Irma stopper tilbudsavis på Amager
Fra maj i år er det slut med husstandsomdelte tilbudsaviser fra Irma på Amager.
I stedet tilbydes alle kunderne at få den tilsendt pr. e-mail og se den på www.irma.dk eller hente tilbudsavisen i de 5 Irma butikker på Amager.
Årsagen er, at ikke færre end 46 procent af alle husstande i postdistriktet 2300 Amager nu siger nej tak til reklamer.
Samtidig ser Irma initiativet på Amager som en test af, hvordan kunderne reagerer, når de ikke længere får den ugentlige tilbudsavis ind ad brevsprækken. Målet er, at avisen på nettet skal blive mindst lige så meget læst og blive brugt som basis for de ugentlige indkøb som de trykte.
"Tilbudsavisen er med sit indhold fortsat uhyre vigtig for Irma. Så det handler ikke om at afskaffe den, men om at distribuere den på en måde, der passer vores kunder. Og så vi selv får mest muligt ud af vores investering i denne form for markedsføring," siger marketingchef Gitte Matzen, Irma.
"Det er klimavenligt og det er mindre omkostningskrævende med denne form for distribution. Tallene viser, at mange moderne forbrugere er trætte af de store mængder tilbudsaviser, og vi håber, at dette er første skridt mod at fjerne den traditionelle trykte husstandsomdelte avis. Vi vil allerhelst trække kunderne over til en elektronisk tilbudsavis. Det er også derfor vi konstant udbygger vores hjemmeside og tilbyder flere og flere funktioner.," siger Gitte Matzen.
Andelen af husstande, der siger nej tak til reklamer i 2300 Amager er Danmarks højeste. Men også i Kastrup og Dragør er andelen relativ høj, og disse to distrikter berøres også af det nye stop for distribution af tilbudsaviser.
"Ugens tilbudsavis er fortsat vigtig for vores omsætning. Derfor er det afgørende, at vi sikrer, at den bliver læst, selv om den ikke kommer ind ad brevsprækken. Vi tror kunderne på Amager er motiverede, og vi håber, at det vil sprede sig til andre områder i København i de kommende år," siger Gitte Matzen.
Irma er netop gået i gang med en omfattende kampagne på Amager, der skal få flere kunder til at tilmelde sig kædens e-mail service, hvor de vil få tilsendt tilbudsavisen elektronisk hver uge.
I alle Irma-butikkerne på Amager er der opstillet terminaler og caféborde, hvor man kan tilmelde sig via computer eller gennem udfyldelse af postkort. Der gennemføres ugentlige store konkurrencer, hvor der trækkes lod om 8 præmier med Irma varer til en værdi a 1000 kr. pr. styk. Der trækkes lod blandt dem, der tilmelder sig Irmas elektroniske nyhedsmail.
"Det er vigtigt at understrege, at de kunder, der fortsat foretrækker Irma avisen på papir, altid kan hente et eksemplar i butikken. Fra april udvider vi det tillige, så det også bliver muligt at hente næste uges avis," siger Gitte Matzen.
Det er ingen tilfældighed, at Amager er det første sted i Danmark, hvor den gammeldags husstandsomdelte tilbudsavis erstattes. Undersøgelser viser, at er københavnere generelt er mere positive for reklameinformation via Internettet end gennemsnittet af befolkningen.
Endelig viser undersøgelser, at blandt de forbrugere på Amager, som modtager tilbudsavisen, er det 10 procent færre, der læser den, i forhold til Irmas øvrige kunder.
Yderligere information: Marketingchef Gitte Matzen, 5159 3832
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Fakta Tyskland holder kæmpe genåbningsfest i Aventoft30.7.2025 14:38:31 CEST | Pressemeddelelse
Opdatering: På grund af højvande genåbner broerne først i løbet af weekenden, men åbningstilbuddene Fakta Spotmarket i Aventoft syd for grænsen gælder fortsat fra fredag morgen
Coop relancerer ikoniske kaffemærker30.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med en stolt og mere end 100 år lang historie inden for kaffe, tager Coop nu et stort skridt for at styrke sine kaffebrands og øge salget. Det gælder to af Danmarks mest kendte kaffebrands, Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe. Fælles er, at alle kaffer relanceres med ny og forbedret kvalitet i et nyt design.
Ny direktør skal stå i spidsen for Coop Tradings nordiske indkøbssamarbejde23.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Anders Kind er udnævnt som ny CEO for Coop Trading A/S og det nordiske indkøbssamarbejde. Anders tiltræder officielt rollen i oktober 2025 og overtager posten fra Michael la Cour, der – som tidligere annonceret – har accepteret en ny international stilling hos IKEA i Sydøstasien. Med udnævnelsen af Anders Kind som ny direktør går Coop Trading og det nordiske indkøbssamarbejde ind i et nyt og spændende kapitel i arbejdet med at levere private brand produkter af højeste kvalitet til den lavest mulige pris. Coop Trading spiller en central rolle i udviklingen og indkøbet af private brands til de mange nordiske forbrugere på vegne af Coop Sverige, Coop Danmark, Coop Norge og SOK i Finland. Anders har solid ledelseserfaring fra detailbranchen og stærke resultater med at skabe og drive vækst, forbrugervækst og -værdi og samarbejde på tværs af landegrænser. Anders kommer fra rollen som CEO i DollarStore & Big Dollar og har 20 års erfaring med indkøb, kategori og logistik fra Rusta AB, ICA, Coo
Coop sender ny ”FordelsBar” på Danmarksturné18.6.2025 10:20:56 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne vil i løbet af juni kunne møde en helt ny bar 17 forskellige steder af landet ved Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount. Her kan man få en gratis kop barista-kaffe, møde Coops nyvalgte ungeminister Amalie Smidt - eller andre udvalgte unge fra Coop - og få en uformel snak om de unikke muligheder, man kan opnå ved de daglige indkøb, hvis man har en fordelskonto i Coop. Fordelskontoen bruger mange tusinde medlemmer af Coop hver dag. Men mange kender ikke mulighederne – det vil sommer-touren forsøge at råde bod på. Med kontoen kan man spare op til 15 procent hver gang man køber nogle af Coops mest populære mærker, f.eks. Änglamark, Irma og Thise. Den fungerer sådan: Opret din FordelsKonto i Coop appen Vælg et fast månedlig beløb på mellem 100 og 7.000 kr., som du vil overføre til din FordelsKonto Vælg de varemærker, du ønsker at få ekstra bonus på Når du handler i Coops butikker, betaler du med din FordelsKonto i appen og får automatisk bonus på de varemærker, som du har
Coop sender ny ”FordelsBar” på Danmarksturné18.6.2025 10:15:36 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne vil i løbet af juni kunne møde en helt ny bar 17 forskellige steder af landet ved Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount. Her kan man få en gratis kop barista-kaffe, møde Coops nyvalgte ungeminister Amalie Smidt - eller andre udvalgte unge fra Coop - og få en uformel snak om de unikke muligheder, man kan opnå ved de daglige indkøb, hvis man har en fordelskonto i Coop. Fordelskontoen bruger mange tusinde medlemmer af Coop hver dag. Men mange kender ikke mulighederne – det vil sommer-touren forsøge at råde bod på. Med kontoen kan man spare op til 15 procent hver gang man køber nogle af Coops mest populære mærker, f.eks. Änglamark, Irma og Thise. Den fungerer sådan: Opret din FordelsKonto i Coop appen Vælg et fast månedlig beløb på mellem 100 og 7.000 kr., som du vil overføre til din FordelsKonto Vælg de varemærker, du ønsker at få ekstra bonus på Når du handler i Coops butikker, betaler du med din FordelsKonto i appen og får automatisk bonus på de varemærker, som du har
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum