If Forsikring

Er robotplæneklipperen sikret godt nok?

Del
Den er dyr, dejlig og ofte uden opsyn. Mange steder endda ulåst. Det er ikke umiddelbart en svær opgave for en tyv at se potentialet i robotplæneklipperne. Og mange ejere af en robotplæneklipper er ikke opmærksomme på forsikringsvilkårene, hvis der sker et tyveri.
If Skadeforsikring hjælper med råd til at sikre robotplæneklipperen, for at mindske risikoen for tyveri
If Skadeforsikring hjælper med råd til at sikre robotplæneklipperen, for at mindske risikoen for tyveri

Forsikringsselskabet If hjælper her med oplysning til haveejerne, inden man helt slipper bekymringerne over græsplænen.

Forsikringsselskaberne skelner mellem simpelt tyveri og indbrudstyveri. Indbrudstyveri er tyveri fra en forsvarligt aflukket og aflåst bygning. Sker tyveriet udenfor en bygning eller fra et ikke-aflåst sted, er der tale om simpelt tyveri. Her dækker forsikringer mere begrænset i forhold til indbrudstyveri.

Robotplæneklipperen består af en lade-station og selve den kørende klippe-enhed. Enhederne skal bruges sammen for at virke.

- Der er i sagens natur tale om simpelt tyveri, når en ting udendørs bliver stjålet. Men for at tyveriet er omfattet af forsikringen, kræves det, at lade-stationen har været fastlåst enten med en kædelås eller med en fastmonteret låseanordning, fortæller Birgitte Ringbæk, presseansvarlig hos If Skadeforsikring. Hun supplerer, at der for selve klipperen ikke er samme krav om lås.

- Vi anbefaler generelt, at man tjekker sine forsikringspolicer eller kontakter sit forsikringsselskab, hvis man er i tvivl om vilkår, når man anskaffer sig nyt, dyrt udstyr. Det kan variere fra selskab til selskab og der kan også være særlige forholdsregler man skal tage .

If råder derudover til at placere lade-stationen et sted, hvor den ikke kan ses fra vejen.

En del robotplæneklippere er udstyret med alarm, der aktiveres, når de kommer udenfor deres zone, samt en personligt kode, der skal anvendes for at koble dem til en ny lade-station. Det gør robotten ubrugelig for tyvene og svær at sælge videre på det kriminelle marked. Ligeledes kan en del spores via en indbygget GPS og en tilhørende app.


Kort om If

If er Nordens største skadeforsikringsselskab og forsikrer det, der er værdifuldt i livet: Mennesker, dyr, boliger, biler og dine ting. If sørger også for at virksomheder får forsikret deres værdier og aktiviteter, så de kan fungere som normalt, selvom de skulle få en skade. Takket være 6.800 dygtige medarbejdere, heraf ca. 600 i Danmark, kan 3,6 millioner kunder i Norden og Baltikum føle sig trygge ved, at de vil få den hjælp de har brug for, hvis noget skulle ske. If er ejet af den finske finanskoncern Sampo. If er medlem af Garantifonden for skadeforsikringsselskaber.

Billeder

If Skadeforsikring hjælper med råd til at sikre robotplæneklipperen, for at mindske risikoen for tyveri
If Skadeforsikring hjælper med råd til at sikre robotplæneklipperen, for at mindske risikoen for tyveri
Download

Information om If Forsikring

If Forsikring
If Forsikring
Stamholmen 159
2650 Hvidovre

+45 70 12 12 12http://www.if.dk/

If er Nordens største forsikringsselskab med mere end 4,5 mio. kunder, som både tæller private og virksomheder. Vi forsikrer hver femte bolig og personbil i Norden, og vi tilbyder også ejendoms- og personforsikringer til enkeltpersoner og virksomheder. Vi er 10.000 medarbejdere fordelt på flere forretningsområder og lande, og takket være vores størrelse og brede tilstedeværelse kan vi være tæt på kunderne og tilbyde pålidelige forsikringer. Vores løfte til kunderne er kernen i vores identitet: If hjælper meget. If er ejet af finske Sampo, som er børsnoteret i Helsinki, Stockholm og København. I 2025 blev Topdanmark en del af If.

Følg pressemeddelelser fra If Forsikring

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra If Forsikring

Betydelig samlet vækst og fortsat fremgang inden for personforsikring i Q2 20256.8.2025 07:42:16 CEST | Pressemeddelelse

If leverede en markant vækst i andet kvartal understøttet af høj kundeloyalitet og en voksende kundebase. Inflationen og skadeudviklingen var lavere sammenlignet med samme periode sidste år, som var påvirket af enkelte store skader. En fortsat disciplineret tilgang til omkostninger og prissætning bidrog til den positive udvikling i kvartalet. “Vores størrelse og stærke markedsposition er ikke kun en konkurrencefordel – det kommer også vores kunder til gavn. Det giver os langt bedre muligheder for at styrke vores digitale løsninger på tværs af markeder, hvilket vi ved, at vores kunder værdsætter. De seneste seks måneder er vores digitale salg steget med 12 % inden for forretningsområdet Privat, mens 65 % af vores kunder har anmeldt deres skader digitalt,” siger Morten Thorsrud, koncernchef i If. Fortsat stærk vækst i personforsikring If oplever stigende efterspørgsel efter personforsikringer med en vækstrate på 11 procent i første halvår blandt privatkunder samt stor interesse fra erhve

Sommerferie giver boom i online lægehjælp: Her er de typiske symptomer5.8.2025 06:05:00 CEST | Pressemeddelelse

Når sommerferien rammer, og danskerne rejser ud, følger behovet for lægehjælp med i bagagen. Topdanmark – en del af Nordens største forsikringsselskab, If – har i sommerferieperioden oplevet en markant stigning i kunders brug af den digitale lægetjeneste Hejdoktor. I juli var der 25 procent flere digitale konsultationer sammenlignet med gennemsnittet for årets første seks måneder, og mere end hver fjerde henvendelse kom fra udlandet. ”Vi ser en klar tendens til, at flere danskere søger online lægehjælp i ferien. Det handler både om praktiske behov som receptfornyelser og om at få hurtig vurdering af symptomer, mens man er på farten,” siger Jonas Smith Christophersen, produktchef i If. Varme, vand og virus Kunderne kontakter især Hejdoktor med symptomer relateret til varme, vand og virus. Det gælder blandt andet dehydrering og varmeslag i juli, feriediarré fra rejser til Sydeuropa samt øreproblemer efter badning. Insektstik, fodinfektioner og øjenbetændelse er også blandt de hyppigste å

Opgraderer nu advarsel: Sender SMS til over 100.000 kunder21.7.2025 13:32:13 CEST | Pressemeddelelse

If og Topdanmark har besluttet at opgradere deres varsling. Det betyder, at over 100.000 kunder nu får SMS-varsling, mens både If og Topdanmark har lagt information og gode råd øverst på deres hjemmesider. ”Vi har besluttet at opgradere vores advarsel og sende over 100.000 SMS-varsler efter den seneste varsling om særdeles kraftig regn og lokale oversvømmelser. Vi ved af erfaring, at vi kan være med til at forebygge skader eller begrænse omfanget, hvis vi kommer på banen med gode råd før et markant vejrskifte,” siger Helene Ibsen, boligchef i If. Ifølge DMI ventes der fra mandag eftermiddag og frem til tirsdag aften op mod 120 mm regn i dele af landet – særligt i Østjylland, på Fyn, Vestsjælland samt Lolland og Falster. Det svarer til næsten det dobbelte af den normale nedbør for hele juli måned. DMI har derfor udsendt varsler i kategori 2 og 3 for kraftig og særdeles kraftig regn samt risiko for lokale oversvømmelser. Hos If og Topdanmark følger man situationen meget tæt. ”Det markant

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye