Coop Danmark A/S

Kvickly har premiere på nyt butikskoncept i Esbjerg

Del

Når Kvickly 10. april åbner sin nye butik i det kommende center i Esbjerg, Broen, bliver det med et helt nyt koncept, der skal give kunderne en anderledes oplevelse.

”Fremtidens dagligvarebutik skal være knivskarpt fokuseret. Kunden skal opleve, at butikken gør hverdagen nemmere, både når det handler om at gøre indkøbene hurtigere og mere inspirerende. Butikken i Esbjerg er vores bud på, hvordan man gør det,” siger detaildirektør Kenneth Pedersen, Coop.

Det bliver et koncept med en række ”specialbutikker”, der netop skal gøre indkøbsturen anderledes nem og spændende: Bageren, Grønthandleren, Slagteren, Modebutikken, Isenkræmmeren, Take Away-restauranten, Nærbutikken mv.

Her vil det være muligt at få inspiration og få rådgivning i afdelingerne, som er bemandet med faguddannede medarbejdere. Indretningen er lavet, så det er muligt at skyde genvej gennem butikken, hvis det skal gå stærkt og butikken vil være meget overskuelig med lavere hylder, der giver et godt overblik.

Det første man møder er Brød Cooperativet. Her kan man både nyde en kop kaffe, købe det gode brød og et varmt måltid samt en lækker kage. Udvalget vil ændre sig i løbet af dagen efter kundernes behov.

Inde i butikken vil man i det store fødevareområde med nedkølet Grønthandel og Slagter møde masser af inspiration til aftensmaden og god rådgivning fra fag personalet.

”Vi kan se at vores kunder i stigende omfang køber take-away og spiser på restaurant. Sidste år lancerede vi C-Måltidsmarked, hvor vi i samarbejde med Meyers, Cofoco og Hanegal m.fl. leverede måltidsløsninger af høj kvalitet. Det er blevet en stor succes, som har inspireret os til at tage skridtet videre med et større udvalg af retter tilberedt af vores egne slagtere,” siger formatdirektør Allan Kristoffersen, Kvickly.

Butikken har et stærkt udvalg af børnetøj, køkkenudstyr, cykler, basistøj og Kvicklys kendte mærker som Cottonfield, Jackpot, Friends, Mustang og Enkel.

En helt ny afdeling vil være Torvet. Her vil der hele tiden komme nye varer til gode priser. Det vil være alt fra gaveideer, tilbehør til huset og andet, hvor man kan gøre et lille kup.

Coops nye app-baserede medlemsprogram vil blive brugt som en direkte kommunikation med medlemmerne i regionen, hvor de via deres telefon vil modtage særligt gode tilbud – og masser af opskrifter på, hvad man kan spise samme aften.

Konceptet vil efter at være afprøvet i Esbjerg, og yderligere en håndfuld steder inden sommerferien, blive indført i landets øvrige 76 Kvickly-butikker i en ambitiøs udrulningsplan.

 

Yderligere information:

Formatdirektør Allan Kristoffersen, 5159 3160

Varehuschef Kenni Tolstrup Jørgensen, 2142 4496

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse

Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye