DI - Dansk IndustriDI - Dansk IndustriDI - Dansk Industri

100 danske opfindelser til stævnemøde med erhvervslivet

Første skridt, fra genial opfindelse til storsælgende produkt på verdensmarkedet, bliver måske taget på Danish IP Fair i Industriens Hus. Her viser danske universiteter og universitetshospitaler de bedste af deres nye ideer frem for omverdenen, og erfaringen viser, at der god chance for, at nogle af de næsten 100 nye opfindelser finder sammen med investorer fra store danske og globale virksomheder.

Pressen inviteres til
Danish IP Fair 2018,
Tirsdag den 29. maj, kl. 10.30,
Industriens Hus på H.C. Andersens Boulevard 18, København V.

Det er anden gang, at Danish IP Fair finder sted. Et eksempel på et succesrigt stævnemøde mellem opfinder og investor fra 2017 er DTU-lektor og opfinder Torben Lenau, som har fundet på en kanyle, der efterligner myggens snabel, og som er smartere og mindre frygtindgydende end stålkanyler. På Danish IP Fair mødte han medicovirksomheden Convatech, og sammen arbejder de nu på at videreudvikle konkurrenten til stålkanylen.

Danish IP Fair 2018 åbnes af erhvervsminister Brian Mikkelsen, formanden for Danske Universiteter, rektor Anders Bjarklev, DTU, og viceadm. direktør Kim Graugaard, DI.

I Industriens Hus bliver de mange nye ideer og teknologier vist frem og præsenteret for op mod 500 deltagende gæster herunder forskere og en lang række virksomheder og investorer fra ind- og udland.

Danish IP Fair er arrangeret af de danske universiteter og universitetshospitalerne, og Dansk Industri lægger hus til.

Læs mere og se hele programmet her

Yderligere oplysninger fås hos pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

DI: Redegørelse viser klare fordele af lempet revisionspligt7.12.2018 13:35Pressemeddelelse

Der har været megen diskussion om de gennemførte lempelser af revisionspligten. Nu bekræfter en ny grundig redegørelse fra Erhvervsministeriet, at effekterne som ventet har været positive for de mange små og mellemstore virksomheder, der har været fritaget for revisionspligt. Mange har valgt i stedet at bruge revisor til rådgivning og anden sparring, der tilføjer værdi til virksomheden. DI har hele tiden støttet og støtter fortsat de gennemførte reformer af revisionspligten.

DI: Positivt med øget støtte til iværksættere6.12.2018 14:10Pressemeddelelse

Innovationsfonden og Vækstfonden vil fremover yde mere finansiel støtte til tidlige og videnbaserede virksomheder. DI ser mange positive aspekter i den nye iværksætterstrategi. Organisationen hæfter sig særligt ved, at Innovationsfonden nu vil understøtte flere iværksættere, ligesom strategien vil skubbe på mere samarbejde mellem universiteter og virksomheder. Mette Fjord Sørensen, DI’s chef for forskning, uddannelse og mangfoldighed udtaler: - Innovationsfonden har med strategien et helt rigtigt fokus på at få flere iværksættere og gode ideer bragt frem i verden, og det har Danmark brug for. Det er positivt, at fonden nu også vil understøtte mere erfarne iværksættere. Den type iværksættere med erfaring i bagagen klarer sig ofte rigtig godt – deres ideer skal vi netop ikke tabe af syne, men målrettet sætte i spil. DI er også meget positive for fondenes satsning på øget samarbejde mellem erhvervslivet og universiteterne. Det kan øge innovation og iværksætteri fra universiteterne og øge