Irma sætter insekter på menuen

Græshopper, voksmøllarver, Buffalo-orme og melorme sælges nu som delikatesser i Irma

Tør du sætte tænderne i en laber larve? Og nej, det er ikke en sukkerlarve fra Haribo. Men derimod den ægte vare.

Som noget nyt har Irma netop lanceret salg af græshopper, voksmøllarver, Buffalo-orme og melorme på frost. I alt fire forskellige varianter af de proteinfyldte og næringsrige insekter samt en sund insekt-bar, lige til at tage med i hånden eller på farten.

Salget af de nye, sunde delikatesser er produceret med både dyrevelfærd, klima og bæredygtighed for øje og foregår i øjeblikket i tre udvalgte Irma-butikker: Irma Hillerød, Irma Rødovre og Irma Oslo Plads, hvor produkterne har taget kunderne med storm.

”Vi har solgt insekter i vores butikker i en lille uge nu, og kunderne har taget rigtig godt imod den nye spise. Faktisk så godt, at vi overvejer at rulle insekterne ud i flere end de tre test-butikker, ” fortæller Irmas varechef Max Schellenbauer.

Salget af insekter i Irma sker i samarbejde med fødevaregrossisten Kalu og BugLady, bedre kendt som Nina Askov, der har gjort det til sit speciale at udbrede kendskab til insekter som fødevarer.

Velbekomme!

Prisen for alle insektvarianter på frost er 50 kr. pr. pakke.

For yderligere oplysninger omkring de nye insekter i sortiment, kontakt venligst: Max Schellenbauer, IRMA, mobil: +45 5159 3852

Malene Engell, marketingansvarlig Kalu A/S, mobil: +45 26 83 4905

Coop skifter fra sorte til klare plastbakker til kød28.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

46 millioner årlige plast-emballager til kød bliver nemmere at genanvende. Det sker, når Kvickly, SuperBrugsen og Brugsen nu skifter alle sine sorte emballager til kød ud med klare. Udskiftningen er gået i gang og fortsætter til lageret af sorte bakker er brugt, hvilket vil ske i løbet af kort tid. ”Formålet er, at plasten i højere grad bliver genanvendt. I dag kan mange sorteringsanlæg ikke sortere den sorte plastemballage til genanvendelse med den teknologi, de har til rådighed. Med skiftet til klare bakker styrker vi den cirkulære økonomi og sikrer en markant højere genanvendelse af kødbakker og anden plastemballage af kød,” siger CSR-chef i Coop, Thomas Roland. Det drejer sig om årligt over 1000 tons sort plast, der fremover kommer i en klar udgave. Skiftet omfatter alle de varer, som Coop, Hilton Food Group og kyllingeproducenten HKScan, emballerer, hvilket udgør hovedparten af kødsortimentet i Coops kølediske. Yderligere information: CSR-chef i Coop, Thomas Roland, 3091 9242 Læs

Coop Danmark tilbagekalder Coop Cookies Choco buttons and dark chocolate og Coop Cookies White chocolate and cranberries grundet risiko for små metalsplinter Hvilken vare: Coop Cookies Choco buttons and dark chocolate, 150g EAN: 7340191144378 Bedst før dato: 11.09.2024 Coop Cookies White chocolate and cranberries, 150g EAN: 7340191144422 Bedst før dato: 09.09.2024 Solgt i: Kvickly ☒Ja SuperBrugsen ☒Ja Dagli’Brugsen ☒Ja Coop365discount ☒Ja Irma ☒Ja Eksporteret: Fakta Tyskland ☐Ja Færøerne ☒Ja Grønland ☒Ja Island ☒Ja Virksomhed, der tilbagekalder: Coop Danmark A/S Årsag: Coop har konstateret at der er en risiko for metalsplinter Råd til forbrugerne: Skulle du have varen opbevaret, kan varen leveres tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den. Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume, Coop Danmark, tlf. 51593134.

Danskernes indkøb viser Christiansborg vejen: Mere frugt og grønt5.2.2024 09:42:41 CET | Pressemeddelelse

I den forgangne uge har 365discount investeret i et initiativ på tværs af alle kædens 363 butikker i landet. Her har danske forbrugere haft mulighed for at købe frugt og grønt til priser, hvor momsen er fratrukket. Discountkæden Lidl fulgte trop med et lignende initiativ, og generelt har uge 4 affødt mange reaktioner på, hvorfor frugt og grønt bør være billigere i forhold til danskernes sundhed generelt. Skatteministeren har også indkaldt til et møde.