NorSea Group Denmark A/S

Danbor tager familienavnet

Siden Danbor blev opkøbt af NorSea Group for godt to år siden, har virksomheden gennemgået en transformation i tæt samarbejde med resten af koncernen. Derfor er det naturligt, at Danbor nu tager gruppens familienavn.
NorSea Group Denmarks ledelsen, fra venstre COO Jesper Høj-Hansen, CHRO Lena Broholm Hansen, CEO for NorSea Group John Stangeland, CFO Jan Thim, CEO NorSea Group Denmark Jørn Bue Madsen

En lykkeligt parforhold ender ofte i en vielse med navneskifte til følge. Det er også tilfældet for Danbor, der nu fuldender den frugtbare relation med sine ejere, NorSea Group, ved at tage familienavnet. Fra i dag hedder virksomheden derfor NorSea Group Denmark.

”Vi har været igennem en intens udvikling, siden vi blev overtaget af NorSea Group. Vi har styrket organisationen, implementeret LEAN og har igangsat investeringer i digitalisering og automatisering og udviklet vore services og produkter. Dette for at kunne tilbyde vores kunder og samarbejdspartnere bedre, mere omkostningseffektive ydelser. Samtidig har forenkling af operationen og processerne også til formål at sikre en endnu mere sikker operation,” siger CEO Jørn Bue Madsen.

Udviklingen er sket i tæt samarbejde med selskabets ejere, NorSea Group, der er en global leverandør af baseoperationer og integrerede logistikløsninger med 50 års erfaring og stærk finansiel styrke. Ejet af en af verdenens største maritime industrigrupper, Wilhelmsen samt rederierne Møkster og Eidesvik.

”Som en integreret del af NorSea Group er det derfor naturligt for os at gå skridtet fuldt ud og tage gruppens navn,” udtaler Jørn Bue Madsen.

Med den nye identitet signalerer vi over for nuværende og potentielle kunder, at vi er en af Europas stærkeste multi-service leverandører til offshoreindustrien og en integreret del af en stærk global industrigruppe. Navnet NorSea Group Denmark vil styrke os i vores fortælling til markedet om, at kunderne ved at handle med os får adgang til et væld af viden, ressourcer og et globalt netværk.

Jørn Bue Madsen nævner i den forbindelse, at NorSea Group Denmark som led i sin udvikling har igangsat en totalrenovering af domicilet på Kanalen 1 i Esbjerg.

”I den moderniserede bygning faciliterer vi et innovativt arbejdsmiljø. Her har offshore olie & gas virksomheder og offshore vindvirksomheder mulighed for at leje sig ind og arbejde sammen om at udvikle produkter og services til morgendagens supply chain,” fortæller han.

Det nye domicil vil stå klart i starten af 2018 som en cementering af virksomhedens transformation.

Billeder

Information om NorSea Group Denmark A/S

NorSea Group Denmark A/S

79 11 19 00http://www.norseagroup.dk

Om NorSea Group Denmark

NorSea Group Denmark (tidligere Danbor) blev etableret I 1974.

I 2014 blev selskabet overtaget af NorSea Group, Norges førende leverandør af baseoperationer og logistikydelser til offshoreindustrien.

NorSea Group Denmark har hovedkontor i Esbjerg, hvor virksomheden driver Danmarks’ største supply base.

Følg pressemeddelelser fra NorSea Group Denmark A/S

Flere pressemeddelelser fra NorSea Group Denmark A/S

NSG Wind på jagt efter ny CEO27.3.2017 15:44:56 CEST | Pressemeddelelse

Morten Basse Jensen har valgt at fratræde sin stilling som CEO i NSG Wind, hvilket skyldes uenighed om firmaets strategi fremadrettet. ”Det er naturligvis beklageligt, at vore veje skilles, og vi ønsker Morten Basse god vind fremover,” siger Jørn Bue Madsen fra Danbor, der er NSG Wind’s moderselskab. ”NSG Wind fortsætter uhindret sine aktiviteter som totalleverandør af serviceydelser til offshore vindindustrien. Vi har netop indsat Morten Magnussen som interim direktør og har igangsat en proces for at finde en ny CEO. Morten Magnussen har mere end 30 års erfaring fra offshoreindustrien og er i dag ansat i NSG Wind som Head of Sub Sea and Marine Operations,” tilføjer Jørn Bue Madsen. NSG Wind er en del af NorSea Group, der er Norges førende leverandør af base og logistikydelser til offshoreindustrien. Gruppen har 25 selskaber, der opererer inden for offshore, herunder Danbor i Danmark. www.nsgwind.com