Nordeuropas første Carl's Jr.® restaurant åbner i Bilka Næstved

I USA er Carl's Jr. kendt for saftige, flammegrillede burgere af 100 % angus oksekød og milkshakes af rigtig vaniljeis - alt sammen solgt under sloganet "Eat like you mean it".
Carl's Jr.'s målgruppe er sultne unge mænd, hvilket fremgår tydeligt af reklamerne med berømte bikini-babes som Paris Hilton, Kim Kardashian, Kate Upton og danske Nina Agdal, der spiser burgere med stor nydelse.
Nu har Dansk Supermarked indledt et samarbejde med burgerbrandet, og planen er at åbne to restauranter i Danmark i år. Den første i Næstved den anden i Bilka Vejle senere på året.
- Jeg er sikker på, at vores kunder vil elske Carl's Jr. lige så meget som vi gør, siger, siger produktchef Jeppe Henriksen fra Dansk Supermarked, som selv har været i USA for at opleve Carl's Jr. og teste menuen.
I forbrugerundersøgelser foretaget i år af analysebureauet Sandelman & Associates slår Carl's Jr. sine konkurrenter på både smag, kvalitet og service, og det kan Jeppe Henriksen godt forstå.
- Carl's Jr. adskiller sig fra andre burgerkæder ved, at maden er frisklavet og serveres ved bordene. Deres service og kvalitet er helt uden sammenligning, men i sidste ende er helt sikkert de store, saftige flammegrillede burgere, der har gjort Carl's Jr. til burgerentusiasters favoritdestination, siger Jeppe Henriksen.
En anden kundefavorit er de frisklavede "Hand-breaded Chicken Tenders", som fremstilles af store stykker kyllingefilet i restauranten.
I den kommende, nye restaurant i Næstved har ledende medarbejdere været i Californien i ni uger, for at mestre menukortet og lære konceptet at kende. Restauranten i Næstved er indrettet i ægte californisk surferstil og væggene er dekoreret med amerikanske ikoner.
Executive Vice President International fra CKE Restaurants Holdings Inc, Ned Lyerly, ser et kæmpepotentiale for Carl's Jr. i Danmark.
- Danskerne sætter pris på ægte, autentiske kvalitetsprodukter fra USA, og med Dansk Supermarked har vi sikret os en virkelig god partner som indgang til det danske marked, siger Ned Lyerly.
Sammen med sin søsterkæde Hardee's® udgør Carl's Jr. den femte største kæde af Quick Service-restauranter i USA. Carl's Jr. stammer fra Californien, og restauranterne er hurtigt ekspanderet til Sydamerika, Asien og Rusland. Hardee's blev etableret i det sydøstlige USA og findes nu også i flere lande i Mellemøsten. Nu er turen kommet til Nordeuropa, hvor den første restaurant åbner torsdag den 10. oktober kl. 11 i Bilka Næstved.
Om Carl's Jr.
Carl's Jr.® og deres Happy Star-logo har været favoritter i USA i mere end 70 år. Stifteren Carl N. Karcher og hans kone, Margaret, brugte i 1941 deres opsparing på 15 $ og lånte 311 $ i deres bil for at købe en enkelt amerikansk pølsevogn i Los Angeles, Californien. Karcher-familien fik deres lille forretning til at vokse, og i 1945 havde de fire amerikanske pølsevogne og åbnede en Carl's Drive-In Barbeque. I 1956 lancerede de den første Carl's Jr. restaurant, som fik navnet, fordi det var en mindre udgave af deres barbecue restauranter. Carl's Jr. er vokset fra en enkelt amerikansk pølsevogn til at have 1403 restauranter verden over. Carl's Jr. har et bredt menukort, men er bedst kendt for deres saftige, flammegrillede burgere af høj kvalitet.
Om CKE Restaurants Holdings, Inc.
CKE Restaurant Holdings, Inc. er en privatejet virksomhed med hovedkvarter i Carpinteria, Californien. I slutningen af august 2013 bestod virksomheden og dens datterselskaber af 3318 franchises og egne restauranter i 42 amerikanske stater samt i 28 andre lande, herunder 1369 Carl's Jr. restauranter og 1944 Hardee's restauranter.Læs mere på www.ckr.com , www.carlsjr.com og www.hardees.com .
Om Bilka
Bilka er en del af detailgruppen Dansk Supermarked. Det første Bilka-varehus åbnede i 1970 i Tilst lidt uden for Aarhus. Kæden består i dag af 17 varehuse i hele Danmark. Bilka har et stort sortiment af daglig- og nonfood-varer til konkurrencedygtige priser.
Om Dansk Supermarked
Dansk Supermarked er den største detailgruppe i Danmark med 43.000 medarbejdere og mere end 1200 butikker i Danmark, Sverige, Tyskland og Polen. Hver dag besøger omkring to millioner kunder Bilka, føtex, Netto og Salling.
Kontaktinformation
Produktchef Dansk Supermarked Jeppe Henriksen: +45 27 50 31 01
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Group styrker sin markedsposition i historisk 202428.4.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Både top- og bundlinje blev løftet i et tilfredsstillende 2024 præget af et rekordstort investeringsniveau og en ny ambitiøs strategi for de kommende år.
Bilka fortsætter sin udvidelse af BilkaToGo Hjemmelevering28.4.2025 10:17:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 udvidet sin hjemmelevering markant, og nu kan kunderne i Esbjerg og Sønderborg også benytte sig af Bilkas populære hjemmeleveringstjeneste.
Bilka fortsætter sin udvidelse af BilkaToGo Hjemmelevering28.4.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 udvidet sin hjemmelevering markant, og nu kan kunderne på Lolland-Falster også benytte sig af Bilkas populære hjemmeleveringstjeneste.
Køb billetter til Grøn 2025 i Bilka, Netto og føtex3.4.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group støtter igen i år Muskelsvindfondens arbejde og gør det muligt at købe billetter til Grøn Koncert, når du handler i deres butikker.
Bilka udvider sin hjemmelevering markant og tester ny version af BilkaToGo PickUp1.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 tilføjet et stort tocifret antal postnumre til listen over byer, der kan benytte sig af BilkaToGo Hjemmelevering. Men ambitionerne er større, og Bilka ønsker at nå ud til endnu flere danskere, og derfor er de nu klar med endnu et tiltag – BilkaToGo PickUp Stigsborg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum