YouGov Denmark

1 ud af 5 oplever stress hver eneste dag

Del
Hver femte oplever stress hver eneste dag i Danmark, og det gør faktisk danskerne til den mindst stressede befolkningsgruppe i Norden, viser YouGovs årlige Food & Health-rapport.

YouGov har netop publiceret den årlige Food & Health-rapport, som beskriver nordiske forbrugeres holdning til mad, klima og sundhed i mere end 10 år. Rapporten viser, at hver femte (22%) oplever negativ stress mindst en gang om dagen.​

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Langt flere forbrugere oplever stress på daglig basis hos vores nordiske naboer. I Sverige og Finland oplever 2 ud af 5 stress dagligt, og 1 ud af 3 oplever stress på daglig basis i Norge.

De unge er mest stressede

I alle fire lande er det de yngre forbrugere, som er mest stressede. I Danmark oplever hver tredje (32%) mellem 25-32 år stress dagligt mod 20% i den øvrige befolkning.​

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Top 5 ud af 15 svarmuligheder.

Hvis forbrugerne kunne ændre én ting i deres liv for at bedre deres sundhed og velvære i dagligdag, siger 2 ud af 5, at de kunne træne mere (dvs. løb, fitness/styrketræning eller yoga) eller øge deres hverdagsmotion (dvs. gå og cykle). Dette gælder for alle de nordiske lande.

Læs mere

Om Food & Health 2018

- En undersøgelse af nordiske forbrugeres syn på fødevarer, klima og sundhed

YouGov har i mere end 10 år fulgt nordiske forbrugeres holdning til mad, klima og sundhed. Målet med Food&Health er at opnå en bedre forståelse for forbrugernes viden og holdninger og at spore ændringer over tid.

Food&Health 2018 er baseret på interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 16-64 fra YouGov Panelet i Sverige, Danmark, Norge, Finland. Ca. 500 interview pr. land.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Download
Food & Health 2018
YouGov har i mere end 10 år fulgt nordiske forbrugeres holdning til mad, klima og sundhed. Målet med Food&Health er at opnå en bedre forståelse for forbrugernes viden og holdninger og at spore ændringer over tid. Food&Health 2018 er baseret på interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 16-64 fra YouGov Panelet i Sverige, Danmark, Norge, Finland. Ca. 500 interview pr. land.
Food & Health 2018 YouGov har i mere end 10 år fulgt nordiske forbrugeres holdning til mad, klima og sundhed. Målet med Food&Health er at opnå en bedre forståelse for forbrugernes viden og holdninger og at spore ændringer over tid. Food&Health 2018 er baseret på interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 16-64 fra YouGov Panelet i Sverige, Danmark, Norge, Finland. Ca. 500 interview pr. land.
Download
Food & Health 2018
YouGov har i mere end 10 år fulgt nordiske forbrugeres holdning til mad, klima og sundhed. Målet med Food&Health er at opnå en bedre forståelse for forbrugernes viden og holdninger og at spore ændringer over tid. Food&Health 2018 er baseret på interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 16-64 fra YouGov Panelet i Sverige, Danmark, Norge, Finland. Ca. 500 interview pr. land.
Food & Health 2018 YouGov har i mere end 10 år fulgt nordiske forbrugeres holdning til mad, klima og sundhed. Målet med Food&Health er at opnå en bedre forståelse for forbrugernes viden og holdninger og at spore ændringer over tid. Food&Health 2018 er baseret på interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 16-64 fra YouGov Panelet i Sverige, Danmark, Norge, Finland. Ca. 500 interview pr. land.
Download
Food & Health 2018
YouGov har i mere end 10 år fulgt nordiske forbrugeres holdning til mad, klima og sundhed. Målet med Food&Health er at opnå en bedre forståelse for forbrugernes viden og holdninger og at spore ændringer over tid. Food&Health 2018 er baseret på interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 16-64 fra YouGov Panelet i Sverige, Danmark, Norge, Finland. Ca. 500 interview pr. land.
Food & Health 2018 YouGov har i mere end 10 år fulgt nordiske forbrugeres holdning til mad, klima og sundhed. Målet med Food&Health er at opnå en bedre forståelse for forbrugernes viden og holdninger og at spore ændringer over tid. Food&Health 2018 er baseret på interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 16-64 fra YouGov Panelet i Sverige, Danmark, Norge, Finland. Ca. 500 interview pr. land.
Download

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 5 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

Med 30 kontorer i 20 lande og panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.Besøg yougov.com for yderligere oplysninger.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye