Endelig kommer Starbucks' julekopper til Danmark - i år designet af kunderne

Når de røde Starbucks kopper rammer butikkerne i november, betyder det, at julen for alvor står for døren. Som en fast tradition siden 1997 har Starbucks budt julen velkommen med en specialdesignet rød julekop. Gennem årene har julekopperne varieret fra at være en moderne kop i dristige farver til et mere nostalgiske design med misteltene og ornamenter. For første gang vil Starbucks røde kopper i år være designet og skabt af kaffekædens egne kunder.
Sharon Rothstein, Starbucks globale marketingschef, tror et kundepræget design tilføjer noget ekstra til julekopperne.
- Vi håber, at dette års design udtrykker julens ånd fortalt af vores kunder. Vi er utroligt glade for kopperne, som både er kreative og flotte, siger Sharon Rothstein.
Kreative kunder har overbevist Starbucks
I årtier har Starbucks' kunder designet deres egne julekopper i hjemmet ved at dekorere de normale hvide kopper. I december sidste år inviterede Starbucks, kunderne til at dele deres juledesign på Instagram. Fra Illinois til Indonesien, Pennsylvania til Korea, Dubai til Ontario, havde Starbucks på blot otte dage, modtaget mere end 1.200 individuelle billeder af designs fra 13 forskellige lande.
- Vi blev overraskede og inspirerede af kundernes kreative kunst. Vi så designs, der var smukke, udtryksfulde og engagerende, siger Dena Blevins, kreativ direktør i Starbucks, og uddyber:
- Vi indså hurtigt, at der var et potentiale, og vi fik derefter ideen til at lade kunderne skabe udsmykningen til vores røde jule kopper.
Det kreative team hos Starbucks printede alle de forskellige designs, kunderne havde delt på de sociale kanaler. Herefter noterede de tendenserne, der begyndte at dukke op - både grafisk, inspiration- og sæsonmæssige og typografisk. Ingen kundenavne var medtaget, blot et foto af den kop, der blev var designet.
- Vi elsker, hvordan de røde kopper naturligt skabte en kollektion. De hænger sammen som én idé, men med hvert sit unikke udtryk, siger Dena Blevins.
Herefter spurgte Starbucks en udvalgt gruppe af kunder, om de ville sende deres kop-design ind, så det kunne evalueres for potentiel produktion. Igennem hele processen var det vigtigt for teamet at ære "kunstnerne". Derfor er der lavet så få ændringer som muligt fra de oprindelige design.
I sidste ende blev 13 designs udvalgt af det kreative team.
Fra 10. november vil de unikke designs blive vist på kopperne i de mere end 25.000 Starbucks cafeer i 75 lande - herunder i Danmark, hvor 10 udvalgte designs vil være tilgængelige i et begrænset oplæg.
Kontaktinformation
Direktør for Franchise Division, Dansk Supermarked Group - Michael Hald, telefon 23 68 04 57, michael.hald@dsg.dk
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Bilka sætter kurs mod eldreven hjemmelevering9.5.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nye elbiler bliver nu en del af BilkaToGo Hjemmelevering, og rykker Salling Group tættere på klimamål.
Nu kan du få målt dit blodtryk i Netto6.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I uge 19 lancerer Hjernesagen og Salling Group et nyt skridt i arbejdet for at forbedre danskernes sundhed og forebygge stroke. Her vil man for første gang invitere kunderne i udvalgte Netto-butikker til gratis blodtryksmåling og en snak om farerne ved forhøjet blodtryk.
Salling Groups overtagelse af Rimi Baltic godkendt5.5.2025 12:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Europa-Kommissionen har godkendt Salling Groups opkøb af Rimi Baltics forretning i Estland, Litauen og Letland.
Salling Group styrker sin markedsposition i historisk 202428.4.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Både top- og bundlinje blev løftet i et tilfredsstillende 2024 præget af et rekordstort investeringsniveau og en ny ambitiøs strategi for de kommende år.
Bilka fortsætter sin udvidelse af BilkaToGo Hjemmelevering28.4.2025 10:17:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 udvidet sin hjemmelevering markant, og nu kan kunderne i Esbjerg og Sønderborg også benytte sig af Bilkas populære hjemmeleveringstjeneste.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum