Siteimprove A/S

Digital Certainty Index™ sætter konkrete tal på effektiviteten af din digitale tilstedeværelse

Siteimprove løftede i dag sløret for Digital Certainty Index™ (DCI™) og introducerede samtidig en redesignet version af virksomhedens ’dashboard’ brugergrænseflade. Tilsammen markerer det en vigtig milepæl i den løbende udvikling af ’Siteimprove Intelligence Platform’, virksomhedens nøgleprodukt, der nu benyttes af mere end 6.000 organisationer verden over til at holde styr på deres digitale tilstedeværelse.

DCI er en avanceret indikator som kan måle hvor effektivt et website er ved at holde det op imod en række parametre, der er blevet nøje udvalgt af brancheeksperter. Sammen med det nye ’dashboard’, giver det Siteimprove-brugere en mere personlig og engagerende oplevelse, når de vedligeholder deres website, og gør det også nemmere at identificere og udbedre presserende fejl og mangler. Desuden gør DCI det nu muligt, at sammenligne et website direkte med gennemsnittet fra en gruppe tilsvarende organisationer i samme branche. Det gør det enkelt, at se om ens digitale tilstedeværelse er bagud, foran eller på samme niveau som andre.

”I de fleste organisationer er det en udfordring at tegne et klart billede af hvor effektivt ens website er. Det skyldes store mængder data, men også at det kan måles på et væld af forskellige måder. Med DCI ændrer vi det. Vi har skabt et troværdigt måleværktøj der giver et objektivt øjebliksbillede af ens digitale tilstedeværelse og endda også kan bruges til at måle sig direkte op imod et branche-benchmark. Det har vi gjort ved at kombinere en stribe relevante indikatorer i en avanceret model der opsummerer det hele i et simpelt tal, siger Morten Ebbesen, CEO i Siteimprove.

På sit højeste niveau tester DCI et website på tværs af tre primære kategorier herunder kvalitetssikring, SEO og digital tilgængelighed. Den overordnede DCI er en score fra 0-100, der sammenfatter resultaterne fra de tre underkategorier, men brugeren kan også dykke ned i hver enkelt kategori og modtage anbefalinger til konkrete forbedringer.

“Vores nye ‘dashboard’ guider brugeren gennem vores platform og opfordrer til at udforske forskellige måder at forbedre den digitale tilstedeværelse. Det sker med konkrete anbefalinger, der er lettere at handle på og som en del af den nye brugergrænseflade, bliver DCI scoren nu også synlig. Det skaber en ”gamification’ af oplevelsen, fordi det tilføjer et element der taler til brugerens konkurrence-gen,” siger Morten Ebbesen og fortsætter:

“Når du kommer videre til næste ‘level’ i et computerspil, udløser det en lykkefølelse der gør dig endnu mere stålsat på at klare næste ’level’. DCI bygger på samme princip. Vi bruger et point score system, der motiverer brugere til at tage små skridt fremad, der hver især bidrager til at nå et større mål. Derfor bliver det en underholdende og givende oplevelse at forbedre ens website,” siger Morten Ebbesen.

Mads Gyldenkærne
Mobil 52271027
press@siteimprove.com

Information om Siteimprove A/S

Sank Annæ Plads 28

Om Digital Certainty Index (DCI)
DCI kan benyttes til at undersøge den samlede ’performance’ af et website, identificere forbedringspotentialer og løbende følge den fremgang der skabes. Det hjælper Siteimprove brugere med at vedligeholde en forudsigelig, virkningsfuld og troværdig digital tilstedeværelse. Effektiv monitorering og rapportering om forbedringer understøtter også organisationer i deres bestræbelser på at efterleve globale og lokale love og standarder.

Om Siteimprove A/S
Siteimprove er en privatejet dansk softwarefirma, der har positioneret sig som en global markedsleder inden for software, der hjælper kunder med at styrke deres digitale tilstedeværelse gennem effektiv styring af besøgsoplevelsen på deres websteder. Det inkluderer blandt andet kvalitetssikring af indhold, webtilgængelighed, webanalyse og søgemaskineoptimering. Efterspørgslen på Siteimproves software stiger i takt med, at flere og flere organisationer får øjnene op for vigtigheden af at styre indholdet på deres websteder for at sikre en opdateret og professionel digital tilstedeværelse i forhold til kunder, samarbejdspartnere og potentielle medarbejdere.