DI - Dansk IndustriDI - Dansk IndustriDI - Dansk Industri

100 danske opfindelser til stævnemøde med erhvervslivet

Første skridt, fra genial opfindelse til storsælgende produkt på verdensmarkedet, bliver måske taget på Danish IP Fair i Industriens Hus. Her viser danske universiteter og universitetshospitaler de bedste af deres nye ideer frem for omverdenen, og erfaringen viser, at der god chance for, at nogle af de næsten 100 nye opfindelser finder sammen med investorer fra store danske og globale virksomheder.

Pressen inviteres til
Danish IP Fair 2018,
Tirsdag den 29. maj, kl. 10.30,
Industriens Hus på H.C. Andersens Boulevard 18, København V.

Det er anden gang, at Danish IP Fair finder sted. Et eksempel på et succesrigt stævnemøde mellem opfinder og investor fra 2017 er DTU-lektor og opfinder Torben Lenau, som har fundet på en kanyle, der efterligner myggens snabel, og som er smartere og mindre frygtindgydende end stålkanyler. På Danish IP Fair mødte han medicovirksomheden Convatech, og sammen arbejder de nu på at videreudvikle konkurrenten til stålkanylen.

Danish IP Fair 2018 åbnes af erhvervsminister Brian Mikkelsen, formanden for Danske Universiteter, rektor Anders Bjarklev, DTU, og viceadm. direktør Kim Graugaard, DI.

I Industriens Hus bliver de mange nye ideer og teknologier vist frem og præsenteret for op mod 500 deltagende gæster herunder forskere og en lang række virksomheder og investorer fra ind- og udland.

Danish IP Fair er arrangeret af de danske universiteter og universitetshospitalerne, og Dansk Industri lægger hus til.

Læs mere og se hele programmet her

Yderligere oplysninger fås hos pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

DI: Virksomheder kan levere løsningerne på klodens udfordringer19.10.2018 08:56pressemeddelelse

Der bliver etableret konkrete samarbejder, og der kommer bud på løsninger på klodens udfordringer, når repræsentanter fra regeringer, civilsamfund og erhvervslivet fredag og lørdag mødes i København til det grønne topmøde P4G. Fredag foregår topmødet i Industriens Hus, hvor statsminister Lars Løkke Rasmussen og Dansk Industris (DI) adm. direktør, Karsten Dybvad, er værter. Formålet med mødet er at få erhvervslivet til at spille sammen med regeringerne, civilsamfundet og de grønne organisationer om at opfylde FN’s 17 Verdensmål og klimaaftalen fra Paris. - P4G's mål om at skabe offentlig-private partnerskaber afspejler den vitale rolle, som den private sektor spiller for at skabe en bedre verden for os, for vores børn og vores børnebørn. Der skal innovative virksomheder til at levere mange af de nye løsninger, som kan sikre rent vand, bæredygtig energi og mad til alle i fremtiden, siger Thomas Bustrup, direktør i DI. P4G-topmødet skal støtte og udvikle offentligt-private partnerskaber o