Blomsterberg skaber salgsboom blandt bageglade danskere

Nu hvor den sidste dej er hævet, og den sidste kage er serveret for Mette Blomsterberg i tv-programmet Den Store Bagedyst, kan danskerne selv gå bage-amok i køkkenet og fremtrylle lækkerier med et snuptag.
Mette Blomsterberg har udviklet seks færdige dejprodukter, som gør det nemt, hurtigt og lækkert at bage selv. Serien omfatter småkagedej, tærtedej og pizzadej, som sælges i føtex, Netto og Bilka landet over.
- Interessen for at bage er enorm blandt rigtig mange danskere, og glæden ved at bage forstår jeg så udmærket. Jeg har den største respekt for de mennesker, som hverken har interessen, tiden eller muligheden for at kreere alt fra bunden. Det har længe været en drøm for mig at kunne bidrage til at forbedre nogle af de dagligvarer, som kan hjælpe disse mennesker. Når forbrugeren vælger at købe en færdigdej, så skal den stadig smage både hjemmelavet og dejligt. Det er derfor en stor glæde at have udviklet de seks færdigdeje, som gør det tilgængeligt for alle at bage gode småkager, tærter og pizzaer, siger Mette Blomsterberg.
Fuld fart på salget
Alene ud fra de mange positive reaktioner fra Mette Blomsterbergs næsten 200.000 følgere på Facebook bliver dejprodukterne modtaget med stor glæde af mange. Det kan også mærkes i føtex, Netto og Bilka, hvor de nye færdigdeje fra Blomsterberg bliver revet ned af hylderne.
- Det er sjældent, vi har set et fødevareprodukt skabe så voldsom vækst på så kort tid. Bare fire dage efter Blomsterbergs produkter kom på hylderne, steg omsætningen på færdigdeje betragteligt i føtex, Netto og Bilka. I føtex alene var der nærmest en fordobling. Det er voldsomt, og det vidner om, at danskerne har stor tillid til Mette Blomsterberg, og at de gerne vil bage nemt og lækkert, siger Kasper Fuglsang, produktchef i Dansk Supermarked Group, hvor føtex, Netto og Bilka har hjemme.
Som opfølgning på lanceringen af de nye produkter kommer der enkelte videoer på YouTube, hvor Mette Blomsterberg viser eksempler på, hvordan man kan bage med de nye færdigdeje.
Færdigdejene omfatter tre småkagedeje - vanilje, chokolade og citron - og en pizzadej med spelt samt henholdsvis en salt og en sød tærtedej. De tre småkagedeje og de to tærtedeje er alle lavet på smør, og pizzadejen er lavet med bl.a. olivenolie og speltmel.
Dejprodukterne er eksklusivt til salg i føtex, Bilka og Netto.
Kontaktinformation
Dansk Supermarked Group Communications, +45 8778 5002, press@dsg.dk
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Innovation Day 2025 med historisk stor præmie: Salling Group søger nye og innovative nonfood-produkter31.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group, Danmarks største detailvirksomhed, inviterer endnu en gang kloge og kreative hoveder til Nonfood Innovation Day på hovedkontoret i Aarslev, Aarhus, hvor et helt nyt og kundevendt format introduceres.
Salling Group hugger toppen af ananasen21.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kunder i Bilka, føtex og Netto behøver ikke længere irritere sig over flossede indkøbs- og affaldsposer, idet toppen af ananasen hugges af.
Kvindernes fodbold-EM: Få en signeret fanplakat, adgang til spillerportrætter og lær at lave Zidane-finten26.6.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Har du en fodboldfan i hjemmet? Lige nu kan kunder i Salling Groups tre dagligvarekæder Netto, føtex og Bilka tage EM-fodboldfeberen med hjem i stuerne, når de er ude at handle.
Salling Fondene anerkender medarbejdere med millionbeløb20.6.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Igen i år kan 15.000 medarbejdere i Danmark, Tyskland og Polen se frem til en ekstra udbetaling på deres juni-lønseddel, når Salling Fondene uddeler mere end 16 millioner kroner.
føtex sætter ambitiøse sundhedsmål for 203011.6.2025 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med fokus på Nøglehulsmærkede varer samt mindre sukker og fedt i det samlede varesortiment vil føtex gøre det lettere for kunderne at træffe et sundere valg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum