Coop Danmark A/S

Irma sikrer grøn burger

Del
Boom i veganer- og vegetarvarer fører nu til fars uden kød i Irmas 79 butikker fra i morgen, 2. januar.Med lancering af plantefars skruer Irma for alvor op for de grønne alternativer til kød. Nyheden kommer i naturlig forlængelse af lanceringen af Irmas bønne- og falafelfars i 2017 og konceptet ’Det grønne Marked’, der har taget Irmas kunder med storm.

Skal nytårsfortsættet være grønt og burgeren uden kød? Nu bliver det endnu nemmere at droppe kødet! - I hvert tilfælde hvis indkøbsturen går til Irma.

Fra d. 2. januar 2018 bliver plantefars en fast del af sortimentet i kædens 79 butikker og dermed et nemt alternativ til de kunder, der efterspørger vegetariske produkter - eller som bare ønsker et grønt alternativ til de kødfrie dage.

Efterspørgsel på grønne alternativer Lanceringen af den nye plantefars kommer i forlængelse af kæmpesuccesen med lanceringen af to versioner af plantefars i 2017; Irmas Falafelfars og Irmas Bønnefars, der på rekordtid er blevet foretrukne alternativer på indkøbslisten hos de kunder, der efterspørger mere grønt.

Derover har også vegetar-/veganer-konceptet ”Det Grønne Marked”, der siden sommer har været testet i 20 Irma-butikker, vist sig at være en meget stor succes i et dagligvaremarked, der ellers ikke er præget af den store vækst.

Det Grønne Marked med et bredt sortiment af vegetariske og veganske varer peger direkte ind i tidens trend med at spise mindre kød. I Irma har vi med vores urbane beliggenheder et særligt godt kundeunderlag til den kødfrie trend, der betyder, at vi har tredoblet omsætningen i vores testbutikker, og derfor implementerer vi konceptet i resten af Irma i 2018. Set i det lys, ved vi, at vores kunder efterspørger endnu flere grønne alternativer til kød, og derfor lancerer vi nu plantefars i alle vores butikker, ” siger Anette Christensen, konceptchef for Irmas vegetariske koncept.

Plantefarsen, der til forveksling ligner hakkekød fra slagterens køledisk, består blandt andet af soja, hvede, kartoffel, majs, rødbede og æg fra fritgående høns og kan bruges som substitut for almindelig fars i både burgere, lasagne, frikadeller, bolognese m.m.

Lanceringen af den nye plantefars sker også som en del af Irmas nye delikoncept, hvor der i lighed med tidens trend og efterspørgsel fra kunderne i flere retter er skruet ned for kød og op for grønt.

 

Plantefars, 250 g koster kr. 20 i vejledende udsalgspris.

For mere information kontakt Anette Christensen, konceptchef for Irmas vegetariske koncept og Det Grønne Måltid, mob. 5159 3854 eller Trine Meyer, konceptchef for friskvarer og Irmas deli-/slagterkoncept, mob. 5221 3516. Læs mere på https://irma.dk/vegetar/falafel-og-boennefars

 

 

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop Crew 2.0 - Ny aftale sikrer fortsættelsen af landets største fritidsjobindsats29.4.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Med støtte fra Den A.P. Møllerske Støttefond har Ungdomsskoleforeningen og Coop siden 2019 ledet og drevet landets største fritidsjobindsats, Coop Crew, hvor over 2.000 unge har deltaget, og cirka 55 % af de unge har fået et fritidsjob. Efter planen ophører den økonomiske støtte fra fonden i 2025, men med en ny aftale mellem Ungdomsskoleforeningen og Coop sikrer parterne, med Coop Crew 2.0, fortsættelsen af den landsdækkende fritidsjobindsats.

Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye