Bilka Næstved byder kunder velkommen til fremtidens varehus

30. maj står et moderne og nyrenoveret Bilka klar til genåbning. Det fejres med et stort åbningsarrangement, hvor kunderne fra morgenstunden inviteres indenfor til kaffe, borgmestertale og gode tilbud.
Varehuset har været under ombygning siden 5. februar, og frem mod åbningsdagen har kunderne kunne følge med i forandringerne og se det nye varehus tage form som fremtidens Bilka, der blandt andet er bygget om efter kunders ønsker og behov.
- Det har været længe undervejs, men nu er vi mere end klar til at byde kunderne velkommen til et mere tidssvarende Bilka. Indretningen giver et overskueligt flow gennem varehuset. Det er blevet utrolig flot og mere åbent, så jeg er sikker på, at kunderne vil få en bedre indkøbsoplevelse fremover, når de handler hos os nu, siger varehuschef i Bilka Næstved, Morten Kirkbak.
Borgmester og blærerøv deltager i åbningsfesten
Fra kl. 7.00 uddeler bageren gratis rundstykker til de første fremmødte kunder, ligesom der serveres kaffe fra Starbucks. Næstveds borgmester Carsten Rasmussen klipper snoren til det nye varehus kl. 8.00, og dermed åbnes dørene for de ventende kunder.
à bningsdagen byder også på inspiration til de modebevidste og blomsterinteresserede. Den kendte havemand Claus Dalby indtager havecenteret, hvor han binder buketter og giver tips til sommerhaven. Men også livsstilseksperten og den selverklærede blærerøv Mads Christensen aflægger varehuset et besøg, når han holder foredrag for 30 heldige VIP-gæster i Starbucks.
Fremtidens Bilka er et moderne varehus
Bilka Næstved er det tredje varehus i Danmark, der omdannes efter konceptet "Fremtidens Bilka". Varehuset er designet efter, hvordan fremtidens varehus skal se ud og indretningen er bl.a. baseret på undersøgelser af kundernes forventninger og behov.
- Gangene er blevet bredere, vi har fået nyt, lysere inventar og store skilte, der skal gøre det nemmere for kunderne at finde rundt. Vi har udvidet grøntafdelingen, og også frostvarerne har fået mere plads i de nye frysere i to etager, siger Morten Kirkbak.
Fremover er afdelingen med fisk og delikatesse bemandet, mens kunderne ved egen hjælp kan scanne og betale for varerne i selvscanningskasserne. Tilmed har Bilka fået et helt nyt posthus, som er til gavn for både erhvervsdrivende og private kunder, da de nu igen kan hente og sende pakker i Næstved Storcenter.
Ugen op til den store åbningsfest byder på gode tilbud samt produktdemonstrationer og smagsprøver i varehuset. Kunder i Næstved modtager en reklame med posten, hvor de kan finde åbningstilbud og se programmet for dagen.
Billedtekst: Billederne er fra Bilka Vejle, der var er det første af Bilkas varehuse, som blev bygget om efter konceptet "Fremtidens Bilka", og som på åbningsdagen blev stormet af kunder. Billederne kan frit anvendes ved at angive Claus Sjödin som fotograf
Kontaktinformation
Morten Kirkbak, varehuschef i Bilka Næstved, tlf: 55 78 96 00
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
føtex sætter ambitiøse sundhedsmål for 203011.6.2025 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med fokus på Nøglehulsmærkede varer samt mindre sukker og fedt i det samlede varesortiment vil føtex gøre det lettere for kunderne at træffe et sundere valg.
Erfaren detailprofil skal styrke Netto i Tyskland10.6.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er en erfaren leder med erfaring fra både dagligvarebranchen og den internationale scene, der får ansvaret for at styrke udviklingen af Salling Groups tyske forretning, Netto.
Salling Group gør klar til Danmarks største firmafest med rekordmange deltagere6.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
25.000 Salling Group-medarbejdere sætter søndag 8. juni kurs mod hovedkontoret i Aarhus, hvor der henover hele dagen holdes fest med nogle af landets største kunstnere til allin25.
Salling Groups opkøb af Rimi Baltic gennemført2.6.2025 12:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største dagligvarekoncern har netop gennemført virksomhedens største opkøb nogensinde, efter ejerskabet over Rimi Baltic i dag har skiftet hænder. Det betyder, at Salling Group per dags dato vil være tilstede i seks europæiske lande.
Salling Group justerer ledelsesstrukturen til ny strategi28.5.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Omsætningen hos landets største dagligvarekoncern, Salling Group, er over de seneste år vokset markant. Med ambitioner om yderligere vækst, også udenfor Danmarks grænser, justerer virksomheden nu sin ledelsesstruktur med fokus på de geografiske områder, hvor virksomheden er til stede.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum