100.000 kroner skal ud og arbejde i lokalmiljøet efter rekordmange ansøgninger

Efter en femdobling af ansøgere har SEAS-NVE nu valgt modtagerne af donationer for i alt 100.000 kroner til 10 lokale projekter, der gavner lokalmiljøet. Nu skal donationerne ud og gøre gavn ved blandt andet at hjælpe udsatte børn, styrke et grønnere miljø og fællesskabet.

Glade børn på Flakkebjerg Skole i Slagelse var blandt de 10 modtagere af 10.000 kr. i 2015

Psykologhjælp til omsorgssvigtede børn, udendørs træningsfaciliteter til fri afbenyttelse og oprensning af en gammel højmose er tre af de i alt 10 initiativer, som SEAS-NVE dette forår støtter med hver 10.000 kroner.

”De 10 udvalgte initiativer gør en forskel i lokalmiljøet og har alle til formål at styrke fællesskabet. De er båret af ildsjæle, og dem vil vi gerne give lidt ekstra medvind med vores donationer. Det er fællesskabet, der udvikler vores fælles region,” fortæller Jesper Hjulmand, administrerende direktør i SEAS-NVE.

De 10 projekter er:

• Haslev Amatør Bokseklub, Faxe
  • Foreningen Nysted Hajkutter Regatta, Guldborgsund
  • Det gode naboskab, Holbæk
  • Mødestedet, JYLI, et kvindenetværk, Kalundborg
  • Foreningen Højbo friskole, Kalundborg
  • Vi strikker med hjertet, Køge
  • Vinstrup-Tystrup Bylaug, Næstved
  • Kosmorama, Slagelse
  • Foreningen legepladsen Mølleborgen, Sorø
  • Hellested Borgerforening, Stevns

Rekordstort antal ansøgninger
Donationerne bliver uddelt to gange om året – forår og efterår, og hver gang modtager SEAS-NVE mange gode ansøgninger til aktiviteter i lokalområdet. Dette forår har imidlertid sat ny rekord med 647 ansøgninger. Dette er en femdobling i forhold til efterår 2015’s donationsrunde, hvor SEAS-NVE modtog 167 ansøgninger.

"Det er rigtig dejligt, at der er så mange ansøgninger til forårets donationer. Det er godt billede på, at kendskabet er øget, og at vi når ud til de lokale foreninger. Vi ønsker også at følge de gode initiativer helt til dørs og besøger derfor projekterne, der har modtaget en donation for at opleve, hvordan de lokale ildsjæle er lykkedes med at gennemføre deres initiativ”, fortæller Jesper Hjulmand.

Kan I bruge en hjælpende hånd?
SEAS-NVE er et moderne andelsselskab. Det vil sige, at selskabet er ejet af andelshaverne. Derfor ønsker SEAS-NVE at støtte lokale initiativer og arrangementer for på den måde at bidrage dels til fællesskabet og dels til udviklingen og aktiviteterne i vores fælles region.

Har din klub eller forening brug for en hjælpende hånd, og vil I gerne være med i efterårets pulje? Så indsend din ansøgning via hjemmesiden www.seas-nve.dk/donationer. Ansøgningsfristen for næste runde er den 10. september 2016 klokken 14.00.

Yderligere oplysninger: Pia Rosager Dinesen, Presseansvarlig SEAS-NVE, mobil +45 20221900, mail prd@seas-nve.dk

Ildsjælepris: Hun hædres for at aktivere en hel by29.9.2017 19:38pressemeddelelse

Lotte Krogh Nielsen bor i Stenlille, som hun lever og ånder for. I august samlede hun bl.a. 6000 mennesker – det tredobbelte af Stenlilles samlede antal indbyggere – til årets eventuge ”Sjov i Gaden”. Gennem flere år har hun arbejdet benhårdt for at skabe et andet billede end det ofte negativt portrætterede billede af livet i en lille by på landet. Hendes utrættelige indsats hædres nu, da hun modtager SEAS-NVE’s Ildsjælepris og 25.000 kroner.

En hjælpende hånd til lokale fællesskaber1.9.2017 06:00pressemeddelelse

Hvad har kodepirater, en biavler, en byggefestival, en veteranhave, en idrætsforening, en grundejerforening, en spillemandsforening, et forsamlingshus og en kræftforening til fælles? De har alle søgt og modtaget en hjælpende hånd fra SEAS-NVE’s donationsprogram til at udvikle deres lokale projekter tilbage i marts. Nu uddeles igen 100.000 kroner til ti forskellige fællesskaber i region Sjælland med deadline den 10. september.

SEAS-NVE har nedsat tarifferne, solidt overskud og sunde langsigtede investeringer til gavn for forbrugerne2.8.2017 06:00pressemeddelelse

En række artikler i Jyllands-Posten giver fejlagtigt det indtryk, at forbrugernes nettariffer i SEAS-NVE’s område er steget på grund af tabsgivende, kommercielle investeringer. Det er ikke korrekt. Nettarifferne i SEAS-NVE er faldet 16 procent, SEAS-NVE har aldrig realiseret et tab, og koncernen investerer udelukkende sundt og langsigtet for at opfylde andelshavernes og dermed forbrugernes behov – nu og i fremtiden.