Nordeuropas første Carl's Jr.® restaurant åbner i Bilka Næstved

I USA er Carl's Jr. kendt for saftige, flammegrillede burgere af 100 % angus oksekød og milkshakes af rigtig vaniljeis - alt sammen solgt under sloganet "Eat like you mean it".
Carl's Jr.'s målgruppe er sultne unge mænd, hvilket fremgår tydeligt af reklamerne med berømte bikini-babes som Paris Hilton, Kim Kardashian, Kate Upton og danske Nina Agdal, der spiser burgere med stor nydelse.
Nu har Dansk Supermarked indledt et samarbejde med burgerbrandet, og planen er at åbne to restauranter i Danmark i år. Den første i Næstved den anden i Bilka Vejle senere på året.
- Jeg er sikker på, at vores kunder vil elske Carl's Jr. lige så meget som vi gør, siger, siger produktchef Jeppe Henriksen fra Dansk Supermarked, som selv har været i USA for at opleve Carl's Jr. og teste menuen.
I forbrugerundersøgelser foretaget i år af analysebureauet Sandelman & Associates slår Carl's Jr. sine konkurrenter på både smag, kvalitet og service, og det kan Jeppe Henriksen godt forstå.
- Carl's Jr. adskiller sig fra andre burgerkæder ved, at maden er frisklavet og serveres ved bordene. Deres service og kvalitet er helt uden sammenligning, men i sidste ende er helt sikkert de store, saftige flammegrillede burgere, der har gjort Carl's Jr. til burgerentusiasters favoritdestination, siger Jeppe Henriksen.
En anden kundefavorit er de frisklavede "Hand-breaded Chicken Tenders", som fremstilles af store stykker kyllingefilet i restauranten.
I den kommende, nye restaurant i Næstved har ledende medarbejdere været i Californien i ni uger, for at mestre menukortet og lære konceptet at kende. Restauranten i Næstved er indrettet i ægte californisk surferstil og væggene er dekoreret med amerikanske ikoner.
Executive Vice President International fra CKE Restaurants Holdings Inc, Ned Lyerly, ser et kæmpepotentiale for Carl's Jr. i Danmark.
- Danskerne sætter pris på ægte, autentiske kvalitetsprodukter fra USA, og med Dansk Supermarked har vi sikret os en virkelig god partner som indgang til det danske marked, siger Ned Lyerly.
Sammen med sin søsterkæde Hardee's® udgør Carl's Jr. den femte største kæde af Quick Service-restauranter i USA. Carl's Jr. stammer fra Californien, og restauranterne er hurtigt ekspanderet til Sydamerika, Asien og Rusland. Hardee's blev etableret i det sydøstlige USA og findes nu også i flere lande i Mellemøsten. Nu er turen kommet til Nordeuropa, hvor den første restaurant åbner torsdag den 10. oktober kl. 11 i Bilka Næstved.
Om Carl's Jr.
Carl's Jr.® og deres Happy Star-logo har været favoritter i USA i mere end 70 år. Stifteren Carl N. Karcher og hans kone, Margaret, brugte i 1941 deres opsparing på 15 $ og lånte 311 $ i deres bil for at købe en enkelt amerikansk pølsevogn i Los Angeles, Californien. Karcher-familien fik deres lille forretning til at vokse, og i 1945 havde de fire amerikanske pølsevogne og åbnede en Carl's Drive-In Barbeque. I 1956 lancerede de den første Carl's Jr. restaurant, som fik navnet, fordi det var en mindre udgave af deres barbecue restauranter. Carl's Jr. er vokset fra en enkelt amerikansk pølsevogn til at have 1403 restauranter verden over. Carl's Jr. har et bredt menukort, men er bedst kendt for deres saftige, flammegrillede burgere af høj kvalitet.
Om CKE Restaurants Holdings, Inc.
CKE Restaurant Holdings, Inc. er en privatejet virksomhed med hovedkvarter i Carpinteria, Californien. I slutningen af august 2013 bestod virksomheden og dens datterselskaber af 3318 franchises og egne restauranter i 42 amerikanske stater samt i 28 andre lande, herunder 1369 Carl's Jr. restauranter og 1944 Hardee's restauranter.Læs mere på www.ckr.com , www.carlsjr.com og www.hardees.com .
Om Bilka
Bilka er en del af detailgruppen Dansk Supermarked. Det første Bilka-varehus åbnede i 1970 i Tilst lidt uden for Aarhus. Kæden består i dag af 17 varehuse i hele Danmark. Bilka har et stort sortiment af daglig- og nonfood-varer til konkurrencedygtige priser.
Om Dansk Supermarked
Dansk Supermarked er den største detailgruppe i Danmark med 43.000 medarbejdere og mere end 1200 butikker i Danmark, Sverige, Tyskland og Polen. Hver dag besøger omkring to millioner kunder Bilka, føtex, Netto og Salling.
Kontaktinformation
Produktchef Dansk Supermarked Jeppe Henriksen: +45 27 50 31 01
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
føtex sætter ambitiøse sundhedsmål for 203011.6.2025 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med fokus på Nøglehulsmærkede varer samt mindre sukker og fedt i det samlede varesortiment vil føtex gøre det lettere for kunderne at træffe et sundere valg.
Erfaren detailprofil skal styrke Netto i Tyskland10.6.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er en erfaren leder med erfaring fra både dagligvarebranchen og den internationale scene, der får ansvaret for at styrke udviklingen af Salling Groups tyske forretning, Netto.
Salling Group gør klar til Danmarks største firmafest med rekordmange deltagere6.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
25.000 Salling Group-medarbejdere sætter søndag 8. juni kurs mod hovedkontoret i Aarhus, hvor der henover hele dagen holdes fest med nogle af landets største kunstnere til allin25.
Salling Groups opkøb af Rimi Baltic gennemført2.6.2025 12:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største dagligvarekoncern har netop gennemført virksomhedens største opkøb nogensinde, efter ejerskabet over Rimi Baltic i dag har skiftet hænder. Det betyder, at Salling Group per dags dato vil være tilstede i seks europæiske lande.
Salling Group justerer ledelsesstrukturen til ny strategi28.5.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Omsætningen hos landets største dagligvarekoncern, Salling Group, er over de seneste år vokset markant. Med ambitioner om yderligere vækst, også udenfor Danmarks grænser, justerer virksomheden nu sin ledelsesstruktur med fokus på de geografiske områder, hvor virksomheden er til stede.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum