Danskerne mere optagede af klima mnår de vasker
Pressemeddelelse
18. august 2008
Klima er ikke længere noget, danskerne blot taler om. Det påvirker nu også det daglige forbrug meget konkret. Tydeligst er det ved vores valg af vaskepulver.
Det er baggrunden for, at Irma som de første i Danmark nu lancerer et flydende vaskemiddel, der bærer det officielle nordiske miljømærke, Svanen.
Det drejer sig om 2 varianter i flydende vaskemiddel: Tusindfryd koldt vands color vaskemiddel og Tusindfryd Color.
”Vi oplever, at kunderne er stadig mere optaget af klimaproblemerne og flere og flere ønsker at tage hensyn til miljøet, når de vasker,” siger varechef Leif Larsen, Irma.
Af kædens samlede salg af vaskemidler udgør de miljømærkede varer nu ikke mindre end 94 procent.
Tidligere på året lancerede Irma Tusindfryd Koldtvandsvaskepulver, der i kraft af ny teknologi har gjort det muligt at vaske ved henholdsvis 20 og 30 grader og dermed spare 60 procent af det normale energiforbrug. Og vel og mærke opnår man samme resultat, som når man vasker ved 40 og 60 grader med normalt vaskepulver.
Tusindfryd er en af Danmarks største serier af højkvalitetsvarer, der tager en lang række særlige hensyn til miljøet. Alle vaskeaktive stoffer er vegetabilsk baserede og dermed lette for naturen at nedbryde. Samtidig er hver enkelt vare sat sammen med så få ingredienser som muligt og gjort koncentrerede, så der anvendes så lidt emballage som muligt. Der anvendes ikke parfume eller farve.
Serien er så stærk, at den er med til at trække kunder i Irma. Det dokumenteres af, at Irma har en markedsandel på koncentreret vaskepulver, der er 250 procent større end kædens markedsandel.
Yderligere information: Varechef Leif Larsen, 5159 3882
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop udskriver valg til ny ungeminister7.5.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter tre år med en stærk stemme for unge i Coop er tiden moden til, at Coops ungeminister, Tobias Simonsen, træder af. Derfor udskriver Coop nu valg til posten som ungeminister, der skal fortsætte indsatsen for at gøre det sjovt, meningsfuldt og udviklende for de over 25.000 ansatte i alderen 13-25 år at arbejde i Coop.
Kvickly Ry lancerer TRYG kassen30.4.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Måske den første af sin slags i Danmark: En kasse med ro og tid til snak åbner i Kvickly Ry
Coop Crew 2.0 - Ny aftale sikrer fortsættelsen af landets største fritidsjobindsats29.4.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med støtte fra Den A.P. Møllerske Støttefond har Ungdomsskoleforeningen og Coop siden 2019 ledet og drevet landets største fritidsjobindsats, Coop Crew, hvor over 2.000 unge har deltaget, og cirka 55 % af de unge har fået et fritidsjob. Efter planen ophører den økonomiske støtte fra fonden i 2025, men med en ny aftale mellem Ungdomsskoleforeningen og Coop sikrer parterne, med Coop Crew 2.0, fortsættelsen af den landsdækkende fritidsjobindsats.
Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum