Redning Danmark køber konkurrent

Det landsdækkende vejhjælpsfirma, Redning Danmark A/S, opkøber konkurrenterne DK Assistance Aps og DK Vejhjælp A/S

København, 13. december 2017: Redning Danmark A/S konsoliderer sig nu yderligere i markedet for autohjælp og overtager DK Assistance og DK Vejhjælp, der fortsætter som datterselskaber under Redning Danmark A/S.

”Vi har brugt en rum tid i forhandlingslokalet sammen med ejerne bag DK Assistance og må sande, at deres tilgang til at drive forretning er fuldt på højde med vores. Vi lægger alle vægt på værdier som ordholdenhed og ordentlighed. Samtidig ligger deres kunder og koncepter så tæt på vores forretningsgrundlag, at den her handel giver rigtig god mening”, siger Uffe Dalsgaard, administrerende direktør i Redning Danmark.

Redning Danmark, der er ejet af en række tidligere stationsejere og aktionærer i Dansk Autohjælp, indgik for nylig en betydelig samarbejdsaftale med Falck. DK Assistance og DK Vejhjælp har bygget deres forretninger op omkring en række aftaler med forsikringsselskaber og bilimportører samt egne abonnenter, der nu tilføres det samlede Redning Danmark A/S.

Og opkøbet af DK Assistance og DK Vejhjælp vil sætte yderligere skub på væksten i det samlede selskab, vurderer Uffe Dalsgaard.

”Kombinationen af et stærkt organiseret, landsdækkende netværk med et godt renommé i Redning Danmark A/S og en stærk administrativ organisation i DK Assistance, styrker vores tro på, at der er lavet en fornuftig aftale for alle parter”, siger Uffe Dalsgaard.

”Vi er meget glade for sammenlægningen, som vi ser som det helt rigtige for vores gode kunder og dygtige medarbejdere”, siger Henrik Hildebrandt, direktør i DK Assistance.

DK Assistance og DK Vejhjælp fortsætter i deres nuværende form, hvorfor samtlige medarbejdere såvel som kunder ikke umiddelbart vil mærke ændringer.

Blandt ejerkredsen og sælgerne af DK Assistance og DK Vejhjælp er Mogens Sværke Johansen, Steen Samuelsen og Henrik Hildebrandt, som får aktier og bestyrelsesposter som en del af handlen og vil alle være tilknyttet selskaberne. Henrik Hildebrandt vil fortsat være ansvarlig for salgsorganisationen i selskabet.

Uffe Dalsgaard, der i dag er administrerende direktør i Redning Danmark A/S, fortsætter som adm. direktør i de sammenlagte selskaber.

Redning Danmark A/S vil fremadrettet have 38 stationer i Danmark. Administrationen bliver samlet i henholdsvis Fredericia og Rødovre.

Adm. direktør Uffe Dalsgaard
M: +45 25 33 24 72