11 nye ansigter for bordenden i SEAS-NVE.

Valgresultatet for energikoncernen SEAS-NVE’s valgområder Faxe, Køge, Ringsted og Vordingborg er nu opgjort. 11 af de i alt 25 valgte repræsentanter til selskabets øverste myndighed er helt nye ansigter.

Interessen fra nye kandidater for at sidde med for bordenden i Danmarks største kundeejede energikoncern og øve indflydelse på energi- og fibernetudviklingen på Sjælland- og Øerne har været usædvanlig høj i år.

Repræsentantskabet er SEAS-NVE’s øverste myndighed og kommer til at bestå af 127 medlemmer, der repræsenterer den samlede ejerkreds på 386.000 andelshavere.

Der er valgt 25 repræsentanter fra Ringsted, Køge, Faxe og Vordingborg.

De 14 er erfarne repræsentanter, der har opnået genvalg. De 11 sætter sig for bordenden for allerførste gang den 27. april 2016, hvor de indtræder officielt i forbindelse med forårets repræsentantskabsmøde.

Engagerede andelshavere for bordenden

-Vi glæder os over det store engagement, andelshaverne har vist ved årets valg til repræsentantskabet. Det er en gave til SEAS-NVE, at så mange andelshavere har visioner for regionens energi-og fibernetudvikling. De fire valgkredse har sat et stærkt og spændende nyt hold. Næsten halvdelen er helt nye ansigter med mangeartede kompetencer og idéer. Den anden halvdel består af erfarne og dygtige repræsentantskabsmedlemmer. Vi glæder os meget til samarbejdet, siger Poul Arne Nielsen, Bestyrelsesformand i SEAS-NVE.

Se de 25 valgte repræsentanter fra Ringsted,
Køge, Faxe og Vordingborg her:
De valgte repræsentanter har fået direkte besked om valgresultatet.

Om SEAS-NVE Hos os sidder andelshaverne for bordenden, og det er deres interesser, vi varetager, når vi lægger elkabler i jorden, udruller fibernet og renoverer gadelys. Når vi investerer i vindmøller, skaber innovation for fremtiden og rådgiver om energi. Og vi leverer el til konkurrencedygtige priser til vores 386.000 andelshavere og kunder. I 2014 var vi 773 medarbejdere og omsatte for 3,9 milliarder kroner. Med hovedsæde i Svinninge er vi lokale, og samtidig er vi Danmarks største andelsejede energi- og fibernetkoncern.

En hjælpende hånd til lokale fællesskaber1.9.2017 06:00pressemeddelelse

Hvad har kodepirater, en biavler, en byggefestival, en veteranhave, en idrætsforening, en grundejerforening, en spillemandsforening, et forsamlingshus og en kræftforening til fælles? De har alle søgt og modtaget en hjælpende hånd fra SEAS-NVE’s donationsprogram til at udvikle deres lokale projekter tilbage i marts. Nu uddeles igen 100.000 kroner til ti forskellige fællesskaber i region Sjælland med deadline den 10. september.

SEAS-NVE har nedsat tarifferne, solidt overskud og sunde langsigtede investeringer til gavn for forbrugerne2.8.2017 06:00pressemeddelelse

En række artikler i Jyllands-Posten giver fejlagtigt det indtryk, at forbrugernes nettariffer i SEAS-NVE’s område er steget på grund af tabsgivende, kommercielle investeringer. Det er ikke korrekt. Nettarifferne i SEAS-NVE er faldet 16 procent, SEAS-NVE har aldrig realiseret et tab, og koncernen investerer udelukkende sundt og langsigtet for at opfylde andelshavernes og dermed forbrugernes behov – nu og i fremtiden.