Virksomheder fravælger grimme medarbejdere
Datingportalen BeautifulPeople reagerer nu over for den stigende efterspørgsel fra virksomheder som ønsker at rekruttere smukke medarbejdere via hjemmesiden og lancerer eksklusiv job- og rekrutteringsservice.
Hykleri?
Det vil formentligt blive anset som diskrimination, hvis virksomheder offentligt giver udtryk for deres præference for kønne mennesker, når det gælder om at finde de rigtige medarbejdere til at repræsentere virksomheden.
Ikke desto mindre er det et velkendt fænomen, at forbrugerens købelyst stimuleres, hvis varen præsenteres af en attraktiv person. Og netop det faktum får virksomheder til at søge alternative metoder til at målrette deres rekruttering af kønne medarbejdere uden åbenlyst at betræde det kontroversielle emne.
Salgschef hos BeautifulPeople, Søren Lindberg siger
”Det kommer nok bag på de færreste, at mange virksomheder anvender smukke mennesker til at repræsentere deres produkter i annoncer og reklamer.
Men hvis en virksomhed står frem og bekendtgør, at den kun ønsker at ansætte smukke medarbejdere til at repræsentere de selv samme produkter i butikken, vil der nok lyde et ramaskrig.
Ikke desto mindre ser vi hos BeautifulPeople en kraftig stigning i henvendelser fra virksomheder som ønsker at finde et kønt ansigt ud ad til.”
Reality shows består af BeautifulPeople medlemmer
BeautifulPeople er i flere år blevet brugt som rekrutteringsplatform for produktion og filmselskaber, der ønsker at finde smukke talenter til deres tv programmer.
I stedet for at afholde omkostningskrævende auditions med deltagelse af tusindvis af håbefulde hjerter, der ofte langt fra lever op til de æstetiske krav, kan produktionsselskaber via BeautifulPeople let rekruttere smukke mennesker, for kun en brøkdel af prisen.
BeautifulPeople har således i flere år, både i og uden for Danmark, med stor succes fostret deltagere til programmer som: Big Brother, Paradise Hotel, Beauty and the Geek, The Bachelor og Temptation Island.
Ny trend afføder jobportal
Men nu har tendensen til at finde medarbejdere via sociale networking sites som BeautifulPeople, bredt sig fra TV og filmindustrien ud i det øvrige erhvervsliv.
Med det for øje har BeautifulPeople med stor succes og som de første i Danmark, lanceret en integreret jobportal hvor virksomheder for bare et par tusinde kroner, kan købe sig adgang til at annoncere og rekruttere medarbejdere iblandt de mere end 30.000 danske medlemmer på BeautifulPeople.
Søren Lindberg tilføjer ”
Tendensen viser, at virksomheder i dag vægter
kandidaternes personlige kvaliteter og sociale kompetencer lige så højt som de faglige kompetencer.
På Internettets mange communities får arbejdsgivere ofte et anderledes og mere nuanceret billede af den kommende ansattes karakter og privatliv. Disse informationer ruster virksomheden til bedre at afgøre om en potentiel medarbejder passer til jobbet, arbejdsmiljøet og virksomhedens profil.
”
Information om Peoplenetwork ApS
Følg pressemeddelelser fra Peoplenetwork ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.