12 danskere i fornemt selskab hos amerikansk forlagsgigant

I dag udgiver ét af verdens mest anerkendte akademiske forlag, Taylor & Francis, en antologi med indlæg fra 45 internationale topfolk indenfor erhvervslivet. Bogen beskæftiger sig med, hvordan vi skaber verdens mest succesfulde virksomheder. Topnavne som Simon Sinek, Edgar Schein, Otto Scharmer, Blake Mycoskie, Salim Ismail og Sonia Arrison skal tegne bogen internationalt, men det er også lykkedes bogens danske redaktør at få hele 12 skandinaviske iværksættere og ledere med i det fornemme selskab.

The GuruBook er titlen på bogen, der dog ikke er en oversættelse af Gurubogen, som udkom i efteråret 2016 og landede som nummer ét på de danske bestsellerlister.

Der er imidlertid den sammenhæng, at ét af verdens førende forlag - amerikanske Taylor & Francis - hørte om den danske gurubog, fordi bogen igennem mange uger lå nummer ét på de danske betsellerlister for erhvervsbøger.

Derfor tog forlagsgiganten kontakt til idémanden - iværksætter Jonathan Løw - og opfordrede Løw til at lave en global udgave. Den udfordring tog iværksætteren op.

The GuruBook udkommer globalt, og bogens danske redaktør lægger ikke skjul på, at det nok ikke er Danmark, som er kernemarkedet for forlagsgiganten. Ikke desto mindre har han kæmpet hårdt for, at der også skulle være en stærk dansk repræsentation i den internationale bog, og det er lykkedes at få 12 danske navne med. De tæller eksempelvis Endomondo stifter Mette Lykke, serie-iværksætter Martin Bjergegaard og tidligere CEO for Huffington Post Jimmy Maymann.

I The GuruBook finder læseren en række ganske markante og kontroversielle budskaber.

Eksempelvis:

• At de færreste talenter og topledere er lykkelige - og et studie af hvorfor
  • At virksomheder ikke skal være agile, men i stedet fokusere på 'forsyn'
  • At de fleste organisationer har misforstået, hvad de egentlig kan bruge data til.

Ønskes interviews, anmeldereksemplarer etc., så skriv venligst til nysgerrig@listenlouder.dk

Jonathan Løw
mobil 28 78 54 50

Information om Listen Louder

Listen Louder
Karetmagertoften 116
8270 Højbjerg

2878 5450https://www.jonathanloew.dk/

Følg pressemeddelelser fra Listen Louder

Flere pressemeddelelser fra Listen Louder

Ledelsesguru i ny bog: Ledelse er blevet til en stilling frem for et valg26.6.2018 08:00pressemeddelelse

Hos boghandleren er der en hel afdeling, som hedder ”selvhjælp”, men der er ikke nogen afdeling, der hedder ”hjælp andre”. Det er ifølge den amerikanske ledelsesekspert Simon Sinek det største problem for både mennesker og organisationer i dag. Derfor udgiver han nu bogen "Find dit hvorfor" som opfølger til den globale bestseller "Start with why", der er solgt i millioner af eksemplarer over hele verden. Den nye bog udkommer på dansk i denne uge med forord af den danske iværksætter og foredragsholder Jonathan Løw.

Jonathan Løw - Det gode pitch hvis du søger en investor19.2.2018 17:04pressemeddelelse

Iværksætter, foredragsholder og bestsellerforfatter Jonathan Løw forklarer, at det første minut er afgørende, hvis du som entreprenør søger en investering til din idé eller eksisterende virksomhed. Jonathan Løw har bl.a. en baggrund som Business Accelerator & Investor hos Nordens største start-up fond, Accelerace. Derudover har Jonathan Løw selv hentet venture investeringer til to af hans egne start-ups, ligesom Løw efterhånden har lyttet til over 500 pitches - fremragende såvel som katastrofale. Hvis du nu eller i fremtiden søger investering til din idé eller spirende virksomhed, så vil Jonathan Løw foreslå dig at få styr på følgende seks områder, inden du står over for drømmeinvestoren…

God arkitektur og boligindretning handler om co-creation8.12.2017 09:26pressemeddelelse

Arkitekten Mads Kappel Mikkelsen blev kendt for sin medvirken i TV-programmet ”Boligkøb i blinde”. I programmerne hjalp han sammen med ejendomsmægleren Tobias Edlev Nielsen par i jagten på deres drømmehjem. Men hvor arkitekter ofte opfattes som et folkefærd, der ryger pibe og tegner kreative skitser med en blød blyant, så handler det ifølge Mads Kappel Mikkelsen mindst ligeså meget om nærvær samt en helt særlig rolle som samskaber og mediator.