If anerkendt for branchens bedste kundeservice

Wilke og DI Service har vurderet mange forskellige brancher og virksomheder og været i kontakt med en lang række af virksomhedernes kunder, efter at kunderne har benyttet virksomhedens kundeservice. Ligeledes har analyseinstituttet evalueret virksomhedernes digitale kanaler på baggrund af omfattende testbesøg.
Særligt Ifs digitale kundeservice skiller sig positivt ud, og fik en samlet score på 80, mod branchens gennemsnit på 68. If blev på hele 7 af de i alt 8 parametre inden for digital kundeservice vurderet over branchegennemsnittet.
If var også nomineret til den samlede hovedpris for Danmarks Bedste Kundeservice, og fik her en flot 2. plads.
- Jeg er virkelig stolt af det store engagement alle vores kunderådgivere ligger i deres arbejde. Vi arbejder hver dag målrettet på at være professionelle og empatiske i vores kundeservice og sørge for, at kunderne får forståelige og brugbare svar på deres spørgsmål . Det er denne placering et dejligt bevis på , siger Jane Husen, kundecenterchef hos If.
Jane Husen forklarer, at forsikringsselskabet det seneste år har gjort en række effektive tiltag for yderligere at styrke kundernes oplevelse at blive hjulpet og taget hånd om.
- Vi har bl.a. valgt at fjerne det bonusbaserede løntillæg og afløse det af en éns lønstruktur, for at sikre at kunderne alene får anbefalet de forsikringer og ydelser, de har behov for, og at medarbejderen ikke behøver tænke i salgsbonus, når de taler med kunderne .
If Skadeforsikring har på nordisk plan 3,6 millioner kunder og over 6.800 medarbejdere. If er markedsledende i Norden og ligger i Danmark, Sverige, Norge, Finland og de baltiske lande. Forrige måned vandt If i Norge prisen for bedste kundeservice i en lignende kåring.
Kort om If
If er Nordens største skadeforsikringsselskab og forsikrer det, der er værdifuldt i livet: Mennesker, dyr, boliger, biler og dine ting. If sørger også for at virksomheder får forsikret deres værdier og aktiviteter, så de kan fungere som normalt, selvom de skulle få en skade. Takket være 6.800 dygtige medarbejdere, heraf ca. 600 i Danmark, kan 3,6 millioner kunder i Norden og Baltikum føle sig trygge ved, at de vil få den hjælp de har brug for, hvis noget skulle ske. If er ejet af den finske finanskoncern Sampo.
Billeder
Information om If Forsikring
If er Nordens største forsikringsselskab, og hver fjerde husstand i Norden er forsikret i If. Mere end 7.000 medarbejdere tager sig af vores 3,8 millioner kunder, der spænder fra privatpersoner til globale virksomheder. Vores ambition er at være det mest omsorgsfulde forsikringsselskab. If har været klimaneutral siden 2011 og valgte i 2021 at tilslutte sig organisationen Science Based Targets (SBTi). Vi vil være i front, når det gælder om at opfylde ambitiøse klimamål på vegne af os selv og vores kunder. Vi er et full-service forsikringsselskab med en stærk og omsorgsfuld medarbejderkultur og høj kundetilfredshed. If er ejet af den nordiske forsikringskoncern Sampo.
Følg pressemeddelelser fra If Forsikring
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra If Forsikring
Syv ud af ti danskere oplever negativ stress – disse aldersgrupper stikker ud6.5.2025 06:35:00 CEST | Pressemeddelelse
En stor del af danskerne døjer med negativ stress. Det viser en ny, nordisk helbredsrapport, som Verian har foretaget for If, Nordens største forsikringsselskab.
Virksomheder udpeger cyberangreb som største trussel – men halvdelen har ikke styrket sikkerheden30.4.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Mens danske virksomheder ser cyberangreb som den største trussel, har overraskende mange ikke styrket IT-sikkerheden.
If oplever boom i udvidet vanddækning8.4.2025 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Frygt for oversvømmelser: Forsikringsselskabet If har oplevet en stigning på 60 procent blandt kunder, der over de senere år har tilkøbt dækning af udvidet vandskade. De stigende antal hændelser med omfattende vandskader efter ekstrem nedbør har gjort klimaforandringerne mere konkrete for boligejerne.
Hul i beredskabet: Danskerne frygter for boliger og infrastruktur18.3.2025 14:31:29 CET | Pressemeddelelse
Halvdelen af danskerne har lav eller ingen tillid til, at myndighederne kan beskytte boliger og infrastruktur ved alvorlige vejrhændelser. Trods en aftale på over 600 millioner mener beredskabsekspert, at der er brug for over en milliard for at kunne følge med klimaforandringerne.
Hver anden dansker tvivler på varslingssystemerne12.3.2025 12:52:49 CET | Pressemeddelelse
Mens stormfloder og skybrud er blevet hyppigere i Danmark, er hver anden dansker i tvivl om, hvorvidt varslingssystemerne til at advare dem, fungerer godt nok. Det viser en ny analyse fra If Forsikring.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum