
Yderligere information: Marketingchef Gitte Matzen, 5159 3832
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Ny madspildsløsning til hjemmet forlænger holdbarheden på frugt og grønt11.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Private husholdninger i Danmark smider hvert år 235.000 ton mad ud. En væsentlig del af madspildet består af frugt og grønt. Men nu er der hjælp at hente, hvis man vil holde sin frugt og grønt frisk i længere tid: Coop introducerer en ny madspildsbold, der forlænger holdbarheden på frugt og grønt.
Her er Coops nye Ungeminister: Amalie Smidt Banggaard10.6.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter en spændende og demokratisk valgproces har Coop nu fundet sin nye ungeminister. Det er med stor glæde, at Coop kan præsentere Amalie Smidt Banggaard som den nye stemme for de unge medarbejdere.
Salget af dagligvarer stiger stærkt syd for grænsen4.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Gennem det seneste år er salget af de mest almindelige fødevarer som mælk, frugt og grønt, kød og pålæg steget med over 10 procent i de tre store butikker, som Coop har syd for grænsen, Fakta Tyskland. ”Vi sælger stadig de store traditionelle grænsehandelsvarer – øl, vand og slik – men det er på de øvrige dagligvarer, at vi oplever den store vækst, både lige nu og over hele det seneste år,” siger direktør Kasper Allermann, Fakta Tyskland. Prisstigningerne på dagligvarer i Danmark generelt har fået flere danskere til at købe flere af deres basale dagligvarer, når de er i Tyskland. ”Vi har hele tiden satset på at have et større udvalg af almindelige dagligvarer, og ikke kun satse på øl, vand og slik. Det giver bonus nu, ikke mindst fordi vi også kan tilbyde mange af de gode varer fra Coop,” siger Kasper Allermann. Hvis man undrer sig over, hvordan det er muligt at sælge de samme varer billigere i Tyskland end i Danmark, er forklaringen mindre moms, færre afgifter og et generelt lavere om
Coop og Thise runder milepæl: 100 produkter på hylderne4.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop har nok engang udvidet sortimentet af produkter fra Thise Mejeri. Skyr med citron 160 g med müsli er Thise-produkt nummer 100 i Coops butikker.
Grundlovsdag fejres med fornyet styrke – og ny kage26.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Vær med til at fejre demokratiet og fællesskabet med en ny, lækker grundlovskage fra Coop og GRUNDLOVSFESTEN
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum