Salling Group

Dansk Supermarked først med mobilbetaling

Del
Som Danmarks første dagligvarekoncern giver Dansk Supermarked nu sine kunder mulighed for nemt og hurtigt at betale ved kassen med mobiltelefonen gennem MobilePay. Dagligvarekoncernen forventer, at løsningen efter en forsøgsperiode er i brug i samtlige 566 Føtex, Bilka, Salling og Netto, inden året er omme

Fra i dag onsdag den 11. marts 2015 kan kunderne hos føtex Storcenter Nord i Aarhus lade tegnebogen blive hjemme og i stedet betale med deres mobiltelefon ved kassen. Varehuset bliver dermed det første supermarked i Danmark, som giver kunderne mulighed for nemt og hurtigt at betale for deres indkøb med mobiltelefonen.

Over den næste måned lanceres den nye form for mobilbetaling i fire andre varehuse rundt i landet. Efter en forsøgsperiode kan løsningen hurtigt udbredes til alle Dansk Supermarkeds 566 Føtex-, Bilka-, Salling og Netto-butikker. Løsningen er baseret på Danske Banks MobilePay-app, som kommunikerer trådløst med kasseapparatet ved hjælp af NFC- og bluetooth-teknologi.

Fremtidens mobilbetaling i dansk detailhandel

- Vi tror, det her bliver fremtidens mobilbetalingsløsning for store kædebutikker i hele dansk detailhandel. Det er en meget kundevenlig og intuitiv løsning, hvor du får beløbet direkte op på mobilskærmen og godkender betalingen ved at swipe. Samtidig er det baseret på mobiltelefonen, som de fleste danskere altid har ved hånden, siger direktør for e-commerce & digital hos Dansk Supermarked, Kenneth Nielsen.

Han understreger, at det er kunderne, der bestemmer hastigheden for udbredelsen af mobilbetalingen hos Dansk Supermarked.

- Vi har over 200 millioner betalinger om året i Danmark. Det vil ikke undre mig, hvis fem procent af dem kommer fra mobiltelefoner til sommer næste år. Men det bestemmer kunderne suverænt. Vi er fortsat meget glade for Dankortet, og ser mobilbetaling som et nyt og lovende supplement til kort og kontanter, siger han.

MobilePay-kasseløsningen forbedrer kundeoplevelsen

Danske Bank betragter MobilePay-betaling ved kassen i Dansk Supermarked som et afgørende skridt fremad for at forbedre kundeoplevelsen omkring betaling i dansk detailhandels store kædebutikker.

- Vi er stolte af at have skabt en banebrydende løsning i et fantastisk samarbejde med Dansk Supermarked. Det er en løsning, som yderligere udbygger MobilePays førerposition på erhvervsområdet, siger chef for MobilePay-divisionen i Danske Bank, Mark Wraa-Hansen.

Han betegner produktet som mindst lige så brugervenligt som betalingskort og lover, at den nye mobilbetalingsløsning vil blive yderligere styrket med henblik på at skabe ekstra værdi for kunderne.

-Det her er kun begyndelsen. Vi vil forbedre produktet og samtidig lægge flere intelligente og innovative muligheder ind i MobilePay. Allerede i år åbner vi eksempelvis for let adgang til at gemme kvitteringer mobilt, siger han.

Strategisk samarbejde fortsætter

Den mobile kasseløsning er en milepæl for det strategiske samarbejde mellem landets største bank og landets største dagligvarevirksomhed, som blev indledt sidste forår. Hidtil har samarbejdet været afgrænset til at benytte MobilePay i Starbucks' kaffebarer i Salling, Bilka og Føtex, der drives af Dansk Supermarked.

- Men det slutter ikke her. Vi kan stadig få øje på en række projekter, hvor Danske Bank og vi sammen kan skabe bedre mobile betalingsløsninger, siger Kenneth Nielsen, Dansk Supermarked.

Mere information

Link til film om kassebetalingsløsningen samt slides og pressefotos: dansksupermarked.dk/Mobilepay




Kontaktinformation

Maia Sejersen, kommunikationsafdelingen, Dansk Supermarked 87 78 52 08 mls@dsg.dk

Peter Kjærgaard, presseafdelingen, Danske Bank, 25 42 42 02 peter.kjaergaard@danskebank.dk

Kontakter

Billeder

Vedhæftede filer

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye