Salg i det 21. århundrede: Ny dansk bog viser vejen

Del
Hvad gør en sælger i en tid, hvor stadig mere kommunikation flytter over på internettet? Skal han fortsat køre rundt eller ringe op? Nej, han skal følge med udviklingen og udnytte det nye salgspotentiale. Salg er en kunst, og det er det stadig. Men det gælder også om at have de rette værktøjer.

Det gælder ikke mindst for B2B-markedet, hvor 75 procent af alle indkøbere i dag foretager research på sociale medier forud for en købsbeslutning. Med en halv milliard brugere på verdensplan og 2,2 millioner i Danmark er LinkedIn sælgerens mulighed for at møde kunden i øjenhøjde med rette information på rette tidspunkt. Men det skal gøres på den rigtige måde, tilpasset universet, der er LinkedIn.

Det er, hvad bogen ”Social Selling Execution” handler om. Nicolai Haeggelin er forfatteren til verdens første bog om, hvordan lederen eksekverer Social Selling på LinkedIn.

”Social Selling er ikke nogen mirakelkur, men tager tid. Metoden følger ikke den klassiske fremgangsmåde, som mange salgsorganisationer benytter, dvs. mødeafholdelse, hvor der benyttes fx SPIN-salgsteknikker (situation, problem, indvendinger og nytteværdi), udfordrer ledelsen,” forklarer Nicolai Haeggelin.

”Ved Social Selling er processen omvendt og mere langsigtet: først berige og dermed opbygge tilliden og derigennem enten se pull-effekten, eller at afsættet for mødebooking er meget mere målrettet og succesrigt end kanvas kald.”

Den engelsksprogede bog indeholder 7 kapitler, herunder:

  • What is Social Selling?
  • The Sales evolution.
  • How to execute Social Selling.
  • Case studies.

Fakta:

  • I dag høster hver 5. B2B-virksomhed decideret salg ud af indsatsen på sociale medier, mod hver 8. for halvandet år siden.
  • I samme periode er antallet af sælgere, der bruger sociale platforme i jagten på potentielle kunder og beslutningstagere, fordoblet fra 30 til 58 procent. 
  • Kun hver 6. salgsmedarbejder har modtaget træning. Kun hver 20. føler sig som superbruger.

Kilde: Undersøgelse af Social Selling, CBS & Business Danmark, 2017

Om forfatteren

Nicolai Haeggelin har siden 1998 arbejdet professionelt med digitale medier og er både stifter og CEO af Digital Works. Nicolai har syv års erfaring med Social Selling og har i disse år trænet mere end 9.000 mennesker i professionel brug af LinkedIn. Af kunder, som Nicolai for øjeblikket rådgiver i brugen af Social Selling, kan nævnes Microsoft, Implement Consulting Group og Danske Bank. Sidst, men ikke mindst har Nicolai allerede udgivet flere bøger om professionel brug af LinkedIn.

Yderligere oplysninger: Nicolai Haeggelin nh@digitalworks.dk eller mobil 23 68 4216

Bogeksemplar fremsendes gerne på forlangende.

Nøgleord

Information om Digital Works

Digital Works
Svanemøllevej 25
2100 København Ø

http://digitalworks.dk/

Følg pressemeddelelser fra Digital Works

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye