100 dage med nyt Eurojackpot: Sådan er de mange danske millioner fordelt i landet

Eurojackpot har nu kørt i 100 dage med højere maks. pulje og to ugentlige trækninger. Danske Spil har i den forbindelse været igennem alle danske vindere af minimum 1 mio. kroner. Hovedstaden fører an med flest vundne millioner, men Region Nordjylland og Sjælland er lige i hælene.

20,6 mio. kroner og ti nye millionærer. Så kort kan de første 100 dage med det nye Eurojackpot opsummeres.

Det er i dag den 7. juli 100 dage siden, at Eurojackpot fik en ekstra, ugentlig trækning og et løft af maks. puljen fra 570 til astronomiske 750 mio. kroner. På de 100 dage er det blevet til ti nye millionærer – en ny millionær hver tiende dag - og Danske Spil kan nu fortælle, hvordan milliongevinsterne har fordelt sig i landet.

Sådan er millionerne fordelt
Historisk huser Region Hovedstaden flest vindere, og det billede tegner sig på ny i det nye Eurojackpots første 100 dage.

Hovedstaden fører nemlig an med en samlet præmieudbetaling på 7,4 mio. kroner, mens regionerne Nordjylland og Sjælland følger lige efter med henholdsvis 5,7 og 5,1 mio. kroner. Den største, enkelte gevinst tilfaldt midt i maj en heldig vinder fra Albertslund, som vandt flotte 5,3 mio. kroner.

I Grønland vandt en heldig spiller 2,4 mio. kroner. Region Midtjylland og Region Syddanmark har stadig til gode at høste milliongevinster i det nye Eurojackpot.

”Det nye Eurojackpot er blevet taget rigtig godt imod af danskerne, og det er dejligt at se, at de store gevinster fordeler sig i forskellige dele af landet. Eurojackpot er noget helt særligt, fordi det har de absolut største gevinster i Danmark. Danmarksrekorden fra 2015 er på hele 315 millioner kroner, og jeg håber og tror, at vi snart ser en, der slår den rekord,” fortæller Malene Mølgaard, adm. dir. i Danske Lotteri Spil A/S.

Næste Eurojackpot trækning finder sted fredag den 8. juli, hvor der er 520 mio. kroner på spil.

Overblik over milliongevinster fordelt på danske regioner (inkl. Grønland):

Region Hovedstaden: 7.384.993 kroner

Region Nordjylland: 5.733.394 kroner

Region Sjælland: 5.090.923 kroner

Grønland: 2.403.098 kroner

Region Midtjylland: endnu ingen gevinster

Region Syddanmark: endnu ingen gevinster

Om Eurojackpot

• Eurojackpots tirsdagstrækning havde premiere den 29. marts 2022. Puljen trækkes også fast hver fredag. Maks. puljen er 750 mio. kr.
  • Både spillere i Finland, Slovenien, Holland, Estland, Tyskland, Italien, Spanien, Norge, Sverige, Island, Letland, Litauen, Kroatien, Ungarn, Tjekkiet, Slovakiet og Danmark er med i kampen om de gigantiske puljer, som skal gøre europæiske lotterispillere til multimillionærer.
  • Den højeste, danske gevinst nogensinde blev vundet i 2015, hvor en heldig spiller fra Helsingør vandt 315.009.958 kr.