Bilkas netbutik flytter ind i varehuset

Med indkøbskurven under armen kan kunderne i Bilka frit hive varerne ned fra hylderne, når de er på indkøb. Nu bliver det også muligt at klikke varerne hjem i en online kurv, mens kunderne står ude i varehuset, hvor de samtidig får adgang til et endnu større sortiment.
Bilka Tilst er det første varehus i Danmark, hvor et særligt område er indrettet til den nye shoppingoplevelse. I den digitale butik er nye iPads sat op med direkte adgang til Bilka.dk, og personale står klar til at vejlede kunderne om de tusindvis af varer, de kan klikke i kurven.
Lige nu er der over 20.000 varer i Bilkas webshop, men ifølge Kenneth Nielsen, direktør for E-commerce & Digital hos Dansk Supermarked, arbejdes der ihærdigt på at øge udvalget markant i løbet af efteråret.
- Salg af nonfood er en af Bilkas helt store styrker. I varehuset har vi måske plads til at udstille fem sofaer. Griber kunderne i stedet iPad'en ude i huset, får de pludselig mulighed for at vælge mellem 60 forskellige sofaer. Den digitale butik komplementerer det i forvejen store sortiment, og her har vi mulighed for at tilbyde kunderne uendeligt mange produkter inden for hver varegruppe, siger Kenneth Nielsen.
Omni-channel er broen mellem butik og webshop
Konceptet hedder Omni-Channel, og det går ud på at bygge bro mellem e-handel og de fysiske butikker, så kunderne kan få det, de efterspørger, alle steder. Med dagligvarehandlens største varehuse og en af Danmarks største webshops ser Bilka mange muligheder for udvikling på den front.
- Det er en helt ny måde at shoppe på, når vi tager onlinehandel med ind i butikkerne, siger Kenneth Nielsen, der tror på, at konceptet vil udbrede sig til flere dele af detailbranchen i fremtiden.
Han ser især den gode service som det, der skal få kunderne til at shoppe online i varehusene. Kunderne får personlig betjening, og når de bestiller, kan de vælge at få leveret direkte til hjemadressen eller via "klik og hent", hvor varerne kan afhentes i den nærmeste Bilka-, føtex- eller Nettobutik. Derudover er reklamation og returret stadig gældende, som kunderne kender det.
- Bilka er kendt for sin gode kundeservice, og den følger med, uanset om man handler online eller i butikken. For os er det vigtigt, at kunderne bevarer trygheden og tilliden, når de handler i Bilka, siger Kenneth Nielsen.
Testes i Bilka Tilst
Omni-channel konceptet testes i første omgang i Bilka Tilst, før der tages stilling til, hvorvidt det skal rulles ud i landets øvrige 17 Bilka-varehuse.
Skeler man til udlandet, findes der blandt andet den engelske detailkæde Argos, som har etableret butikker uden varer, hvor alt handles fra en skærm. Derudover har kæden for nylig annonceret, at de i et samarbejde med dagligvaregiganten Sainsbury's planlægger at etablere netbutik i Sainsbury's fysiske butikker. Akkurat som Bilka. Ifølge Kenneth Nielsen er det med til at understrege den tendens, han ser.
- Det betyder blot, at vi har fat i den lange ende. Det her er grænselandet, hvor vi skaber synergi mellem de fysiske dagligvarebutikker og nethandel, som giver kunderne en anderledes indkøbsoplevelse med adgang til uendeligt mange varer, siger han.
Kontaktinformation
Mads Hvitved Grand, Kommunikationsdirektør i Dansk Supermarked, tlf: 29 69 45 66, e-mail: mhg@dsg.dk
Ved brug af fotos angiv venligst følgende: Foto: Claus Sjödin
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Køb billetter til Grøn 2025 i Bilka, Netto og føtex3.4.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group støtter igen i år Muskelsvindfondens arbejde og gør det muligt at købe billetter til Grøn Koncert, når du handler i deres butikker.
Bilka udvider sin hjemmelevering markant og tester ny version af BilkaToGo PickUp1.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 tilføjet et stort tocifret antal postnumre til listen over byer, der kan benytte sig af BilkaToGo Hjemmelevering. Men ambitionerne er større, og Bilka ønsker at nå ud til endnu flere danskere, og derfor er de nu klar med endnu et tiltag – BilkaToGo PickUp Stigsborg.
føtex og Bilka tilpasser sig kundernes ændrede alkoholvaner med nyt sortiment28.3.2025 11:14:36 CET | Pressemeddelelse
Bilka og føtex er til for kunderne, og som direkte respons på livsstilsændringer og nye behov introducerer føtex og Bilka nu et stort sortiment af vinflasker i halv størrelse samt flere alkoholfrie alternativer.
Salling Group når ud til endnu flere kunder med godkendelse af COOP-aftale26.3.2025 11:53:00 CET | Pressemeddelelse
Netto og føtex rykker ind på nye adresser på tværs af Danmark, efter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen netop har godkendt aftalen, der ender med en overdragelse af 33 COOP-butikker og projekter til Salling Group.
Salling Group styrker ledelsen med to markante profiler11.3.2025 14:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med to nyoprettede stillinger i topledelsen understreger Salling Group ambitionerne om et styrket kundefokus, innovation, investeringer og opkøb som en del af Aspire 28.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum