1.000.000 kroner vundet i Næstved

En heldig Keno spiller fra Næstved vekslede onsdag fem kroner til 1.000.000 kroner.

Det blev pludselig en meget mere indbringende dag for en Keno spiller fra Næstved på Sjælland. Vinderen spillede med via abonnement og betalte fem kroner for en lynrække. Da trækningen af Keno tallene var overstået samme aften, var kuponen lige pludselig 1.000.000 kroner værd.

Keno går i al sin enkelthed ud på at gætte fra 2 op til 10 rigtige tal ud af de 70 mulige tal. Der udtrækkes i alt 20 tal. Dermed er der gevinst for 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 og/eller 10 rigtige.

Den heldige spiller havde 9 ud af 9 rigtige, og har nu erhvervet sig en kupon med en værdi til 1 million danske kroner – ganske skattefrit.

Vinderen, der spillede med som abonnent, vil automatisk få det store beløb sat ind på sin spilkonto. Det er derfor ikke nødvendigt at gå til en Danske Spil forhandler og få præmiesøgt kuponen.

Pengene er skattefrie, fordi Danske Spil har betalt skatten.

Fakta

Keno er Danske Spils spil med den største millionchance, hvor chancen for en første præmie er 1:2.147.181. Der sælges i gennemsnit 500.000 rækker Keno om ugen.

Den første Kenotrækning fandt sted 26. januar 2004, og Keno trækningen finder sted hver aften året rundt. Den er en elektronisk trækning, der sættes i gang af spildrift på Korsdalsvej, men selve trækningen står vores leverandør SG for.

Keno er inddelt i flere niveauer, og vælger man for eksempel at spille på fem tal, deltager man på niveau 5. Keno-præmierne er baseret på faste odds; Jo højere sværhedsgrad – eller niveau – man vælger at satse på, jo højere odds opnår man, og jo større beløb – jo større præmie.

Danske Spil: FCM ender sidst i Gruppe D21.10.2020 09:48:09 CESTPressemeddelelse

FC Midtjylland starter onsdag aften klubbens første Champions League-eventyr nogensinde. Ulvene lægger ud hjemme mod italienske Atalanta i turneringens Gruppe D, som foruden de to hold tæller Ajax og Liverpool. FCM var i fjerde seedningslag i lodtrækningen, og Danske Spil vurderer, at det danske mandskab får svært ved at bryde den seedning og slutte højere end sidstepladsen. - Selvom det her FC Midtjylland hold ligner et hold, der er klar til europæisk fodbold på højeste hylde, så er det bare modstand af ypperste kaliber, de er oppe mod her. Vi tror, de ender sidst i gruppen, siger Peter Emmike, oddsansvarlig hos Danske Spil. I onsdagens hjemmekamp mod Atalanta er italienerne store favoritter. Oddset på udesejr er 1,55, mens oddset på hjemmesejr er 5,70. - Atalanta er en stor mundfuld. Det er et af Europas bedste angrebshold. De har allerede scoret 14 gange i de første fire kampe i Serie A i denne sæson, og i sidste sæson scorede de hele 98 gange i ligaen, endte treer og kom også i kva

Kokain og kaos – et ærligt og unikt portræt af fodboldspilleren Ken Ilsø19.10.2020 13:17:56 CESTPressemeddelelse

Den 27. januar 2019 får 32-årige Ken Ilsø et opkald, der ændrer hans karriere. Han er testet positiv for stoffet benzoylecgonin, som findes i kokain. Ken er på daværende tidspunkt professionel fodboldspiller i den australske klub Adelaide United. Bag ham ligger en blandet karriere,hvor han b.la. har været talent i hollandske Heerenveen, Superligaprofil i SønderjyskE, udtaget til landsholdet, problembarn i Bundesligaen og kæmpe stjerne i malaysisk fodbold. Da Ken Ilsø afslutter opkaldet, ved han, at hans karriere er slut. Han får en dopingkarantæne på to år, hvilket betyder, at han intet må have med officielle sports- eller idrætsforeninger at gøre. Han må ikke engang have et fitness-abonnement. I podcasten ’Friløber’ folder Ken Ilsø sin historie ud over seks afsnit. Det er et unikt og ærligt indblik i de op- og nedture en professionel fodboldspiller kan komme til at opleve i løbet af karrieren. Ken inviterer os ind i omklædningsrummet, tager os med på nogle af verdens største stadions