• Med cirka 650 el-taxier (nul-emission) er Dantaxi et af de førerende taxiselskaber indenfor grøn omstilling.

• Dantaxi er Danmarks største taxiselskab med 1.900 taxier tilsluttet. Største taxaselskab i Region Hovedstaden/Storkøbenhavn og Østjylland.

• Foruden hovedsædet i Bagsværd ved København har Dantaxi også administration i Odense og Aalborg.

• Selskabet udfører taxikørsel i 76 af Danmarks 98 kommuner. Nyeste Dantaxi-byer er Kolding og Esbjerg.

• Dantaxi er medlem af brancheforeningen Dansk PersonTransport. Dansk PersonTransport er den faglige brancheforening for bus- og taxivognmænd i Danmark.

Nem adgang til taxi i Slagelse Kommune: 9 ud af 10 er fremme inden for 15 minutter4.9.2023 15:36:10 CEST | Pressemeddelelse

Skal man bruge taxi i Slagelse Kommune, går der som oftest ikke mange øjeblikke, før den holder foran døren. Den gennemsnitlige ventetid på taxi i Kommunen er nemlig kun cirka seks minutter, og inden for maksimalt 15 minutter har 92% fået en taxi. Det viser tal fra Dantaxi, der er byens største taxiselskab. Den hurtige responstid kommer ikke bag på taxivognmand i Slagelse, Kim Sørensen, der peger på flere årsager hertil.

På et år er antallet af el-taxier hos Danmarks største taxiselskab steget med 75%13.5.2023 06:33:45 CEST | Pressemeddelelse

For 10 år siden dukkede de første el-taxier op, men antallet var begrænset de første år. Siden 2019 har udviklingen dog taget fart, og i København kører halvdelen af taxierne hos Danmarks største taxiselskab, Dantaxi, nu på el. Dantaxis direktør, Carsten Aastrup, forventer, at selskabet vil have en nulemissionsflåde af taxier i 2025. Dermed er de mere end klar til 2030, hvor et flertal i Københavns Borgerrepræsentation arbejder på at gøre hovedstaden helt fri for trafik med fossile køretøjer.

In one year, the number of electric taxis at Denmark's largest taxi company has increased by 75%13.5.2023 06:27:50 CEST | Press release

10 years ago, the first electric taxis appeared in Denmark, but the number was limited in the first years. Since 2019, however the development has gained momentum and in Copenhagen, half of the taxis of Denmark's largest taxi company, Dantaxi, now run on electricity. Dantaxi's CEO Carsten Aastrup, expects the company to have a zero-emission fleet of taxis by 2025.

Drop løbehjulet hvis promillen er for høj10.7.2022 20:09:58 CEST | Pressemeddelelse

Samarbejdet mellem Dantaxi og TIER udvides. Sommer og sol er for mange lig med fest og socialt samvær samt et glas eller to med familie og venner. Men bliver promillen for høj, skal man holde sig fra løbehjul og i stedet vælge taxi til hjemkørslen. Det mener TIER Mobility og Dantaxi, der råder over hhv. 800 el-løbehjul og 1.000 taxier i København og på Frederiksberg. Tiltaget mellem de tohjulede og de firhjulede hilses velkommen på Rådhuset.
  • Sidste