• Med cirka 315 el-taxier (nul-emission) er Dantaxi et af de førerende taxiselskaber indenfor grøn omstilling.

• Dantaxi er Danmarks største taxiselskab med 1.800 taxier tilsluttet. Største taxaselskab i Region Hovedstaden/Storkøbenhavn og Østjylland.

• Foruden hovedsædet i Bagsværd ved København har Dantaxi også administration i Odense og Aalborg.

• Selskabet udfører taxikørsel i 76 af Danmarks 98 kommuner. Nyeste Dantaxi by er Esjberg.

• Dantaxi er medlem af brancheforeningen Dansk PersonTransport. Dansk PersonTransport er den faglige brancheforening for bus- og taxivognmænd i Danmark.

Drop løbehjulet hvis promillen er for høj10.7.2022 20:09:58 CEST | Pressemeddelelse

Samarbejdet mellem Dantaxi og TIER udvides. Sommer og sol er for mange lig med fest og socialt samvær samt et glas eller to med familie og venner. Men bliver promillen for høj, skal man holde sig fra løbehjul og i stedet vælge taxi til hjemkørslen. Det mener TIER Mobility og Dantaxi, der råder over hhv. 800 el-løbehjul og 1.000 taxier i København og på Frederiksberg. Tiltaget mellem de tohjulede og de firhjulede hilses velkommen på Rådhuset.

Antallet af superchargere bliver afgørende, hvis el-taxien skal udbredes til hele landet30.3.2022 07:22:41 CEST | Blog

På vores hjemmeside har vi en tæller, der viser, hvor mange kilometer el-taxierne i Dantaxi har tilvejebragt i 2022. Tallet er nu oppe over 6 millioner kilometer. Når året er gået, forventer vi, at tælleren har passeret 30 millioner kilometer kørt på el. Det tal afspejler to ting. Dels at en taxi kører mange kilometer hver eneste dag – rent faktisk otte gange så meget som en almindelig personbil, dels at 250 af vores taxier nu har el som drivmiddel.

The largest taxi charging hub in the Nordics accelerates diesel taxi phase-out in Copenhagen11.5.2021 07:57:37 CEST | Press release

On May 11 at 4 pm, the largest charging operator in Denmark, E.ON, and the taxi company Dantaxi will open the largest taxi charging hub in the Nordics: Danhub – Powered by E.ON. This means up to 400 taxis will be able to charge every day, covering a large share of the current need in Copenhagen. Danhub means easier access to electric taxis, and the new charging facility is a big step towards phasing out Copenhagen's approximately 1,700 diesel taxis as early as 2025.

Nordens største taxi-ladehub skal udfase diesel-taxien i København11.5.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største ladeoperatør E.ON og taxiselskabet Dantaxi åbner den 11. maj kl. 16:00 Nordens største taxi-ladehub: Danhub – Powered by E.ON. Her kan op til 400 taxier oplade i døgnet, og det dækker en stor del af hovedstadens nuværende behov. Ladehubben giver københavnerne nemmere adgang til el-taxier, og de nye lademuligheder er et stort skridt i retning af en udfasning af Københavns cirka 1.700 diesel-taxier allerede i 2025.
  • Sidste