Brillebutik med flot fremgang

Det går godt hos Louis Nielsen i Helsingør. Butikken har i løbet af det seneste år fået markant flere kunder i butikken og øget omsætningen med over 17 %. Det placerer butikken i Helsingør som en af de absolut bedste Louis Nielsen-butikker i hele Danmark.
Michelle Odberg og Andrzej Petersen, som har ageret chefduo sammen i godt et år, har en god fornemmelse af, hvorfor det går så godt i butikken.
- Det er vigtigt, at kunderne føler, at de bliver lyttet til og er i trygge hænder, fortæller Andrzej Petersen, der er butikschef hos Louis Nielsen i Helsingør.
- Når kunderne er glade, fortæller de om deres oplevelse til andre kunder, og det nyder vi godt af. Vi får mange nye kunder ind, som har hørt gode ting fra venner eller familie, supplerer Michelle Odberg.
Men kunderne kommer kun ind i butikken, hvis medarbejderne er dygtige og glade for at gå på arbejde, og netop det er den afgørende faktor, ifølge Andrzej Petersen.
Vi gør rigtig meget for, at stemningen i butikken er god og at medarbejderne synes, det er dejligt at komme på arbejde, og ikke mindst har den nyeste viden. Derfor sørger vi løbende for at uddanne vores personale, ligesom vi har det sjovt sammen og joker i butikken. Det smitter helt klart positivt af på kunderne, som føler sig godt taget imod, fortæller Andrzej Petersen.
Det er første år sammen for Michelle Odberg og Andrzej Petersen som chefduo i butikken. Andrzej kom til butikken i juni 2016, og det gode samarbejde er en af grundene til den øgede omsætning i butikkerne.
- Vi har et rigtig godt samarbejde. Efter at Andrzej er kommet til, kan jeg 100 % koncentrere mig om det, jeg er bedst til. Det optiske, mens Andrzej har styr på tallene og økonomien i butikken, fortæller Michelle Odberg.
Begge har et fælles fokus på medarbejdernes trivsel. Der er et godt fællesskab blandt medarbejderne, som ikke blot ses i butikken men også udenfor arbejdet, når de tager på ture og holder sommerfest sammen.
- Vi har en god sammensætning af medarbejdere, både kvinder og mænd og unge og ældre, for gamle er vi jo ikke, fortæller Andrzej Petersen og smiler.
- Det betyder, at vi forstår vores kunder og kan sætte os ind i deres behov, og det er rigtig vigtigt, fortæller han.
Billeder

Information om Louis Nielsen
Følg pressemeddelelser fra Louis Nielsen
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Louis Nielsen
Sol over Danmark: Beskyt dine øjne i sommersolen13.6.2025 09:29:30 CEST | Pressemeddelelse
Solen har gjort sit indtog. Sammen med solcremen og solhatten skal solbrillerne på. Det anbefaler optikerkæden Louis Nielsen. En undersøgelse viser, at 84 procent af danskerne ikke kender CE-mærkningen, som er garanti for, at solbriller beskytter for solens uv-stråler
Opsigtsvækkende parkering går viralt på sociale medier9.5.2025 10:55:29 CEST | Pressemeddelelse
Hvad der ligner en alternativ parkering, var et planlagt reklamefremstød fra optikerkæden Louis Nielsen. Billedet er bilen er gået viralt på sociale medier, hvor reklamefremstødet får store roser
Louis Nielsen lukker alle butikker i weekenden: Medarbejderne inviteres til fest for at fejre prisregn30.4.2025 08:52:00 CEST | Pressemeddelelse
Alle medarbejderne fra Louis Nielsens 79 butikker kan holde fri og tage til seminar og fest med flere end 800 kolleger på lørdag. Optikerkæden lukker butikkerne den 3. og 4. maj, så alle kan være med til det årlige seminar og fest, hvor to nye priser skal fejres.
For tredje år i træk er Louis Nielsen Danmarks bedste arbejdsplads: ”Der er ikke noget quickfix”4.4.2025 08:12:00 CEST | Pressemeddelelse
Et langvarigt fokus på trivsel hos både unge og ældre medarbejdere, der oplever fællesskab, anerkendelse og udviklingsmuligheder har sikret Louis Nielsen titlen som Danmarks bedste arbejdsplads for tredje år i træk og Danmarks bedste arbejdsplads for unge under 25 år
Louis Nielsen og Øjenforeningen: Hver tredje dansker får synet undersøgt for sjældent20.1.2025 06:15:00 CET | Pressemeddelelse
Louis Nielsen er en del af Øjenforeningens kampagne i uge 4 ”Danmark tester synet”, som markeres landet over. Formålet er, at få danskerne til at teste synet. Alle Louis Nielsens butikker støtter op om kampagnen ved at tilbyde gratis synstest med sundhedstjek
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum